American Conquest (2003)

Strategy

Ontwikkeld door GSC
Uitgegeven door CDV

Columbus was overtuigd dat hij tijdens zijn zoektocht nieuw land zou vinden. Uiteindelijk vindt hij Amerika. Het nieuws verspreid zich snel over de andere landen van de wereld. Ieder land ziet wel wat in de ontdekking en willen allemaal een gedeelte van Amerika hebben. Dit leidt tot vele veldslagen en oorlogen. Jij bent de bestuurder van een van de landen, en je hebt een flink aantal missies te voltooien. Probeer Amerika jouw land te maken en overwin.

Vandernagel
Een slappe game en een grote teleurstelling. De Europeanen zijn veels te sterk in vergelijking met de indianen, wat alles te gemakkelijk maakt. Heel snel uitgespeeld. Verder vond ik het een goedkope rip-off van bijvoorbeeld Age of Empires maar veel minder goed uitgewerkt en gebalanceerd.

3,0 sterren

op zich wel leuk, tot dat ik moest vechten tegen de europeanen, die zijn bijna niet te verslaan. het spel is heel erg snel uitgespeeld. Ik heb voor de lol mijn pc een paar dagen aan laten staan, en ik heb een heel groot rijk opgebouwd, terwijl dat niet eens nodig was XD... maar ja, het kon beter. ik denk dat ik age of empires ga proberen. 3*

cominclast schreef:

Age of empires is toch wel de beste RTS die er in dit genre zijn. Welke wil je gaan spelen?
Ik vind semi-RTS altijd vreselijk om te spelen, zijn ook meestal turned based wat al helemaal erg is.
Jammer dat er zo weinig spellen zoals AOE te vinden zijn.