Unreal Tournament 3 (2007)

Macintosh / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Epic
Uitgegeven door Midway

Sinds het vorige tournament zijn de andere teams alweer hogerop gekomen en is een ander team de leider. Het is aan jou om hoger op de ladder te komen en de teams te verslaan.

Unreal Tournament 3 is een sterke shooter, vooral door de snelle gameplay van Unreal Tournament 3. Ik ben totaal nieuw aan dit spel begonnen, had nog nooit een andere Unreal Tournament gespeeld, dus dit is mijn allereerste indruk, zelfs erg positief! Ik ben begonnen aan de verhaallijn van het spel, het verhaal had een sterke start, maar stilletjes aan zwakt het verhaal af en begint het zelfs een beetje te irriteren, maar het wordt allemaal best leuk gebracht en de tussenscènes zijn ook erg leuk in beeld gebracht. De makers van Gears of War hadden een sterke naam en hadden ook verteld dat er een evenwaardig verhaal zou schuilen in dit spel, helaas is dit niet het geval geworden. De verhaallijn biedt je de locaties aan die je ook online kunt spelen en de verhaallijn dient ook vooral voor de nieuwkomers onder ons, ikzelf meegerekend. De graphics en het geluid zijn schitterend en ook het geluid klonk goed in mijn beide oortjes. Ik ben dan ook erg blij met Unreal Tournament 3 en dit spel moet je dan ook alleen spelen om online tegen andere spelers te spelen van vlees en bloed, want anders valt er minder plezier uit Unreal Tournament 3 te halen. Mensen van vlees en bloed weergaloos afmaken, er is toch niks leuker, toch?!
Cijfer: 4,5*!

avatar van jellecomicgek72
Review

Ik had deze een half jaartje geleden gekocht voor mijn ps3 en het was me eerste Unreal Tournament game. Ben dan ook totaal niet bekend met de eerdere delen uit de serie. Er zit een singleplayer en een Online en Offline Multiplayer in UT3. Ik moet zeggen dat ik héél snel verveeld was met de Singleplayer. Het was niet boeiend genoeg en vooral erg saai. Ik moest ook echt wennen aan de Gameplay van UT3 want die is (Voor in de multiplayer) héél snel. Het is een compleet andere shooter dan cod bijvoorbeeld. Er zitten flink wat wapens in de game maar meer als de helft zijn eigenlijk vrij nutteloos. Zo was er bv een wapen dat een soort van kracht/lucht stoot gaf namate je langer oplade. Nou je kan opladen wat je wil maar dat wapen werkte dus voor geen ene meter want ik krijg zowat niemand mee dood.
De andere wapens schieten vrij snel en met een sniper bijvoorbeeld maak je met gemak headshots als je effe goed richt. Dat is opzich wel vet want dan hoor je een stem die zegt 'Headshot' Je hebt ook niet echt killstreaks in UT3 het gaat er puur om overleven en af en toe doelloos knallen. Inzoomen kan dus ook niet echt. Ik moest er iniedergeval erg aan wennen want ook als je loopt, nouja loopt je vliegt als het ware meer over de grond dan dat je loopt. Nogmaals dit is mijn eerste UT game en was ook niet bekend met deze vorm van Gameplay. Ik heb me iniedergeval vermaakt met UT3 maar dan alleen met de Multiplayer en de singleplayer vond ik niets bijzonders.