Halo 2 (2004)

Alternatieve titel: Halo 2: Anniversary Edition

PC / Xbox / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie en 343
Uitgegeven door Microsoft

De overgebleven troepen van de Covenant proberen de rest van de melkweg te veroveren en te beheersen. Jij kruipt in de huid van de Master Chief, een robot-soldaat, om de Covenant te bestrijden, en de melkweg te redden.

rpger schreef:

1 na moeilijkst is dat Heroic?

Ja

avatar van 7higer7
heb hem nu een paar weken geleden voor de pc uitgespeelt en de agelopen 2 weken flink lopen knallen online
maar vond het einde erg tegenvallen !
heb het al van meer mensen gehoort d8 dat het wel mee zou vallen nou nee dus verlaag mijn stem van 4 * naar 3* nooouu vooruit 3,5 * omdat het online wel erg vet was

avatar van Spawn NL
Nu ik eigenlijk alleen maar halo 3 speel de laatste tijd valt me op hoe goed deze game eigenlijk was. Het is allemaal zo goed uitgebalanceerd (vooral online). het is gewoon heerlijk om weer even Halo 2 er in te gooien en met een BR gewoon te owne, goeie ouwe tijd.

avatar van MrDrx
Tegenvaller, had meer er meer van verwacht. Gelekte gameplay vooral.

avatar van rpger
Verlaagd naar 3* vind die hele Halo serie eigenlijk maar zwaar overschat en overhyped. Voorbeeld van succesvolle marketing voor een middelmatig produkt. De game laat zich simpelweg niet vergelijken met revolutionaire shooters als Battlefield, Half Life 2, Far Cry etc.

avatar van Tha)Sven
Hoe kun je deze op de xbox 360 spelen? Staat hij dan al bij Xbox Originals ?

avatar van SilverGun
rpger schreef:

Vandaar dat er dagelijks nog steeds duizenden zijn die dit spelen op Live. Dat is natuurlijk allemaal aangepraat door Microsoft. En Far Cry revolutionair... Ach, ik doe ook liever de moeite niet om er op in te gaan.

Tha)Sven schreef:
Hoe kun je deze op de xbox 360 spelen? Staat hij dan al bij Xbox Originals ?

Nee Halo Combat Evolved wel maar je kunt gewoon je halo 2 disc in je 360 proppen en beginnen te spelen is gewoon BWC

avatar van rpger
SilverGun schreef:

Vandaar dat er dagelijks nog steeds duizenden zijn die dit spelen op Live..

Toch ken ik weinig 1st person shooter fans die into Battlefield, Half Life, Team Fortress, Counter Strike zijn en Halo een goeie game vinden.

Ik quote gamespot:

While the game has maintained a great deal of popularity on the Xbox.... the PC has more than its fair share of amazing shooters that blow Halo 2 away in every possible way.

Maargoed als jij het te gek vind prima toch...

avatar van Tha)Sven
Spawn NL schreef:

Dan is het nog steeds een xbox game die je ook op de 360 kan spelen.. dat telt toch nite echt, dan kun je ook alle PS 2 games PS 3 games noemen ..

Tha)Sven schreef:

Ja klopt het is gewoon een Xbox game, maar hij is wel speelbaar op de 360. Hoewel je dan niet met zijn 4e op 1 scherm moet gaan want dan krijg je echt een mega framedrop.

Kweet niet of er iemand gezegd heeft dat het een 360 game is ofzo dat heb ik even gemist.

avatar van SilverGun
rpger schreef:

Tja, m'n broer speelt fanatiek CS en heeft in verscheidene grote clans gespeeld (zoek op Clanbase maar eens naar Novage), maar is toch dol op Halo online. Speelt dat tegenwoordig meer dan CS. En zo vele anderen met wie hij samenspeelde. Weinig meetbaar allemaal, maar je punt gaat iig voor velen echt niet op.

Ik quote gamespot:

Ze reviewen ten eerste een poort van een twee-en-een-half jaar oude game,dus logisch dat er in de tussentijd vooruitgang is geboekt. Ten tweede is er weinig op de PC te vinden wat in de buurt komt van Halo 2's briljante multiplayer tot op de dag van vandaag, laat staan Halo 3.

superdross
dit is echt een vet spel heel veel actie

Shit zeg, ik heb het geniale Halo 2 niet eens beoordeeld.

Doe ik het nu.
Prachtig spel, kan niet anders zeggen. Alles klopte aan deze game. Het verhaal was tof, de levels waren massaal, de tegenstand was interessant genoeg en zeker ook sterk genoeg. Nieuwe wapens die lekker aanvoelden en het heerlijke voertuigenwerk (de buggy blijft tof!) zorgen ervoor dat ik met Halo 2 een schitterende tijd had. De multiplayer was ook heel erg goed uitgewerkt.

avatar van EspenSGX
Nooit op de XBox kunnen spelen, maar vond de PC versie toch zeer goed.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Je kan de game in widescreen spelen op de pc, ze zijn alleen vergeten de meest gangbare widescreen resoluties aan te bieden. Geen 1440x900 bijvoorbeeld. Sterker nog, voor 16:10 schermen (de meest gangbare) zijn alleen hogere resoluties te krijgen en mijn monitor kan die niet aan. Voor 16:9 zijn er dan weer meer resoluties, maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Ook is de muis nogal slapjes, met 10 (insane) reageert je muis het snelste maar dat is nog steeds met een slakkengang als je echte pc shooters gewend bent.

Wat een kneusjes bij Microsoft.

avatar van solidKevin
Één van de Beste games ooit!

avatar van jossieboy12
Zelfde Verhaal als Halo 1: Supergame. Mooiere Graphics. Ik speel altijd het eerste level. 4 sterre.

avatar van Donkerwoud
Iets dynamischer dan de eerste, maar ik snap nog steeds de hype eromheen niet. De hele wereld staat me niet aan, met die rare ruimtepakken en die lelijke aliens. Het moet wel gezegd worden dan de muziek heel sterk is en dat de visuele effecten ook wel een grote plus betekenen.

avatar van jaspertje3
Off-topic berichten verplaatst naar Platforms > Xbox > Xbox 360 Topic

Beeld: 4,5*
Geluid: 4,5*
Gameplay: 4,5*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,63* (afgerond 4,5*)

avatar van solidKevin
Als ik heel eerlijk mag zijn dan moet ik toch zeggen dat ik Halo 2 niet minder vond dan Halo 1. Qua wapens kon het echt niet tippen aan deel één. Maar qua graphics is hij toch echt wel beter dan Halo 1. De verhaallijn sprak me net iets meer aan dan 1. Maar toch vind ik ze gelijk aan elkaar. Ik kan niet echt zeggen van: ''Ja één is beter!'' of: ''Nee twee is beter!''. Ik vind ze allebei ongeveer even leuk. 4*

avatar van Starmaster501
Spawn NL schreef:

Ja lang verhaal, maar de flood heeft natuurlijk de mogelijkheid om zich snel te vermedigvuldigen en dat soort stuf, en ze worden op het begin iig losgelaten door de Covenant als ik me niet vergis.

kan je ook het hele verhaal vertellen? ik snap dat niet zo met the flood. in deel 1 kwamen ze zo maar...

joeri592
ik kijk voor de achievments altijd bij x360a.org heel goede site, maar er staat dat je deze game ook voor de 360 kan kopen, dat moet met punten toch?? maar ik wist niet dat je er ook nog 1000 gamerscore voor de kreeg?! je krijgt zelfs heel makkelijk 1000, moet je is kijken op legendary uitspelen en dan aanvallen van acheren en iemand stucken en dat soort dingen

avatar van GameEvolutie
Ik zag laatst ook op de 360 iemand met gamerscore van halo 2 en wat is het simpel om die achievments te hale zeg.
mijn favoriete level was toch Delta Halo en die level daarna beetje zelfde stijltje:P

avatar van ps3me
Vond de MP van deze game echt leuk, samen met een vriend gespeelt, vond dat toch wel een 3 / 3.5 maar ik geef geen cijfer omdat ik de singleplayer niet ken.

avatar van jassertje
Ik vind de hele serie helemaal te gek. Als ik niet op een aantal punten zou letten zou ik het meteen een 5 geven.

Hier mijn behoordeling

Gameplay: Ik vind de gameplay op de xbox erg fijn de besturing is gewoon het zelfde als bij andere shooters

Graphics: Ik vind de graphics echt super goed voor deze game en ook omdat het in 2004 uitgebracht is.

Muziek: De muziek pas er helemaal bij en de geluidjes van het schieten en zo zijn ook ok.

Het spel krijgt van mij een 4.0

Greetz..

avatar van Maiky
Halo 2 op Legendary is echt niet te doen zeg... Bij Cairo Station ben ik bij de eerste hangar al na drie dagen proberen afgehaakt.

Toen zo'n beetje mijn eerste xbox game. De game is eigenlijk niet zo goed als de opvolger en voorganger, maar toch was het de game waardoor ik verknocht raakte aan de Halo games.

avatar van solidKevin
Het is nog een gerucht, maar het zou wel heel vet zijn:

The source claims that Halo 2 Anniversary is in the works for Xbox One and will be released on November 11 this year in two special editions. The first will be a standard Collector's Edition that comes with beta access to Halo 5 and a Halo TV series (not the one rumoured to be directed by Neill Blomkamp). The second is a War Collection, which supposedly comes with everything from the Collector's Edition as well as Xbox One ports of Halo 3 and Halo 4.

avatar van solidKevin
Ik heb nu bezig met de eerste missie van de Anniversary editie en het voelt weer lekker vertrouwd aan. Had bij een punt een kleine ingeving dat er een deur open zou gaan waar drie vijanden uit moeten komen. Ik had nog gelijk ook . Toch grappig om te zien dat zelfs na 10 jaar ik zulke details heb onthouden. De nieuwe cutscenes zien er trouwens heel gelikt uit en zelfs de geluiden van wapens zijn opnieuw gedaan. Kan niet wachten om verder te gaan.

avatar van solidKevin
Het was weer genieten hoor. Toch wel grappig om te zien dat ik bijna alle missies nog volledig uit mijn hoofd wist. Als je een Halo fan bent zul je weer genieten van de X1 versie van Halo 2.