Tenchi Muyo! RPG (1995)

Super NES
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Banpresto en AIC
Uitgegeven door Banpresto

Het Masaki huishouden is altijd levendig. Als ze niet tegen demonen aan het vechten zijn, zorgt de verscheidenheid aan persoonlijkheden wel voor actie. Aeka en Ryoko vechten constant om de aandacht van onze held Tenchi, zijn bezorgde zusje Sasami en het kat-konijn Ryo-ohki die de boel proberen te sussen. Samen met de verdwaasde ruimte-agente Mihoshi, Tenchi's grootvader Katsuhito, twee robotbewakers van de meisjes, Azaka en Kimidake die eruitzien als boomstammen is het een drukke boel. Als op een dag tijdens het ontbijt een mysterieus groen-harig meisje ten tonele verschijnt en iedereen uitdaagt tot een gevecht, wordt Sasami gekidnapt en gaat de groep gelijk op onderzoek uit.

Super leuk spel, dat helaas alleen in Japan is verschenen, maar gelukkig heel goed vertaald is door de emulation-scene, want anders had ik dit meesterwerkje door mijn linguïstische beperkingen nooit kunnen gamen .

Enorm enthousiaste anime stijl, die (heb door dit spel de serie ontdekt) alle karakters en eigenaardigheden van de tekenfilms perfect mixt met een leuke, originele STRPG en zelfs deze goed verwerkt in de gameplay. Zo heeft elk karakter door de moves en stats ook nog echt de eigenschappen die ze in de serie hebben, Mihoshi is bijvoorbeeld een klunzig karakter in de filmpjes en zo ook tijdens battles, de helft missen en spells verklooien.

Verhaal is een beetje standaard in principe, maar door de karakters en super sfeervol overal design enorm leuk en meeslepend. Vijanden zijn ook origineel, de hele game is gewoon te gek, en erg mooi voor snes standaard.

Hier een vette shrine, met mooie screens.

avatar van Onderhond
Deze heb ik ooit nog wel gespeeld, al geloof ik dat de vertaling toen nog niet af was. Heb hem nooit helemaal uitgespeeld.

Vond het wel leuk maar best moeilijk RPGtje geloof ik. Visueel vond ik het niet zo indrukwekkend (hoewel grote sprites enzo) maar dat heeft ook veel met de stijl te maken denk ik. Niet helemaal mijn ding.

avatar van Donkerwoud
Wel geinig zolang het duurt. De feeling van de anime wordt mooi vertaald naar de game, en dat is mooi, wat dan hoefde ik die dus niet meer te volgen.