Stella Deus: The Gate of Eternity (2004)

PlayStation 2 / PlayStation 3
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Pinegrow
Uitgegeven door Atlus en 505

De wereld Solum wordt langzaam verzwolgen door Miasma, een soort dikke dodelijke mist. De reacties van de verschillende groeperingen van de wereld hebben verschillend op deze apocalyps gereageerd. De Aeque kerk, onder leiding van priesteres Lumena, omarmd het fenomeen als Gods wil. Krijgsheer Dignus is met zijn troepen op oorlogspad gegaan, overtuigd van de wet van de sterkste. De alchemist Viser, die met zijn geesten-uitvindingen de wereld denkt te kunnen redden. En uiteindelijk onze held Spero, die door zijn vriendschap met Viser betrokken raakt in deze strijd om Solum van de ondergang te redden.

avatar van Bahamut Zero
Dit is echt zo'n RPG waar je van moet houden. Mij beviel hij wel. Je moet geduld hebben in de gevechten. De gevechten kunnen namelijk zomaar 10-15 minuten duren en speelt zich af op een soort schaakbord. Het trainingssysteem is eenvoudig maar toch leuk. Je kan HEEL VEEL teamleden verzamelen (dat is echt niet normaal hoe veel er wel niet in zitten). Maar alleen de hoofdrolspelers kunnen nieuwe trucjes leren (wat wel weer jammer is). Wat ook apart is is het missen van dorpen steden enz. Je kan op de wereldkaart aanklikken waar je heen wilt maar zodra je in een dorp bent krijg je meteen een gesprek waarna een gevecht volgt. Vrij rondlopen kan dus niet en dat is op zich best wel jammer (vindt ik).