The Incredible Machine (1992)

3DO / Macintosh / PC
Puzzle

Ontwikkeld door Jeff Tunnell en Dynamix
Uitgegeven door Dynamix en Sierra

Bij The Incredible Machine moet de speler telkens met een aantal alledaagse objecten een machine bouwen die een bepaalde opdracht uitvoert.

avatar van Shangri-la
Destijds een zeer origineel puzzelspel, de moeilijkheidsgraad varieerde van eenvoudig tot zeer frustrerend. Ik heb dit spel heel wat uurtjes gespeeld en heb er veel plezier aan beleefd. Later zijn er veel varianten uitgekomen en ik geloof dat ze weer met een nieuw deel bezig zijn, of hij moet al uitgekomen zijn dat weet ik niet.

avatar van Jelle
Erg verfrissend spel ja, maar vond 2 en 3 leuker door de grotere variatie in voorwerpen

avatar van Hadouken
Ik heb hem net even gedownload. Het idee is erg leuk, maar ik blijf steeds vast zitten bij het vierde level. Maar het is sowieso best verslavend.

avatar van t.o.
Ook leuk dat je op 25 december een kerstboom ter beschikking kreeg als één van de voorwerpen

avatar van Pellie
Heerlijke game dit. Zeer verslavend!

Hier heb ik vroeger nogal wat uren aan besteedt. Ik denk dat ik hem binnenkort maar weer eens op m'n pc zet.

avatar van Lucas
Een van mijn favoriete puzzelspelletjes. Hoewel het eigenlijk vrij eentonig was wist dit me uren achter elkaar te boeien. Frustratie en een gevoel van triomf wisselden elkaar af. 3,5*

avatar van solidKevin
O ja deze game heb ik zelf dacht ik ook eens gespeeld . Was echt super vet

avatar van jellecomicgek72
Volgens mij heb ik dit wel eens gespeeld maar ik weet het niet echt meer dus ik geef er ook geen cijfer aan.

avatar van Aurum
Èrg origineel spel met leuke levels. Het laat je echt nadenken over welke voorwerpen je waar overal voor kan gebruiken. Verder kon je volgens mij ook 'vrij' een machine bouwen (buiten de levels om).

avatar van PC.ENGINE.FAN
Geniaal. Door zijn plezierige muziek en leuke levels speelde ik de eerste 10-12 of meer leveltjes telkens opnieuw achter elkaar vanaf het begin. Bij the even more incredible machine of TIM2 vond ik het wel weer wat minder worden, terwijl ik Sid & Al's Incredible Toons zelfs nog een beetje beter vond.

Geweldig goed spel waarmee je uren bezig kon zijn om de juist combinatie aan spullen te bouwen.

Ook het vrije bouwen was leuk. Veel manieren bedacht om katten mee te martelen.