Shellshock: Nam '67 (2004)

Alternatieve titel: SSN67

PC / PlayStation 2 / Xbox
Shooter / Action

Ontwikkeld door Guerrilla
Uitgegeven door Eidos

Het verhaal in ShellShock begint in januari 1967, wanneer jij als onervaren soldaat in het midden van de Vietnamese jungle gegooid wordt. Het wordt jouw taak om de vijandelijke Viet Cong soldaten onschadelijk te maken, op welke manier dan ook. Je zult blootgesteld worden aan alle gruwelijkheden van de Vietnamoorlog en alles moeten doen om te overleven. Gedurende het spel zal je je ontwikkelen van een groentje tot een bikkelharde soldaat in de missies die te spelen zijn.

avatar van Tha Luz
Leuke game maar deze game is ook uit voor de pc hoor!;p
Kzal maar effe pc erbij zetten.

avatar van Tha Luz
Shellshock (PC)
Erg tegenvallende game wat veel meer had kunnen worden.
Spel begon goed met een paar echte goede vietnam momenten en een paar mooie cutscenes alleen zaten der ook een paar ingame-scenes die foeilelijk waren en niet erg realistisch overkwamen en ook niks met de de rest van het spelverloop te maken hadden.Shellshock waarschuwde eerst voor de wreedheid in deze game alleen was het nooit erg wreed omdat het soms op niet erg goede momenten aankwam en het voelde een beetje ''wannabe'' aan.Vooral om de hoofden op speren,dat sloeg gewoon nergens op.Na ongeveer 6 missies begon het wat te vervelen omdat de missies telkens hetzelfde waren,het enige wat je hoefde te doen was:je wapen op een vietnamees richten 2keer schieten and your done.De AI was om te huilen omdat je eerst met vreselijk zwakke tegenstanders had te maken omdat die gewoon beetje op je afrennen en schieten en zelden granaten gooien,en dan komen er opeens soldaten waarbij je heel je magazijn op leegschiet en gewoon nog leven.Je team-maten zijn nog wel aardig alleen zijn ze soms iets te goed waardoor je niet echt veel meer hoeft te doen,ze kunnen ook niet dood alleen in cutscenes maar dat is eigenlijk in alle games dus dat is niet erg een groot punt.Het begon eerst wel goed toen ik begon met spelen omdat je altijd eerst begint in je kamp die alleen veel te klein is omdat je dus iets van 20 tents ziet maar er zijn altijd maar iets van 6 amerikaanse soldaten in je kamp(!!!?)Ook geen een teken van dat er bewaking is in het kamp afgezien van het prikkeldraad en wat bewakings torens waar soms niet eens iemand inzit,ja kan praten met de mensen die je tegenkomt in de basis alleen vertellen ze je meestal maar 2 zinnen en dat is het..Ja kan ook naar de prostituees alleen is dit opzich goed bedacht alleen minder goed uitgewerkt.Dus meestal ga je al snel richting de helicopter om je missie te beginnen,je hebt echter een schietbaan waar je alle wapens kan uit-testen wat erg handig is en je opzich wel een uitgebreidde keuzen hebt.De laatste missie is echter gewoon te slecht en te nep.omdat je samen met 3 andere mensen je hele kamp moet beschermen tegen de vietnamese die maar lijken te respawnen en pas na 15 minuten een beetje vietnamees schieten ben je klaar krijg je een gaar filmpje en dan eindigt het opeens:S
+De cutscenes in het begin en het einde van de game
+De shootingrange
-Lineare missies
-Domme AI en je team is soms te goed(hoe raar het ook klinkt)
-En de lelijke tussenfilmpjes
Ik zit te twijfelen tussen een 2.0 en een 2.5
Voor nu geef ik het een 2.5

Vond dit best wel een toffe game....de bruutheid van de vietnam oorlog is hier nadrukkelijk aanwezig. Vooral tijdens een hevig gevecht in een waterige vally waar je na het behalen een cut-scene ziet waar je mannen een vietcong hebben gevangen die zich meteen een kogel door het hoofd jaagt. Ook is dit spel grof en bloederig...behalve je mannen kun je iedereen afslachten...zelfs dieren van de dorpelingen.
het tofste veld vond ik de laaste als je je eigen basis moet verdedigen.
leuke game en realistisch qua intensiteit van die oorlog.

ook leuk om te weten dat het weer door nederlanders is gemaakt
"guerilla..van Killzone"

avatar van PebeVai
Wel leuk..(:
Had hem voor 5 euro gekocht bij de intertoys..
En zoveel was ie maar ook waard..

een 2de keer zit er niet in voor mij