Lands of Lore: The Throne of Chaos (1992)

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Virgin

Koning Richard LeGrey is de nobele leider en 40ste troonopvolger van Gladstone Keep en zijn White Army. Deze stad geld als basis voor de troepen van de gehele beschaafde wereld. De koning is bezorgd over Scotia, een gemene oude heks en aanvoerster van het Dark Army, zij heeft onlangs de Nether Mask te pakken gekregen, een magisch voorwerp met grote krachten. Koning Richard roept zijn beste mensen bijeen om een kampioen te vinden die nieuwe informatie voor hem kan winnen. Wordt het Ak'shel een Dracoid (draak-mens), Kieran een Huline (kat-mens), of een van de 'gewone' mensen, Michael of Conrad?

Dit spel kocht ik ooit voor 10 guldens in de budgetbak bij de Dixons.
Ik was gelijk verslaafd.

avatar van Alexjaxx
Wow lol.. Echt de spellen die je tegenkomt op deze site.. Erg tof..

Ik was dit spel al vergeten.. Toen las ik ergens "westwood" toen dacht ik er weer aan.. Lands of the Lore...

Ok kmoet zeggen dat ik dit spel erg leuk vond tot het punt waar ik niet verder kwam.. Dan had je zo'n gouden gast unlocked nadat je met de boot heen en terug was.. Ik herinner me nog dat ik een grote goblin-troll-dinges had gekilled en hier heel trots op was..
Uiteindelijk nog een grot weten te openen (dan denk je dat je eindelijk verder bent :O).. Helaas was deze grot niet zo interessant behalve een paar bones die je dan als weapon kon equippen..

Kdenk dat ik zo maar ga opzoeken hoe dat dan uiteindelijk moest .. Zonder internet zou ik nog geen enkele game hebben uitgespeeld xD..

Verder vond ik het spel inderdaad verslavend..