Pro Evolution Soccer 3 (2002)

Alternatieve titel: PES 3

PC / PlayStation 2
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Ieder aspect van het voetbalspel is zorgvuldig bijgewerkt, van de film tot de game modes. Tevens is er naast de populaire Club Kampioenschappen en de Master League een "Shop" Mode aan het spel toegevoegd.

avatar van thomzi50
De eerste PES die ik speelde op PS2( weet niet of het ook de eerste was) en de definitieve nekslag voor FIFA.

avatar van Osiris Apis
Dit was voor mij ook de kennismaking met PES. Ik heb hierna nooit meer Fifa gespeeld. Volgens mij was PES 2 ook op de PS2.
In dit deel waren nog niet zoveel teams en vaak ook ongelicenceerd.
En de scheidsrechters en keepers waren in dit deel ook belabberd. Dit werd elk deel wel beter.

4.5*

avatar van Hadouken
Ik heb de eerste PES ook op PS2 gehad, platinum. Maar het is langzaam al wel duidelijk. De beste voetbalgame is gewoon PES.

avatar van Thomas83
Mijn eerste kennismaking met de geweldige PES-reeks, nadat ik jaren FIFA speelde.
Eerst merkte ik niet zo heel veel verschillen, alleen dat je veel fijner kon bewegen en passen. Maar gaandeweg ontdekte ik het grote verslavingsgehalte en de diepgang van het spel. Hoe scoren nooit op de automatische piloot ging en je er echt wat voor moest doen. Als je dan scoorde gaf het een echte kick.
Later ontdekte ik ook hoeveel beter PES was wat betreft het echt uitspelen van je man.
Ik begon met de demo, met ik dacht Engeland, Spanje, Italië en Duitsland, en daarmee speelde ik vooral graag met Spanje (Raul, Valeron en vooral Joaquin en Vicente) en Engeland (vanwege Scholes met zijn heerlijke schot). Daarna heb ik vrij snel het spel ook gekocht.
Heerlijk spel, en ik kan me nog goed het speciale gevoel dat ik aan het begin had met het spel herinneren. Nu vind ik het nog heerlijk om te spelen, maar toen was het zoiets als na jarenlang completa te hebben gedronken te zijn overgstapt op Colombiaanse kwaliteitskoffie.
4.5*

De derde PES game die ik speelde, maar deze viel natuurlijk vooral op door de cover. Deel 3 zal voor vele de eerste PES game zijn, en dat komt mede door de geweldige cover. Het is daarna nooit meer gebeurt dat een scheidsrechter op de cover stond van een voetbal game.

5 * ( eigenlijk 6* voor de cover maarja:P )

feeder
Vandaag heb ik deze nog eens uit de kast gehaald en ik vind dit zonder enige twijfel het sterkste deel uit de Pro Evo reeks. Eigenlijk ging het gewoon bergafwaarts met Pro Evolution vanaf deel 4. Zeker deel 6 zit vol met fouten en heeft heel weinig charme.

Deze game heeft dat gelukkig wel. Ga jullie nu maar allemaal jullie geld hangen aan het nieuwe deel dat weldra verschijnt. Ik stort me weer op deze parel. Met af en toe een match iss pro evolution 2 ertussen (psx) dat is nog eens een voetbalgame.

Heb destijds een grote blunder gemaakt. kreeg deze voor mijn verjaardag. en werd toen 8 jaar. kon geen engels. En heb hem DAAROM geruild. voor TIF (this is football). Echt dom

dit was echt het deel dat er zwaar afstand werd genomen van fifa en een zware verbetering was van deel 2, die ik trouwens ook goed te pruimen vond in die tijd.

avatar van WeZet
Deze game was revolutionair toen hij op de pc kwam! Toendertijd had FIFA de voetbalmarkt in zijn handen, maar dat veranderde wel met deze, inderdaad, Colombiaanse kwaliteitskoffie Thomas83!

IJzersterke gameplay (Scheen vooral met gamepad heerlijk te spelen, maar ik was alleen keyboard gewend!), goede graphics, goede game!

4.0*

avatar van Klaas-Jan
Mn eerste pes, zo ongelooflijk veel gespeeld

Ant
Amazing game, jammer dat Konami het tegenwoordig flink laat afweten. Want echt de oude PES is vetter dan de nieuwe FIFA. Maja niemand speelt het nog

avatar van drezic
Deze was voor mij de beste. Konami is aan het melken geslagen. En nog eens zure melk ook.