Final Fantasy XII: Revenant Wings (2007)

Nintendo DS
RPG / Strategy

Ontwikkeld door Think and Feel
Uitgegeven door Square Enix

Final Fantasy XII Revenant Wings gaat door waar deel XII op de Playstation 2 ophield. Revenant Wings is echter een RPG met een strategisch tintje. Ga opnieuw op reis met Vaan en zijn vrienden om het kwaad te bestrijden en de schatten te veroveren.

Super uitgebreid spel met leuke gameplay en met wonderschone graphics, 4.5*

Idd mooie graphics en fantasy actie, met uitgedachte vechtposities als Melee en uitgebreide mogelijkheden zoals het maken van je eigen wapens.

FF XII is als een gerecht waarbij er zoveel lekkers te proeven valt dat je er maar van blijft eten. Revenant Wings is als het dessert waarvan je weet dat je het na dat uitgebreide hoofdgerecht eigenlijk niet meer moet bestellen, maar ja, de sfeer zit er goed in, je bent toch nieuwsgierig, en voor je het weet ben je er aan begonnen. Meestal eindigt dat in een kleine teleurstelling.
Ik denk dat de meeste fans Revenant Wings echt als een nagerecht zien en ik vraag me af hoeveel van hen zaten te wachten op nog eens een avontuur dat mij net geen 50 uur kostte om af te ronden. Daarbij hoopte ik vooral nog wat meer over de personages en de wereld van Ivalice te weten te komen, maar voegt dit spel wat dat betreft heel weinig toe aan FF XII. In plaats daarvan bestaat het spel vooral uit RTS-achtige missies, die op zich verrassend goed werken op de DS maar ook wel wat weinig afwisseling kennen. 2,5*