Pokémon Diamond (2006)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Diamond

Nintendo DS

Ontwikkeld door Game Freak

Je bent een nieuwe trainer die op uitstap gaat om elke Pokémon te vangen en de Pokémon League te verslaan. Onderweg kom je de duistere organisatie Team Galactic tegen, die 3 legendarische Pokémons willen vangen.

superdross
ik speel het momenteel op een emulator (dus op de pc).
Het is wel grappig, Maar ik had wat iets meer verwacht. :S :S :S :S

avatar van emke3
echt super leuk spel! 5*

avatar van Caroline
Ik ben pas begonnen met spelen, maar nu al weer verslaafd!

Alleen jammer van die nieuwe pokemon, vond de oude leuker...

Beoordeling volgt nog .

joeri592
WAT!!!nummer 9 in de top 250, dat vind ik wel erg overdreven

joeri592
nummer 8, dit kan tog niet!

euhm.. ik vind dit niet zo'n goede game en vind het vervelend dat ie op nmr 6 staat in de top 250.. vroeger vond ik dit leuk maar nu saai

Hetzelfde als Pearl. Enige verschil is dat je Dailga kan vangen en wat andere pokemon niet.

Ik heb hem nu met de NDS emulator op de PC, aangezien ik wat te oud word om deze spellen nog te kopen. Het hele concept is nog precies het zelfde als op de oude Gameboy, heerlijk oldschool Pokémon spelen, kinderachtig maar stiekem nog steeds heel leuk om te doen het is ook nog steeds zo verslavend als vroeger al merk je wel dat de gameplay wat makkelijker is als toen je Pokémon Red speelde.
Het simpele RPG elemaent en het vangen van de Pokémon is en blijft voor mij gewoon leuk en doet denken aan de goede oude tijd toen je je nog niet druk hoefde te maken of je genoeg geld heb om een pakje peuken te kopen of dat je uit kan gaan in het weekend.
Ook deze zal ik waarschijnlijk uren kunnen blijven spelen, ik vind het een positief punt dat er juist helemaal niks is veranderd op de nieuwe Pokémon na dan. Ik geef hem voor nu een verdiende 3.5 voor de verslaving en het terug denken aan vroeger.

3dagen verder en 12 uur! al gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat het nog altijd even verslavend is alleen de moeilijkheidsgraad ligt voor mij wat aan de lage kant dit komt waarschijnlijk door de doelgroep (al worden de meeste ''Pokémon fans'' ouder), maar wat blijven de Pokémon games goed in elkaar steken. Het concept is precies hetzelfde en normaal zou je het na zoveel games wel een keer gezien hebben toch blijft het hier leuk (ik heb red, yellow, gold, silver, crystal, ruby en saffire allemaal gekocht en kapot gespeeld in mijn jonge jaren).

Vind het maar raar dat dit spel ongeveer 30 stemmen meer heeft dan Pearl. Ze zijn bijna identiek....

avatar van wolly
dit is een goed spel, ik heb dialga net gevangen

avatar van wiiplayer
Verlaag hem naar 3,5*
Dit is toch wel de minste Pokemon game.

avatar van rockgamer
klopt inderdaad de minste

avatar van rockgamer
DarthSolidKevin schreef:

is ook met bijv. red en blue, bijna dezelfde game maar red was toch een stuk populairder en beter verkocht

avatar van wolly
dialga ziet er cooler uit dat is het denk ik

Pokémon, Ik heb deze nog 150 uurtjes gespeeld. Goed spel, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb dit en de andere pokémon zo veel gespeeld, dat het me niet meer kan schelen, ik word er te oud voor. Jammer, waren altijd wel grappige spellen. Zoals Black, White, Soulsilver, heartgold, platinum heb ik nog niet gespeeld, ook niet van plan. Zijn veel leukere spellen dan dit. Maar een 4*, niet verveeld. Altijd genoten.

Dat van te oud is bij mij niet het geval, dit is nu mijn eerste Pokemon ooit en het is op een rare manier verslavend. Enkel het vele menu-door-geklik gaat me op m'n zenuwen, zou sneller af te breken moeten zijn.

Heartgold is leuk, maar daarbij hadden ze het wel kunnen laten.

avatar van anders99
Dit was als ik 7 jaar was echt mijn favoriete game.Vandaar een welverdiende 5/5