Halo 2 (2004)

PC / Xbox

Ontwikkeld door Bungie
Uitgegeven door Microsoft

De overgebleven troepen van de Covenant proberen de rest van de Melkweg te veroveren en te beheersen. Jij kruipt in de huid van de Master Chief, een robot-soldaat, om de Covenant te bestrijden, en de Melkweg te redden.

rpger schreef:

1 na moeilijkst is dat Heroic?

Ja

avatar van 7higer7
heb hem nu een paar weken geleden voor de pc uitgespeelt en de agelopen 2 weken flink lopen knallen online
maar vond het einde erg tegenvallen !
heb het al van meer mensen gehoort d8 dat het wel mee zou vallen nou nee dus verlaag mijn stem van 4 * naar 3* nooouu vooruit 3,5 * omdat het online wel erg vet was

avatar van Spawn NL
Nu ik eigenlijk alleen maar halo 3 speel de laatste tijd valt me op hoe goed deze game eigenlijk was. Het is allemaal zo goed uitgebalanceerd (vooral online). het is gewoon heerlijk om weer even Halo 2 er in te gooien en met een BR gewoon te owne, goeie ouwe tijd.

avatar van MrDrx
Tegenvaller, had meer er meer van verwacht. Gelekte gameplay vooral.

avatar van rpger
Verlaagd naar 3* vind die hele Halo serie eigenlijk maar zwaar overschat en overhyped. Voorbeeld van succesvolle marketing voor een middelmatig produkt. De game laat zich simpelweg niet vergelijken met revolutionaire shooters als Battlefield, Half Life 2, Far Cry etc.

avatar van Tha)Sven
Hoe kun je deze op de xbox 360 spelen? Staat hij dan al bij Xbox Originals ?

avatar van SilverGun
rpger schreef:

Vandaar dat er dagelijks nog steeds duizenden zijn die dit spelen op Live. Dat is natuurlijk allemaal aangepraat door Microsoft. En Far Cry revolutionair... Ach, ik doe ook liever de moeite niet om er op in te gaan.

Tha)Sven schreef:
Hoe kun je deze op de xbox 360 spelen? Staat hij dan al bij Xbox Originals ?

Nee Halo Combat Evolved wel maar je kunt gewoon je halo 2 disc in je 360 proppen en beginnen te spelen is gewoon BWC

avatar van rpger
SilverGun schreef:

Vandaar dat er dagelijks nog steeds duizenden zijn die dit spelen op Live..

Toch ken ik weinig 1st person shooter fans die into Battlefield, Half Life, Team Fortress, Counter Strike zijn en Halo een goeie game vinden.

Ik quote gamespot:

While the game has maintained a great deal of popularity on the Xbox.... the PC has more than its fair share of amazing shooters that blow Halo 2 away in every possible way.

Maargoed als jij het te gek vind prima toch...

avatar van Tha)Sven
Spawn NL schreef:

Dan is het nog steeds een xbox game die je ook op de 360 kan spelen.. dat telt toch nite echt, dan kun je ook alle PS 2 games PS 3 games noemen ..

Tha)Sven schreef:

Ja klopt het is gewoon een Xbox game, maar hij is wel speelbaar op de 360. Hoewel je dan niet met zijn 4e op 1 scherm moet gaan want dan krijg je echt een mega framedrop.

Kweet niet of er iemand gezegd heeft dat het een 360 game is ofzo dat heb ik even gemist.

avatar van SilverGun
rpger schreef:

Tja, m'n broer speelt fanatiek CS en heeft in verscheidene grote clans gespeeld (zoek op Clanbase maar eens naar Novage), maar is toch dol op Halo online. Speelt dat tegenwoordig meer dan CS. En zo vele anderen met wie hij samenspeelde. Weinig meetbaar allemaal, maar je punt gaat iig voor velen echt niet op.

Ik quote gamespot:

Ze reviewen ten eerste een poort van een twee-en-een-half jaar oude game,dus logisch dat er in de tussentijd vooruitgang is geboekt. Ten tweede is er weinig op de PC te vinden wat in de buurt komt van Halo 2's briljante multiplayer tot op de dag van vandaag, laat staan Halo 3.

superdross
dit is echt een vet spel heel veel actie

Shit zeg, ik heb het geniale Halo 2 niet eens beoordeeld.

Doe ik het nu.
Prachtig spel, kan niet anders zeggen. Alles klopte aan deze game. Het verhaal was tof, de levels waren massaal, de tegenstand was interessant genoeg en zeker ook sterk genoeg. Nieuwe wapens die lekker aanvoelden en het heerlijke voertuigenwerk (de buggy blijft tof!) zorgen ervoor dat ik met Halo 2 een schitterende tijd had. De multiplayer was ook heel erg goed uitgewerkt.

avatar van EspenSGX
Nooit op de XBox kunnen spelen, maar vond de PC versie toch zeer goed.

Je kan de game in widescreen spelen op de pc, ze zijn alleen vergeten de meest gangbare widescreen resoluties aan te bieden. Geen 1440x900 bijvoorbeeld. Sterker nog, voor 16:10 schermen (de meest gangbare) zijn alleen hogere resoluties te krijgen en mijn monitor kan die niet aan. Voor 16:9 zijn er dan weer meer resoluties, maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Ook is de muis nogal slapjes, met 10 (insane) reageert je muis het snelste maar dat is nog steeds met een slakkengang als je echte pc shooters gewend bent.

Wat een kneusjes bij Microsoft.

Één van de Beste games ooit!

avatar van jossieboy12
Zelfde Verhaal als Halo 1: Supergame. Mooiere Graphics. Ik speel altijd het eerste level. 4 sterre.

avatar van Donkerwoud
Iets dynamischer dan de eerste, maar ik snap nog steeds de hype eromheen niet. De hele wereld staat me niet aan, met die rare ruimtepakken en die lelijke aliens. Het moet wel gezegd worden dan de muziek heel sterk is en dat de visuele effecten ook wel een grote plus betekenen.

avatar van jaspertje3
Off-topic berichten verplaatst naar Platforms > Xbox > Xbox 360 Topic

Beeld: 4,5*
Geluid: 4,5*
Gameplay: 4,5*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,63* (afgerond 4,5*)

Als ik heel eerlijk mag zijn dan moet ik toch zeggen dat ik Halo 2 niet minder vond dan Halo 1. Qua wapens kon het echt niet tippen aan deel één. Maar qua graphics is hij toch echt wel beter dan Halo 1. De verhaallijn sprak me net iets meer aan dan 1. Maar toch vind ik ze gelijk aan elkaar. Ik kan niet echt zeggen van: ''Ja één is beter!'' of: ''Nee twee is beter!''. Ik vind ze allebei ongeveer even leuk. 4*

avatar van Starmaster501
Spawn NL schreef:

Ja lang verhaal, maar de flood heeft natuurlijk de mogelijkheid om zich snel te vermedigvuldigen en dat soort stuf, en ze worden op het begin iig losgelaten door de Covenant als ik me niet vergis.

kan je ook het hele verhaal vertellen? ik snap dat niet zo met the flood. in deel 1 kwamen ze zo maar...

joeri592
ik kijk voor de achievments altijd bij x360a.org heel goede site, maar er staat dat je deze game ook voor de 360 kan kopen, dat moet met punten toch?? maar ik wist niet dat je er ook nog 1000 gamerscore voor de kreeg?! je krijgt zelfs heel makkelijk 1000, moet je is kijken op legendary uitspelen en dan aanvallen van acheren en iemand stucken en dat soort dingen

avatar van GameEvolutie
Ik zag laatst ook op de 360 iemand met gamerscore van halo 2 en wat is het simpel om die achievments te hale zeg.
mijn favoriete level was toch Delta Halo en die level daarna beetje zelfde stijltje:P

avatar van ps3me
Vond de MP van deze game echt leuk, samen met een vriend gespeelt, vond dat toch wel een 3 / 3.5 maar ik geef geen cijfer omdat ik de singleplayer niet ken.

avatar van jassertje
Ik vind de hele serie helemaal te gek. Als ik niet op een aantal punten zou letten zou ik het meteen een 5 geven.

Hier mijn behoordeling

Gameplay: Ik vind de gameplay op de xbox erg fijn de besturing is gewoon het zelfde als bij andere shooters

Graphics: Ik vind de graphics echt super goed voor deze game en ook omdat het in 2004 uitgebracht is.

Muziek: De muziek pas er helemaal bij en de geluidjes van het schieten en zo zijn ook ok.

Het spel krijgt van mij een 4.0

Greetz..

avatar van Maiky
Halo 2 op Legendary is echt niet te doen zeg... Bij Cairo Station ben ik bij de eerste hangar al na drie dagen proberen afgehaakt.

Toen zo'n beetje mijn eerste xbox game. De game is eigenlijk niet zo goed als de opvolger en voorganger, maar toch was het de game waardoor ik verknocht raakte aan de Halo games.

Berichten verplaatst naar Halo 2: Anniversary (2014)

XBox One stemmers aldaar graag even opnieuw je stem uitbrengen...

avatar van legian
Aangezien Halo Infinite er dit jaar eindelijk aankomt en ik de Halo serie een warm hart toedraag. Heb ik me er maar eens op toegelegd om de gehele serie te opnieuw door te spelen voordat ik aan Infinite begin. En om dat maar eens te combineren met mijn meningen over de verschillende delen.

De opvolger van Halo: Combat Evolved en in bijna elk opzicht een stap voorwaarts. En laten we maar met de grootste stappen beginnen, het verhaal. Waar de voorganger nog simplistisch was gaat Halo 2 een stuk dieper in op de personages en situatie. Wat vanaf het begin direct duidelijk gemaakt wordt. Aan de ene kant hebben we Chief die geëerd wordt in de overwinning. Terwijl aan de andere kant de (toekomstige) Arbiter aan de schandpaal genageld wordt. Het toont de resultaten van de oorlog aan beide kanten en zet daarbij de twee personages op voor verdere uitwerking. Dat we daarnaast ook nog mogen spelen met Arbiter zorgt ook voor meer context in het verhaal. Niet dat het verhaaltechnisch heel bijzonder wordt. Maar er is duidelijk meer moeite ingestoken en wat serieuzer gemaakt dan de voorganger.

Ook de gunplay is verder aangescherpt met wat nieuwe wapens, aanpassingen aan bestaande wapens en de mogelijkheid om er twee tegelijk te kunnen gebruiken middels dual-wield. Wat voor handige momenten zorgt, helemaal als er een aantal needlers aanwezig zijn. Welke dan redelijk overpowered zijn in tegenstelling tot de rest. Een andere aanscherping is het nut van het pistool verminderen, dat stelt nu weinig meer voor helaas. Gelukkig weten de wapens nog steeds te boeien en zijn er dankzij de dual-wield optie handige combinaties te maken. Waarbij je niet alleen keuzes moet maken tussen de wapens, maar ook tussen het wel of niet kunnen gooien van een granaat.

Voor de levels gaan we deze keer niet naar verre exotische plekken maar houden we het dicht bij huis. Zo is de stad New Mombasa de eerste plek die we te zien krijgen. Wat direct een verdere menselijke tint aan de sfeer en setting geeft. Heel boeiend is het allemaal niet trouwens, maar het speelt wel lekker. Na al die jaren ken ik ze ook nog grotendeels uit het hoofd ook. Uiteindelijk komen we ook weer op Halo terecht met veel bekende elementen. Elementen die er deze keer een stuk mooier uitzien, helemaal in de anniversary versie. Hoewel daar wel enorm veel de stijl van de latere delen in overgenomen is wat soms ten koste gaat van de sfeer en het gevoel.

Een aantal van die levels speel je als Arbiter. En in die levels kom je het meest te weten over wat Halo nou is. Wat veelal overkomt als een expositiedump voor nieuwe spelers die Halo: Combat Evolved niet hebben gespeeld. Erg storend vind ik het niet trouwens, de toegevoegde lore van het personage en the Covenant vind ik erg gaaf. Daarnaast is de broeiende strijd tussen de Elites en de Brutes en het verraad wat erbij komt kijken een mooi toegevoegd element. Als laatste krijg ook the Flood hier nog wat meer aandacht doormiddel van gravemind. Ik kan me nog herinneren hoe ik onder de indruk was vroeger, maar de nieuwe cgi versie ziet er helemaal indrukwekkend uit. Het is een interessant concept waar verder niet bijzonder veel mee gedaan wordt helaas. Wel krijgen we weer legio Flood te verduren in de rest van de campaign. En die maken het dit keer nog vervelender dan in het voorgaande deel. Waarbij opnieuw The Library een van de meest frustrerende plekken is om doorheen te gaan.

Iets anders frustrerend is de nieuwe toevoeging van bossfights. Niet dat ik me daar nou echt aan stoor, maar meer de uitvoering daarvan. Met Regret als absoluut dieptepunt. Je springt op zijn vliegende stoel en slaat hem een beetje tot moes. Maar ook de andere gevechten zijn niet bijzonder memorabel. Het is jammer dat dit niet meer aandacht gekregen heeft, want daar hadden ze echt wel wat beters en leukers mee kunnen doen.

Het mag de pret verder trouwens niet drukken, want ook met Halo 2 heb ik me weer kostelijk vermaakt. Een heerlijke game die soepel speelt, het Halo universum verder uitdiept en bovenal heerlijk vermakelijk is. Ik speel er dan ook nog steeds graag doorheen.

Als laatste noot wil ik ook hier de soundtrack even benoemen. Want die is opnieuw fenomenaal. Het Halo thema is prachtig uitgewerkt en ook deze kan ik heerlijk los van de game luisteren. De toevoeging van wat nummers van Breaking Benjamin en Incubus zijn gaaf en zorgen in de levels voor wat extra sfeer en strijd gevoel. Helaas zijn de nummers uit de anniversary versie verdwenen en vervangen door meer generieke rock nummers. Ze functioneren nog steeds, maar missen toch dat extra gevoel. Hoewel dat misschien ook wel met nostalgie te maken heeft.