Broken Sword II: The Smoking Mirror (1997)

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Revolution
Uitgegeven door Virgin

Als George Stobbart met zijn vriendin, Nicole Collard, in Parijs is wordt zij ontvoerd en hij vastgebonden op een stoel achtergelaten in een brandend huis. George moet zich uit deze situatie bevrijden en Nicole zien vrij te krijgen.

avatar van Hadouken
Een heel leuk vervolg op Shadow of the Templars. George en Nico zijn weer lekker op dreef en beleven weer een nieuw avontuur.

Opnieuw mooie locaties, grappige opmerkingen met name van George, soms best pittige puzzles en een boeiend verhaal. Een beetje jammer dat de hierop volgende delen niet meer het klassieke point & click element bevatte.

avatar van stevie
Iets minder dan deel I maar nog steeds erg vermakelijk en erg leuke puzzels.

Wie een beetje puzzelt krijgt zelfs een geit aan het praten.

Marzipan? I... I like Marzipan!

Vond deel 1 beter qua verhaal maar, deze had wel meer humor...
Minder subtiel, maar het relaxete sfeertje en prachtige graphics, en ook de betere besturing en gamespeed, maakte BS2 tot een ultra chille game ervaring. Had de hele tijd echt zo'n Vakantie gevoel tijdens het gamen. Leuke, maar soms iets te makkelijke puzzels, vond ik, zorgde wel weer voor goede gameflow.

zelfde score als BS1 > 4,5*

avatar van HorrorSurvivor
Het gebeurt zelden, maar deze game evenaart het eerste deel qua sfeer, verhaal en humor. De graphics zijn zelfs nog ietsje beter, en het is geweldig dat dezelfde voice-acteurs terug zijn.

Iets minder dan 1, maar nog steeds uitermate vermakelijk. Ik vermaak me nog steeds prima met deze game! 3 sterren