Sonic and the Secret Rings (2007)

Nintendo Wii
Adventure / Platform

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

Op een dag wordt Sonic wakker gemaakt door een geest uit het boek Duizend en één nacht. Ze vertelt hem dat een kwade geest, Erazor, haar wereld vernietigd. Als hij genoeg energie heeft verzameld zal hij naar de echte wereld kunnen komen. Reden genoeg voor Sonic om het boek in te gaan en de kwade geest te bestrijden.

neo (crew)

avatar van Jordy
Zelfs als je de verschrikkelijke cutscenes en tutorial wegdenk blijft er nog een erg matig spel over. De werelden zien er voor Wii begrippen mooi uit, maar zo ongeveer het enige dat je als speler kunt doen is om Sonic-on-Rails af en toe een klein stukje naar links of naar rechts te laten bewegen om wat obstakels te ontwijken.

avatar van davidov
neo schreef:
Sonic op de Wii? Moet niet gekker worden....

Hoezo? Sinds SEGA geen brood meer in consoles zag brengen ze zo'n beetje alles wat ze hebben voor alle andere consoles uit.... waren dacht ik al Sonic dingen inmiddels voor nintendo uitgekomen?

Jordy schreef:

Hmm jammer om te horen. Sonic Adventure op de dreamcast was ook helemaal 3D en dat was echt een heerlijk spel. Jammer dat ze blijkdaar daarna door het continu te willen vernieuwen steeds meer verkloten... Graphics bij sonic zijn belangrijk, maar gameplay is toch echt belangrijker

0,5
verschrikkelijk sonic spel zeker als je de vorige delen leuk vond en veel gespeeld hebt,grafisch is ie nog zeker wel te pruimen maar de besturing is echt verschrikkelijk!!

Ja de besturing is echt slecht ja maar vermaak me hier wel goed mee 3*

neo schreef:
Sonic op de Wii? Moet niet gekker worden....

Is dat zo erg dan???? Ik vind het wel leuk!

DarthSolidKevin schreef:
Ja de besturing is echt slecht ja maar vermaak me hier wel goed mee 3*

Toch maar een halve * verlaagt.

Beeld: 2,5*
Geluid: 4*
Gameplay: 2*
Langetermijn: 2,5*

Eindbeoordeling: 2,75* (afgerond 2,5*)

het lijkt me een leuk spel alhoewel ik het nog niet heb gespeeld

avatar van ilovePS3
wat een dom spel is dit. waarom heb ik het gekocht de besturing is echt vreselijk. en het verhaal trekt ook op niks. vergeleken met deze game is sonic the hedgehog (2006) een top game vindt ik.
de dag toen ik het kocht heb ik een half uurtje gespeeld en achter dat half uurtje heb ik het spel nooit meer uitgehaald. het ligt in kast en het komt er nooit meer uit.

conclusie: niet kopen!!!!!!! echt een flop game. ik geef een dikke 0

avatar van StevenMighty
Ik vond deze Sonic een verrassing op de Wii.

Je mag je wel niet laten ontmoedigen aan het begin door de controls, die zijn heel erg wennen en de fouten er in heb ik vaak vervloekt. Ik wilde het spel zelfs opgeven na een paar opdrachten in de Lost prologue. Maar.. dat moet je dus vooral niet doen! De controls gaan na een tijd echt wel wennen en je krijgt door hoe je het best met het spel omgaat. En hoe meer HP en skills je dan verdiend, hoe leuker het spel wordt om te doen.

En er valt wat te doen! 7 werelden in de stijl van '1001 Nacht' met vele missions om te spelen en een Lost prologue die dient als een tutorial om Sonic's moves en aanvallen onder de knie te krijgen. (zeker een aanrader om die te doen, zo wen je aan de controls)

Ik ben iig een 40 tal uur zoet geweest om elke missie in het spel te voltooien en dan kan je nog lekker bezig blijven als je in elke missie een gouden medaille wilt behalen. Medailles leveren leuke extra's op. Zo had ik een gallerij voltooid met EU, US en JAP hoesjes van elke Sonic sinds 1991

Het verhaal is wel maar een kleine bijkomstigheid. Vaak zit je het ene na het andere level te spelen zonder dat het nog eens over het verhaal gaat, waardoor je alweer vergeten bent waarover het ging. Op de graphics is dan weer niets aan te merken, alles ziet er piekfijn uit en alles loopt lekker smooth tijdens de hoge snelheden in het spel. Lekkere muziek en songs ook tussendoor.

Wie het niet te snel opgeeft zal er achter komen dat dit eigenlijk best een goede Sonic is en een onderschatte must-have voor de Wii.

4 sterren