Young Merlin (1993)

Super NES

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Virgin

Ooit was dit land een mooie en magische plek, maar sinds de komst van de Shadow King, wordt elke vorm van schoonheid door zijn volgelingen vermorzeld. De jonge Merlin wordt, tijdens het redden van een schone dame, zelf meegesleurd door de rivier en beland zo in een avontuur om, met hulp van de Lady of the Lake, de gemene Shadow King te verslaan en de wereld te zuiveren van zijn corruptie.

avatar van glimlicht
1,0
Wat een verschrikkelijk saai spel...

Je speelt iemand die de jonge Merlijn de Tovenaar moet voorstellen. Maar Merlijn is cool en deze dude is echt een watje. Je loopt wat rond en maakt zwijnen en kwaadaardige bomen het leven zuur. Je gooit wat diamantjes het water in en maakt een mooie regenboog. Oewww... En dat allemaal onder een verschrikkelijke soundtrack, ik werd er helemaal simpel van.

De besturing is houterig, en daarbij loopt je vaak doelloos rond omdat je niet weet wat je moet doen. Op een gegeven moment moet je langs een kwaadaardige boom die exploderende eikels gooit. Normaal geen probleem in videogame-land, vooral omdat dit de tweede keer is dat je hem tegen komt. Toch ging ik hier echt 13 keer dood, aangezien deze blijkbaar een stuk sterker dan de vorige was. Na veel trial & error kwam ik erachter dat ik mijn pas gevonden fles moest vullen met water en dat moest drinken. Het maakte me voor een korte tijd onoverwinnelijk, zodat ik er langs kwam. Hoe de fuck moet je dat nou weten?? En dan heb ik het nog niet eens gehad over het stomme backtracken telkens om wat water te halen. Voelde me net een kindje uit Afrika, die naar de waterput moest lopen...

En zo gaat het hele spel door... Ik had al snel spijt dat ik dit vroeger heb gekocht.

*1,0

avatar van thoyouknow1980
Magisch mooie game
Wat een fantastische sfeer heeft deze game toch,en leuke gameplay.
Ik ben hier echt mee opgegroeid en de game heeft nog niks aan magie verloren.
Het is wel vrij pittig,je moet veel zelf uitzoeken
Verder fantasie volle wereld met veel natuur,grotten,een mijn en een prachtige fantasy tuin.
Een pareltje onder de super nintendo avonturen games,die ik nog regelmatig oppak