Diablo II: Lord of Destruction (2001)

Alternatieve titel: Diablo II: Resurrected

PC / Macintosh / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG

Ontwikkeld door Blizzard en Vicarious Visions
Uitgegeven door Blizzard en Sierra

Deze add-on gaat verder waar Diablo II eindigde. Van de drie Prime Evils zijn Mephisto en Diablo verslagen en hun Soulstones vernietigd. De laatste Soulstone is in handen gekomen van Baal, de derde Prime Evil, die Marius misleidde door zich als Archangel Tyrael te vermommen. Baal leidt een invasie in de noordelijke Barbarian Highlands. Zijn eerste aanval is gericht op de hoofdstad Sescheron. De derde Prime Evil is op zoek naar de Worldstone, de bron van alle Soulstones en hun krachten. Naast de vijfde acte rond Baal, die zich afspeelt in en rond Mount Arreat in de Barbarian Highlands, kent Lord of Destruction nog vele andere toevoegingen.

avatar van Tha)Sven
Ongelofelijk weer zo'n game waarvan ik allang van had verwacht dat hij hier al te vinden was.
Hoe dan ook, een superuitbreiding. IMO de beste uitbreiding ooit, op Frozen Throne na. Je kan hier zoveel extra speelplezier uithalen. De druid en assasin zijn misschien niet de beste classes, maar toch erg leuk en uitdagend.
Verder is de grootste toevoeging Act VI. Wat een prachtig gebied. De quests zijn gevarieerd ( in tegenstelling tot sommige van Diablo 2) en erg lang. Baal is een erg coole boss en ook heel erg sterk en uitdagend.
De andere extra's zijn natuurlijk ook van goede kwaliteit. Nieuwe monsters, items etc.
4,5 ster.

avatar van Thomas83
Inderdaad een erg goede uitbreiding. Vond de Druid en Assasin ook leuke toevoegingen.
Erg fijn was ook de grotere stash en die runes etc zorgden voor wat meer diepgang in de keuze van je armor en wapens.
De eindbazen en vooral Baal vond ik meer dan waardig, Act VI is inderdaad een erg mooi gebied. Volgens mij erg gevarieerd nog, en herinner me vooral nog aan het begin hoe je naar boven toen door die linies van belegering moest heenwerken met de catapulten etc. Erg leuk gedaan. Ik ging met mijn Barbarian daar vaak doorheen met die soort van tornado-beweging. Zo vloog ik zo langs al die monsters die dood neervielen en ik kon zo'n beetje non-stop zo doorgaan dankzij weapons of armor met mana drain.
Ook herinner ik me nog dat gevecht met die ik geloof vier verschillende eindbazen die uit stenen beelden kwamen. Die waren vrij pittig en vond ik ideaal om aan mijn experience points te werken.

The Ancients ja
Dat waren echt taaie klanten, misschien nog wel net zo moeilijk als Baal. Ik was de runes btw al helemaal vergeten. Erg cool, vooral de combinaties die je kon maken en zo voor extra bonussen zorgden.

avatar van Thomas83
Waren die soort van dwergen uit het oerwoud die met gifpijltjes schoten en waarvan er geloof ik ook twee op elkaar liepen met een masker op en een soort vlammenwerper ook uit Lord of Destruction?
Als dat LoD is dan horen daar ook nog die andere eindbazen bij die ik nog lastiger vond. Kan het niet helemaal goed beschrijven. Het waren er meerdere je vond ze in een soort van ruïne in het oerwoud. Die waren nog sterker dan The Ancients geloof ik, en als ik me niet vergis bewaakten ze iets. Een poort naar de dungeon van Baal of zo?

avatar van nightremix
diablo II was WREED maar die expansion set was niet normaal.
ik ben meteen met de druide begonnen te spelen. echt vet dat je gewoon in een grizzly kan veranderen en wolven (en weet ik wat voor een monsters) aan je zijde hebben lopen.

zelfs mijn vader speelt het spel. hij speelt de goede ouwe barbarian(lvl 48) waar hij nu al mee in de woestijn is, van het tweede niveau!

verheug me op diablo III !!

avatar van Mafurios
Net zo goed als normale Diablo 2 maar wat ik vooral vet vond is dat je nu een barbarian als hulpje mee kan slepen. en de nieuwe filmpjes waren ook echt geweldig gemaakt. Ik kan echt niet wachten op Diablo III !

avatar van Tha)Sven
Inderdaad barbarian als hulpje voor een sorceress ... Prachtige combinatie en ijzersterk.

Waarom heb ik hier trouwens 4,5 voor staan. Dit verdient de hoogste score!

avatar van N811
wow, wat staat deze hoog.

Relax
Ik ga weer opnieuw beginnen met deze game, maar dan online, iemand interesse om binnenkort eens samen online te levelen?

Add me @ Xfire: gzgamer

avatar van Thomas83
Ik speel nog zo'n beetje dagelijks wel online, alleen geen Lord of Destruction, en ik gebruik ook geen Xfire.

avatar van Thomas83
Zit al een tijdje te twijfelen of ik deze moet kopen, omdat iemand met wie ik veel online speel hem ook heeft en al een tijdje aandringt. Zie ook veel andere mensen uit mijn vriendenlijst op een gegeven moment overstappen. Veel van de voordelen heb ik al genoemd eerder, maar de expansion heeft ook wel echt nadelen. In vergelijking met classic (gewoon deel 2) zijn de items allemaal belachelijk goed.

Ze hebben het echt overdreven, en dat maakt het minder leuk om over te stappen. Alle tijd en moeite die je in classic in je builds hebt gestoken is wat betreft je gear vrij weinig waard, aangezien alle nieuwe items als snel duidelijk beter zijn.

Maar ik zal uiteindelijk toch wel overstappen als ik alles echt wel weet van classic, ik wil alles goed leren kennen van de classes etc. Verder is de expansion in elk opzicht wel een verbetering. De mogelijkheid twee wapensets te dragen en snel te switchen is ideaal voor magic finden, mijn favoriete bezigheid in Diablo 2, en je hebt ook veel meer en veel en veel betere unique items.

In classic heb je die normal uniques, niet eens elite (überhaupt al niet volgens mij?) en zelfs geen exceptional. Dingen als de resolutie, en map zijn ook een vooruitgang, en act 5 is erg gaaf met prachtige muziek en lekker gevarieerd. Een vaste mercenary die je helemaal kunt bewapenen geeft ook echt iets extra's aan het spel.
Mensen die aan Diablo 2 willen beginnen raad ik absoluut aan direct met de expansion te beginnen.

Relax
Toch vind ik het erg jammer dat je resolutie maar tot 800x600 kan...

avatar van Thomas83
Ik speel toch altijd in een schermpje eigenlijk. Het spel lijkt dan een stuk scherper en het is ook wel handig als je tussendoor snel wat wilt op zoeken op internet of zelfs om tegelijk op MSN te hangen.

avatar van Thomas83
Toch maar de expansion gehaald. De eerste vier acts begonnen een beetje te vervelen en na wat voor de lol experimenteren met hero editor in single player ken ik alle characters, skills en builds onderhand wel. Bovendien begon het te vervelen hoe je maar een beperkt aanbod aan uniques hebt. Vraag me wel af of ik nog wel veel met mijn classic-characters zal gaan spelen.

avatar van Thomas83
Er zal wel hier niet of amper iemand zijn die Diablo II nog speelt en weet waar ik het over heb, maar er overkwam me gisteravond laat toch iets raars.
Ik heb de gewoonte vaak alleen te spelen in een game met wachtwoord erop, regelmatig speel ik samen met iemand en die kan dan gelijk joinen omdat we een vast wachtwoord gebruiken. Zo speelde ik gister weer in mijn eentje toen er opeens de "Diablo walks the earth"-boodschap verscheen, de aankondiging dat de Diablo Clone zou verschijnen in mijn game. Ik heb de Annihilus-charm niet dus ik dacht "mooi, dat scheelt een hoop moeite later", maar tot mijn verbazing bleef het spel hangen nadat je het bekende trillen van de grond zag, en werd ik uit het spel gegooid. Ik kon daarna ook wel een minuut of vijf niet inloggen in mijn eigen game, en daarna kreeg ik een melding dat het spel vol was. Hackertjes dus waarschijnlijk? Ik vond het wel erg verdacht allemaal.

avatar van DES-Niels
Dat is dus lag.
Heb ik ook last van....
Speel het dus.

avatar van Thomas83
Ik heb helaas vaak genoeg lag gehad, maar dat ziet er bij mij dan heel anders uit. Ik heb volgens mij nog nooit gehad dat er game is full staat en de timing is ook wel erg toevallig. Maar goed, het zou kunnen natuurlijk. Dan heb ik tegelijkertijd erg veel mazzel gehad (er niks voor hoeven doen om de Diablo Clone-boodschap te zien verschijnen) en veel pech.
Maar je speelt dus nog steeds dit spel? Ladder dan zeker? Ik was eerst ladder, maar na de laatste patch in maart of zo werden al mijn characters automatisch non-ladder helaas, en had geen zin om opnieuw te beginnen.

avatar van DES-Niels
Ja, ladder, maar moet nog steeds level 99 worden.

avatar van Thomas83
Dan moet je wel extreem veel spelen, weet niet eens of ik er trots op zou zijn. Tot level 85 kan je nog vrij snel komen, in een paar uur zelfs heb ik gehoord, maar daarna wordt het steeds lastiger. Ben nu net level 91 trouwens, zo hoog ben ik nog nooit geweest.

avatar van Thomas83
Het is me gelukt! Nadat ik bij toeval een walk had in de server waar ik speelde maar door lag of zo hem misliep heb ik me er de dagen daarna een beetje in verdiept. Ik wilde nu tegen hem spelen en de Annihilus krijgen ook. Uiteindelijk heb ik er uren voor moeten "server campen", maar het was het waard. Uiteindelijk kwam hij weer. Het was het zwaarste gevecht dat ik denk ik ooit heb geleverd in Diablo, doordat hij zo enorm snel killt moet je damage echt behoorlijk goed zijn, wat die van mij nog niet helemaal is door een relatief beperkt aantal + skills, maar uiteindelijk is gelukt door steeds wat van zijn health af te snoepen en dan als mijn potions op waren snel nieuwe te halen in het rogue encampment. Hij healde gelukkig bij lange na niet snel genoeg om daarna gelijk weer per se opnieuw te beginnen. Dat had ik wel een paar keer tijdens het gevecht. Dan kon hij life leechen bij mij of mijn mercenary en was zijn leven zo weer zo goed als helemaal aangevuld in combinatie met zijn snelle heal. Het bleek dat je er vrij goed op moest letten of hij wel door genoeg hamers van mijn hammerdin werd geraakt. Achteraf had ik misschien beter mijn merc een wapen kunnen geven met prevent monster heal, als dat al werkt op hem. Mijn merc was wel nuttig met zijn Kelpie Snare om de Diablo Clone flink te vertragen, normaal echt gewoon goud waard tegen bosses.

bijna top 250

nog een stem

Lol, hoe komt dit ineens zo hoog? Staat zelfs nog boven Diablo 2. Misschien maar eens proberen die game.

avatar van LimeLou
Wow, zo hoog Is het echt zo goed?

avatar van Thomas83
Vind ik wel. De uitbreiding is wat mij betreft ook in zo'n beetje elk opzicht een verbetering ten opzichte van Diablo 2. Alleen qua PVP misschien niet hoor ik wel eens, maar dat heeft me nooit geïnteresseerd dus kan er niet over oordelen. De graphics zijn fullscreen nogal gedateerd, maar als je in een klein schermpje speelt ziet het er nog prima uit vind ik. Een van de meest verslavende spellen die ik heb gespeeld.

Kijk uit naar de opvolger