Dragon Quest VIII: The Journey of the Cursed King (2004)

PlayStation 2 / Nintendo 3DS / Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Level-5
Uitgegeven door Square Enix

Nadat een kwaadaardige joker een magische scepter gestolen heeft uit het Trodain kasteel, gebruikt hij deze scepter om een vloek te leggen op het kasteel: alle bewoners van het kasteel veranderen in doornplanten, maar het ergste is dat de koning in een lelijk groen monster verandert en de prinses in een paard. Slechts één bewaker van de koning wordt niet getroffen door de vloek: de naamloze held van het verhaal. De speler gaat samen met de koning, de prinses en een groepje vrienden in de gigantische wereld op zoek naar de joker om de scepter terug te krijgen en de vloek op te heffen.

avatar van Tsjo-Wi
Fantastische RPG, één van mijn favorieten. Die cell-shaded graphics zijn echt geweldig, echt een prachtig stijltje, met hele leuke en origineel vormgegeven personages, vijanden en werelden. Deze game heeft echt één van de mooiste werelden die ik ooit heb gezien in een RPG, schitterende groene velden, bergen, bossen en dorpjes. Maar misschien nog wel beter dan het visuele aspect is de soundtrack. Echt waanzinnig mooie muziekstukken! Ben al een tijd op zoek naar deze soundtrack maar heb hem nog niet kunnen vinden.
De gameplay is ook helemaal top. Leuke turn-based gevechten tegen vaak behoorlijk uitdagende vijanden. Zomaar ff snel door de wereld lopen en alles verkennen is er dan ook niet bij, al gauw stuit je op waanzinnig sterke monsters die jou makkelijk de pan in hakken.
Verder is het ook nog een hele lange game met een hoge replay waarde, en heeft het een leuk verhaaltje en memorabele characters.

5* en een plaats in mijn top 10. Een must-have voor elke RPG-liefhebber!

avatar van Jer0en
Prachtige rpg met een hele grote open wereld om in rond te dwalen.
Ik vond het één van de moeilijkere rpg's die ik heb gespeeld. Ik heb toch wel behoorlijk wat keren het game over scherm gezien. Het verhaal, de muziek, de characters, erg goed allemaal. Wat me wel opviel als enige is dat level up gaan zo ontzettend lang kon duren.

avatar van Donkerwoud
Jer0en schreef:
Prachtige rpg met een hele grote open wereld om in rond te dwalen.

Het was in sommige dungeons wel even doorbijten, ja. Vooral in het begin, als jij nog niet zo sterk bent met je team.

Heerlijk ouderwetse turnbased RPG, die de sfeer van weleer weet te vertalen naar een mooie open wereld. Daar mogen zijn was al een hemel op aarde met die memorabele steden en de leuke bijrollen van begin tot eind. Heeft zeker zo'n veertig uur van mijn leven opgesnoept.