Unreal Tournament 3 (2007)

Macintosh / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Epic
Uitgegeven door Midway

Sinds het vorige tournament zijn de andere teams alweer hogerop gekomen en is een ander team de leider. Het is aan jou om hoger op de ladder te komen en de teams te verslaan.

avatar van davidov
Geinig spel, maar ben nog niet helemaal ondersteboven.

Ja het is machtig mooi en de pc trekt het prima zelfs op hele drukke momenten in grote gebieden met hoge details.... dat kon ik van cod4 en crysis niet zeggen. Wapens, geluid alles ziet er geweldig uit.... maar ik wel wat minpuntjes...

Als eerste zijn levels zo gedetailleerd dat het verwarrend is. "Vroeger" waren gangen gewoon saai, recht en overzichtelijk.... nu is alles extreem gedetailleerd wat een prachtig beeld geeft maar voor mijn ruimtelijk inzicht soms een funest was.... "huh waar ben ik.....ow daar...". Een ander nadeel vind ik dat het spel nogal wat kaal is. Ik mis extreem veel kleine dingen: Erg weinig maps in het spel, gebrek aan klassieke speel modi, gebrek aan opties en karakter keuze, weinig wapens etc etc.

Het lijkt er op alsof ze de fout uit het verleden herhalen. UT 2003 was een tof spel (vooral mooi en destijds next gen) maar het ontbrak aan afronding...er zat meer in dan ze er uithaalden zegmaar. UT 2004 was wel een waardige opvolger, eindelijk wist men het uiterste uit het spel te halen....vele nieuwe games levels en wapens...

Bij UT3 is het weer een beetje kaal... een erg mooi tof spel maar het voelt aan alsof er geen ruimte op de dvd was voor meer materiaal. Het zal me dan ook niks verbazen als men zeer spoedig met een add-on of vervolg aan komt...

Is het dan echt zo'n slecht spel? Nee...
Depth of field geen last van, vind ik juist een mooie toevoeging, brengt de gevechten wat dichterbij en voorkomt laf lang afstands werk... De graphics zijn uitstekend en het spel draait soepeltjes, het geluid is ook weer om te smullen, de gameplay is als vanouds (wel even wennen aan de nieuwe weapon skins "wtf heb ik nu weer?...ow een link gun". En toch voelt het een beetje aan als een gestript spel, alsof er ergens een ultimate edition is met meer opties, maps, game soorten, karakters en wapens...

4*, heel redelijk spel, maar als het evenveel mogelijkheden had als zijn voorgangers had het een hoger cijfer gekregen.

avatar van SweetPoontang
Helaas UT2004 was toch beter het speelt weer aardig maar ik mis iets misschien is ie te kaal zoals boven al opgemerkt oke de graphs zijn geupdate maat ut2004 zag er toch ook al niet slecht uit misschien dat de mp wel beter is maar zoals ik nu betwijfel ik dat ook. Voor mij is het veel van het zelfde.

avatar van DoraRing
vandaag overal te koop

totaal geen vernieuwing op de graphics na, en dan praat ik wel over de campain... de wapens in het spel zijn gewoon precies etzelfde... en daardoor was unreal tournament juist vet omdat et eens wat andere wapens waren... de eerste unreal tournament blijft gewoon nummer 1!!

2.5*

avatar van davidov
zjandannybob schreef:

2.5*

Je hebt het totaal niet over de verdubbeling van het aantal verschillende voertuigen, de aanpassingen van "warfare"mode dat samen met sommige levels een hele nieuwe manier van spelen is (orbs, extra objectives etc).

Bovendien was het ook weer niet goed als juist oude bekende wapens er niet in zaten.... hoewel ik moet zeggen er mochten wel 1 of 2 nieuwe wapens bij (nu is dat in de vorm van mijnen....shield/slowmotion/EMP/spider/tnt )

Ik hoorde dat de graphics veel gelijkenis met gears of war is dat waar???
Maar dan natuurlijk iets mooier.

avatar van Maiky
Heel slim, om dit spel aan te prijzen met de mededeling dat het van de makers van Gears of War is. Fans van die laatste worden dan ook al overgehaald om 'm te kopen. Volslagen onzinnig natuurlijk, maar goed... marketing, ik zal er wel nooit iets van begrijpen. (En van sommige consumenten ook niet, overigens.) Hoe dan ook, ik ben wel weer toe aan wat verstand-op-nul-actie, dus zodra deze voor de Xbox 360 uit is, koop ik 'm. Jammer van die verhaallijn trouwens, die filmpjes enzo. Heb ik niet zo'n behoefte aan

de PS3 versie speelt als een tiet. heb een US versie weeten te bemachtigen en tot nu toe de beste online game op PS3(niet zo moeilijk aangezien er verder toch nix bijzonders op dat ding is). idd de story mode is overbodig. en als ie strx voor de 360 uitkomt koop ik m alsnog voor de de 360 omdat dat online gewoon lekkerder weg speelt

Unreal Tournament 3 is een sterke shooter, vooral door de snelle gameplay van Unreal Tournament 3. Ik ben totaal nieuw aan dit spel begonnen, had nog nooit een andere Unreal Tournament gespeeld, dus dit is mijn allereerste indruk, zelfs erg positief! Ik ben begonnen aan de verhaallijn van het spel, het verhaal had een sterke start, maar stilletjes aan zwakt het verhaal af en begint het zelfs een beetje te irriteren, maar het wordt allemaal best leuk gebracht en de tussenscènes zijn ook erg leuk in beeld gebracht. De makers van Gears of War hadden een sterke naam en hadden ook verteld dat er een evenwaardig verhaal zou schuilen in dit spel, helaas is dit niet het geval geworden. De verhaallijn biedt je de locaties aan die je ook online kunt spelen en de verhaallijn dient ook vooral voor de nieuwkomers onder ons, ikzelf meegerekend. De graphics en het geluid zijn schitterend en ook het geluid klonk goed in mijn beide oortjes. Ik ben dan ook erg blij met Unreal Tournament 3 en dit spel moet je dan ook alleen spelen om online tegen andere spelers te spelen van vlees en bloed, want anders valt er minder plezier uit Unreal Tournament 3 te halen. Mensen van vlees en bloed weergaloos afmaken, er is toch niks leuker, toch?!
Cijfer: 4,5*!

joeri592
wnnr komt ie voor de 360 uit??

avatar van Maiky
joeri592 schreef:
wnnr komt ie voor de 360 uit??

Hij is al uit, geloof ik. Bol.com kan 'm namelijk al leveren, dus zal 'ie waarschijnlijk ook al in de winkels liggen.

avatar van Ga_me_bre_aker
het is UNAREAL GOED

Jack Savage
Prima vermaak, online gaat het nooit bij mij vervelen in ieder geval.

Het is voor mij na maanden lang gears spelen een serieuse afknapper.
Jammer alles is vrij onoverzichtelijk.
Je wordt ge re spawnd op plaatsen waar ze je reeds opwachten.
Sommige wapens lijken echter waardeloos.
Niet zo mijn ding zo blijkt.
Op naar gears of war 2 zouw ik zeggen.

Jack Savage
Er zitten idd nutteloze wapens bij, daar heb je gelijk in.
maar goed, samen met een kameraad hadden we vette lol met die zinloze wapens, proberen om iemand te killen met zo'n ding is echt lollige shizzle.
gears of war online boeit mij juist totaal weer niet, maar UT3 is wel weer naar mijn smaak, zo zie je maar smaken verschillen gigantisch.

Leuk spel, ben er best even zoet mee geweest. Ik vind de characters soms een beetje irritant. En online vind ik het soms jammer dat er zoveel mensen aan het boosten zijn. De achievements hadden dus misschien wat anders gekund. Maar ik vond de multiplayer niet leuker als die van GoW, dus ben ik die alweer aan het spelen
3.5 * vind ik dus bij deze game wel passen!

avatar van Stan
GE-WEL-DIG!

Echt weer heerlijk om te spelen!
Vind de nieuwe 'missie' modus erg grappig gedaan..
Nu dat onslaught (of hoe dat ook heet met die powercores) ook inbegrepen zit als missie materiaal vind ik het erg vet alleen mis ik nog wel heel erg assault..
Was wel heel vet in UT2004

Daardoor toch maar 4*

Jack Savage schreef:
Er zitten idd nutteloze wapens bij, daar heb je gelijk in.

je hebt toch ook gewoon vette en goede wapens en niet alleen nutteloze?

joeri592 schreef:

je hebt toch ook gewoon vette en goede wapens en niet alleen nutteloze?

Uiteraard zijn er ook vette en goede wapens, maar er zitten wapens bij die moeilijk te hanteren zijn.

Lijkt bijna op een remake van het eerste deel gecombineerd met gamemodes uit UT2004.
Jammer dat Assault ontbreekt.

Imperial Figure
Online knal festijn van hoge kwaliteit
En ben ook erg blij dat ps3 keyboard en muis ondersteund voor UT3.

avatar van jellecomicgek72
Erg goed spel online veel mogelijkheden Lijkt qua personages veel op gears of War

joeri592
wat een heerlijke gameplay heeft dit spel!

joeri592 schreef:
wat een heerlijke gameplay heeft dit spel!

Het heeft een pijlsnelle gamplay in de geest van Gears of War.

Imperial Figure
Er zijn ineens allemaal trophies en gratis mods en maps te downloaden voor de ps3 versie, wat een weelde.
De game-play verveelt mij jammer genoeg te snel, het is te repetitief vooral als je iemand neer maait met een rocket-launcher, ja zo kan iedereen het wel.
Nee geef mij maar call of duty met de moderne en authentieke ww2 wapens.

Imperial Figure schreef:
Nee geef mij maar call of duty met de moderne en authentieke ww2 wapens.

Dat weet ik maar mijn god, wat gaat dit spel snel vervelen.

gamelord
Zie dat de meningen gelukkig verdeeld zijn, want ik ga deze vandaag halen voor 10 euro. kan ik niet laten staan voor dat geld!!!
Word ook de eerste Unreal Tournament voor mij...(denk dat Unreal II toch héél wat anders is??)
Ben dus zeer benieuwd hoe ik 'm vind.

joeri592
vooral van de gameplay zul je genieten gamelord

avatar van jellecomicgek72
De Gameplay is inderdaad erg snel maar ik raad je wel aan om meteen online te gaan, want offline is ie echt niet leuk.

gamelord
Voordat ik me in online geweld stort doe ik toch eerst effe offline, de vijand aan gort knallen...een goede brute online beest wordt ik pas als ik de basics in offline opdoe.