Shadow Ops: Red Mercury (2004)

Alternatieve titel: Shadow Ops: Mecury Rising

PC / Xbox
Shooter / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Zombie
Uitgegeven door Atari

In Shadow Ops: Red Mercury speel jij een lid van de speciale Delta Force eenheid die de snode plannen van een Europese dictator moet verijdelen. De dictator is namelijk in het bezit van een kernkop en het onbekende, maar zeer gevaarlijke goedje Red Mercury. Uiteraard is de man gek genoeg om deze in te zetten mocht zijn krankzinnigheid een hoogtepunt bereiken. Reis door Syrië, Rusland, Bosnië en West-Europa in verschillende legervoertuigen en uiteraard te voet om de locatie van het kernwapen te vinden

avatar van WeZet
Shadow Ops: Red Mercury, een game waar waarschijnlijk iedereen gemengde gevoelens over heeft. de game weet grafisch iets leuks neer te zetten, alleen de animaties zijn een stuk minder! Zo zijn alle sterf scenes voorgeprogameerd, en het kan echt anders, Kijk maar naar Call of Duty. Daar is ook alles voor geprogameerd, maar is het lelijk? Zeker niet.

Mijn besluit: Een leuk tussendoortje.

***3.0***

avatar van WeZet
Ik verlaag mijn cijfer, de game is echt te langdradig, en het save-systeem doro middel van checkpoints is vreselijk! Vooral op het eiffel-toren level! De AI schiet of gigantishc krom, of onmenselijk precies! En ze weten altidj waar je bent of vandaan komt!

***2.0***

ik heb me wel vermaakt met deze game, niets hoogwaardig ofzo.
Maar voor tussendoor vind het best een aardig spel.
mijn favorite lv. is met de brug....schoonvegen van vijanden, bommen plaatsen en hier en daar met je sniper rifle mannetjes uit hun toren schieten. De velden in de jungle zijn ook aardig en wat ik een gave cutscene vond was in het begin als de evil meid red mercury activeert en die boven zee ontploft ...was vet met de zeevloot die helemaal weggeblazen werd.

avatar van 1993dulmen
Perfecte game