Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow (2006)

PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door 7 Studios
Uitgegeven door Ubisoft

Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow is een actie-adventure game dat op een humoristische wijze het verhaal uit de eerste film (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) vertelt uit het perspectief van kapitein Jack Sparrow. Jack geeft meerdere malen zijn eigen draai aan het verhaal, zodat hij beter naar voren komt. Al zwaardvechtend en puzzelend baan je je een weg door het spel. Je kunt spelen als Jack Sparrow, Will Turner en Elizabeth Swann.

1,5
Een beetje een standaard actiespelletje, met als enige leuke dat Jack zijn eigen verhaal zo'n beetje bij elkaar lulde, en dat Jack zelf er leuk uitzag. Verder niets meer dan hakken met je zwaardje en rennen.

Game_Kaza
Inderdaad. Het is gewoon zo standaard dat er niks meer aan is. Als er een game is die in de flop 100 moet komen dan is het deze wel.

Game_Kaza schreef:
Daar staat hij nu ook, op nummer 1, hehe

avatar van kArIzMa_TuRk
Is deze echt zo slecht?

1,5
Saai, simpel en zeer standaard in ieder geval wel. Soms grappig, soms mooie graphics, maar verder zeer onorigineel actiespelletje. Voor fans van de films is hij allicht wat leuker. De muziek was wel heel erg goed, vond ik. Ook zeker niet het slechtste spel ooit hoor, maar er zullen nog wel slechtere op de site komen te staan.

avatar van Ansem
Achja, zo slecht is hij nu ook weer niet.
Het verhaal is nogal flauw maar sommige levels zijn wel leuk. De gevechten vallen ook nog mee, al moet je teveel vechten.
De Graphics konden ook beter.

2.5* (PS2)

1,5
Ik vind dit een slecht spel. De graphics zijn slecht, maar de muziek is wel redelijk. De game heeft ook alleen maar zwaardgevechten die redelijk snel gaan vervelen. De game is zeker niet de slechtste game die er is. Kortom: de game is gewoonweg een buttonbasher die voor de rest niet echt genietbaar is. Fans zou ik de game ook afraden, want het verhaal komt zeer rommelig over.
1.5/5!!!

avatar van Foetsj_NL
1,0
Grootste baggeraankoop in maanden. Had hem vorig jaar gekocht maar ik vond er niks aan dus direct geruild. Grafisch is het erg lelijk, een grote buttonbasher en het verveeld snel.

1 *

avatar van Jim Carrey
Ai! Niet wat ik had verwacht van een Pirates Of The Caribbean spel en ik hoop niet dat alle spellen van de Pirtates Of The Caribbean geflopt zijn want dan hoef ik ze niet te spelen (nou ja eigenlijk toch wel want ik ben nieuwgierig .)

* *

avatar van Lucaz
1,0
Ik herinner me dat er maar 1 aanvals knop was waardor je de hele tijd dat hele spel met 1 aanval aan het vechten was
1 ster

avatar van Barcel
Eh...

Echt heel vreemd dat ik geen manier kon vinden om 'metal mast plates' te breken, zodat ik daarna een Spaanse kapitein moet vermoorden. Maar ik kon geen manier vinden, dus wilt iemand me misschien helpen?

Alvast bedankt, hé.

1,5
Ik heb het spel geloof ik een jaar geleden verkocht, maar dát weet ik nog

Je moet die dikke spanjaard aanvallen, zodat hij zijn torpedo-achtige aanval gaat doen (the thousand sword strike?). Doe dit in de buurt van die palen en de spanjaard hakt ze aan mootjes!

avatar van Barcel
Yeah, het is me gelukt. Bedankt, Serpico.
En die dikke Spanjaard heet trouwens Don Carrera la de Vega.

avatar van Starmaster501
Spel at vol met bugs (bugs van fouten ) Het was erg eentonig maar tog nog wel mee vermaakt, een 2,5 ps2

Had deze game op de ps2 destijds, na één dag had ik hem aan mijn broertje gegeven...die hem ook weer weg gaf.
Hij is zo slecht dat er niks over te vertellen valt. Ik had al geen zin meer bij die holle bolle gijs piraat eindbaas.

avatar van Zealenga
0,5
Ik kwam niet eens verder dan het begin.
Ben er meteen mee gestopt en heb het spel later voor een laag prijsje verkocht.

avatar van bettafish14
ik heb het een tijdje gespeelt ik vond het niet zo slecht of zover ik me kan herinneren, ik ben gestopt in zo grot/mijn met van die spanjaarden ofzo als ik me goed herinner.

avatar van J0rea
1,5
Wat een simpel spelletje is dit zeg!

Heb deze game heel goedkoop gekockt, maar dat was het eigenlijk nog niet eens waard...

avatar van markwiering
De titel van dit spel deugt niet, want "Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow (2006)" had moeten zijn: "Pirates of the Caribbean: The Legend of Captain Jack Sparrow (2006)".

Op YouTube druk ik ook altijd op het duimpje omlaag als ik een beoordelingsvideo bekijk van een film van de Piraten van de Caraïben waarin de recensent weigert om kapitein Jack Sparrow bij zijn titel aan te spreken.

En ik plaats er dan ook een reactie onder met flink wat scheldwoorden erin.

Verder ziet dit spel er veelbelovend uit. Als ik de mogelijkheid krijg, ga ik dit een keer spelen!