X-Men: Mutant Apocalypse (1994)

Super NES
Action / Platform

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Wanneer de mysterieuze en gevaarlijke mutant Apocalypse het voortbestaan van de wereld bedreigt steken de X-Men daar een handje voor. Jij moet als speler met Wolverine, Beast, Psylocke, Gambit en Cyclops onafhankelijk levels zien te voltooien.

avatar van Thomas83
Weer zo'n vergeten SNES-game! Ik keek zo'n compilatiefilmpje met veel SNES-games en zag deze er ook tussen staan, en er kwamen gelijk herinneringen naar boven. Deze heb ik niet zo heel lang gespeeld. Ik weet nog dat ik hem destijds huurde, en dat ik het als groot fan van de animatieserie (in die tijd zondagmiddag/ochtend vaste prik in Cartoon Express, nostalgie!) zo tof vond dat ik nu een spel kon spelen met een paar van de X-Men. De verschillende X-Men waarmee je kon spelen hadden natuurlijk allemaal hun specifieke vaardigheden die nog wat invloed hadden op de gameplay. Deze was overigens nog vrij lastig van wat ik me herinner. Omdat ik het spel nooit heb uitgespeeld en ook niet heel lang heb gespeeld aarzel ik over mijn beoordeling, maar ik hou het vooralsnog maar bij een 3.0 dan. Misschien speel ik hem binnenkort weer eens opnieuw.

avatar van glimlicht
Veel te moeilijk spel, maar wel goed uitgewerkt.

De verschillende karakters zijn prima te besturen en hebben zo hun eigen moves. Het vechten werkt ook naar behoren, maar zoals gezegd veel te moeilijk omdat je health snel op gaat. De kwaliteit van de muziek wisselt, de ene keer klinkt het wel vet, de andere keer klinkt het nergens naar. Omdat ik toch flink wat pogingen heb gedaan om hem uit te spelen, krijgt deze titel toch een voldoende. Wie weet word dat nog wel hoger...

*3,0

avatar van PC.ENGINE.FAN
Altijd al een beetje aan de matige kant gevonden. Leuk idee, vooral dat je drie levens hebt per missie. Het vechten wordt al snel saai en hij is eigenlijk best oneerlijk. Val in een gat en het is over, geen herkansing. Echter, ook als je het al een tijdje hebt gespeeld blijft het een taai spel. Waarom zitten die powerups ook precies op die moeilijk te bereiken plaatsen?? Het vervolgdeel vond ik een stuk beter: War of the Gems.