Myst III: Exile (2001)

Alternatieve titel: Myst 3

Macintosh / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Presto
Uitgegeven door Ubisoft

In Myst 3 krijgt de speler te maken met een nieuwe schurk. Het is een verbitterd heerschap, wiens thuisland vernietigd is door Sirrus en Achenar, de zonen van Atrus en Catherine. De twee laatste personen leerde de speler kennen in Myst. Logischerwijs aast de schurk op wraak. Pijnlijk genoeg is het nota bene Atrus zelf, die de man deze mogelijkheid verschaft. Atrus heeft namelijk contact gemaakt met de D'ni. Een volk dat over de zeldzame gave beschikt de mysterieuze boeken uit Myst te kunnen schrijven. Atrus hoopt dat deze D'ni met hun kunsten zijn land weer in de vaart der volkeren kunnen opstoten en dat is een buitenkansje voor de geheimzinnige hoofdpersoon.

avatar van Shangri-la
Prachtig spel en wat mij betreft het hoogtepunt uit de Myst serie met uitgebalanceerde puzzels, een van de weinige myst titels waar ik geen walkthrough bij nodig heb gehad maar dat wil niet zeggen de puzzels gemakkelijk zijn. Ook de grafics zijn prachtig en een lust voor het oog, kortom een aanrader van jewelste.

avatar van Caroline
Ik vind dit ook een prachtig spel, ook 4,5* ster waard. Van alle werelden vond ik Voltaic de leukste, omdat de puzzels daarin wel in mijn straatje liggen. Ik heb hem alleen nog nooit uitgespeeld >>. Wel in alle werelden geweest. (behalve de laatste). De graphics zijn zo ongelooflijk mooi, wel de kracht van het spel .

avatar van Freud
Inderdaad het hoogtepunt van de reeks, maar ik heb Riven liever gespeeld denk ik. Bij deze heb ik iets te snel mijn toevlucht gezocht tot internetsites met tips, hoewel ik het toch grotendeels zelf opgelost heb allemaal. Graphics zijn inderdaad erg mooi, en de puzzels altijd weer even goed bedacht.

Freud schreef:
Graphics zijn inderdaad erg mooi, en de puzzels altijd weer even goed bedacht.

Tsja, Ubisoft hé

Begon hier de herhaling wel wat te voelen.

avatar van Flammazine
Ik had hem op de xbox en ik moet bekennen dat ik nooit voorbij de eerste wereld geraakt ben. Ik herinner me iets van lenzen goed zetten zodat je op een deur een cirkel kreeg met de kleuren van de regenboog ,maar veel verder ben ik niet gekomen.

Mooie graphics dat wel

avatar van Tha Luz
1,0
Dodelijk saai dit...

avatar van Shangri-la
Dat vind ik niet, je wordt juist gestimuleerd om je hersens te gebruiken en dat is heel uitdagend vind ik. Heel anders dan dat hersenloze geschiet op van alles en nog wat.

avatar van Tha Luz
1,0
Geef mij dat maar

avatar van Shangri-la
Tja als je niet van adventures houdt snap ik niet dat je hier een lage score aan geeft. Ik geef ook niet alle shooters 1* omdat ik er niet van hou.