Battlefield: Bad Company (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

In Battlefield: Bad Company speel je als een lid van B-Company, ook wel Bad Company genoemd, een onderdeel van het leger waar allerhande criminelen als kannonenvoer dienen, in plaats van hun gevangenisstraf uit te zitten. Tijdens een fictieve oorlog in Rusland begaat de groep een vergissing waar het leger niet blij om is. Je squad besluit het gezag te ontduiken en op eigen voet achter het grote goud van een huurlingenleger dat in de oorlog mee vecht aan te gaan. Je squad bestaat uit de koelbloedige sergant Redford, de explosievenverslaafde en niet al te slimme Haggard en de aan een stuk door pratende Sweetwater. Aanvankelijk wordt je duidelijk behandeld als kanonvoer, maar naarmate je langer met de drie optrekt ga je echt deel uitmaken van de groep, en behelp je je met een hoop vloeken en zwarte humor door de moeilijkheden die door vier legers voor je voeten worden gegooid.

(Online) Enige wat ik soms echt irritant vind is de overkill aan explosies (mortier, tanks, raketten) En je ziet soms heel slecht wie bij wie hoort, ze zien er allemaal hetzelfde uit. En wanneer stoppen ze nou met die maps waarop je kan zien waar iedereen zit. (geldt vaak voor alle shooters)

Ford KAduuk
Mijn grootste frustratie is toch wel de friendly fire tijdens online matches. Er zijn soms spelers die hun eigen teamleden afschieten. Verder vind ik het ook jammer dat je beslist in een team samen moet werken, je kunt geen free- for all spelen. Wel leuk is dat je in Battlefield ook voertuigen hebt zoals helikopters en tanks. Maakt het spel iets hectischer, maar het brengt ook wat meer variatie met zich mee.

avatar van toetje1977
Briljante humor in de singleplayer. (Sweetwater: "Sarge, Haggard's running away again". Sarge: "Shit, look" , Sweetwater: "Yeah, i know, he runs like a girl" :) )

Schiet lekker weg verder, vrij open levels waarin je vijand op verschillende manieren kan benaderen. Nieuwe wapens als collectables... Ja, ik vind het wel een toppertje...

Ford KAduuk schreef:

De functie vind ik trouwens wel heel goed. Alleen heb je inderdaad van die gasten team leden killen. ‘Auto kick’ functie zou wel handig zijn geweest. Al heb ik nooit begrepen waarom je je eigen team gaat pakken.

avatar van PsxPs2Ps3
Dit vind ik een prachtige game.Zeer leuk ook dat je in team zit.Ook het geluid is prachtig,precies of je er midden in zit

Alleen heel vlug uitgespeeld..maar toch een 4,5*

avatar van GameEvolutie
Ik moet je toegeven dat ik de campain niet echt kon waarderen dus ik dacht zeker een middelmatige game,
totdat ik de multiplayer ontdekte en dat vrolijkde alles weer op!!

Zonder de multiplayer was dit een 3 een 6 dus,
maar met de multiplayer is dit zeker een 4 waard een 8 dus.

k w
Er staat dat deze game voor de PC is, volgens mij klopt dat niet.

Nijmegen
Nee, er is inderdaad geen Battlefield Bad Company op de PC!

k w
Oke dan lag het tog niet aan mij xD

Vreemd en jammer dat ze dat niet hebben gedaan. Zou geen reden kunnen verzinnen waarom ze dit niet voor de PC zouden willen uitbrengen. Maar ik heb vanmiddag voor 20 euro Battlefield 2 met allerlij ''uitbreidingen'' gekocht. Hoop dat ik daar ook wat van deze sfeer kan proeven , en dan op naar Bad Company 2

avatar van Nand
Ik wil het weten, ben ik de enigste die zich rot ergert aan de helikopters in dit spel? Iedere keer als ik een match zit te spelen dan zit er weer een ''pro'' in een helikopter die me helemaal kapot schiet. En ik heb het gevoel dat de RPG's helemaal niet gemaakt zijn tegen helikopters.

Nijmegen
Is battlefield eigenlijk ook wel op de PSP?

Nee...
Triestig dat men zo weinig aandacht heeft besteed bij het toevoegen ervan...

Nijmegen
Is battlefield eigenlijk ook wel op de PSP?

Veranderd.

avatar van superdude
ik heb hem besteld, eindelijk is wat anders dan cod en halo, iemand die nog online speelt vraag me gamertag maar (xbox 360)

War-Ultima
Ik vind hem stukken beter dan BC2, de muziek en vooral het muziekje als je rank omhoog gaat geeft mij altijd weer een goed gevoel.
In BC2 is het altijd vloeken en doen bij mij (met een COD ook) maar BC1 vloek ik weinig en geniet er echt van, dat heb ik met BC2 niet.
Het enigste nadeel van BC1 is zoals Nand al vermelde, de helikopters kun je zowat niet uit de lucht knallen, daar moet je echt moeite voor doen.
Maar dat vind ik eigenlijk wel mooi omdat je als rookie goed kunt trainen in zo'n ding, in BC2 ben je zomaar neer met je Heli.
In BC1 heb je met windrichting te maken, in BC2 niet, oftewel ze wouden er een soort modern warfare 2 van maken en dat ligt mij niet zo met dat arcade gevoel en perk gedoe.
De maps van BC1 vind ik ook stukken beter dan die van BC2 maar dat is naar mijn mening.
De smiley handgranaat zie ik echt als de handtekening van Bad Company.

Echt veel beter dan BBC2!

Single-Player: Erg leuk en lang. De humor erin blijft me vermaken. Niet vergeten de gevecht, daar word ik nou blij van! Met 4 soldaten tegen een heel leger! En wanneer je dat leger verslagen hebt krijg je zo'n boost in jezelf. Meestal komt er ook meteen een filmpje erna dat maakt het nog leuker!

Multi-Player: Minder grappig als de Single-Player, maar ook wel vermakelijk. Vond 'm wel een beetje kort. Je wordt alleen een rank omhoog geplaatst. En de wapen, je hebt maar (ik dacht) 5 wapen classes. en je kunt ze niet eens veranderen. En dan nog de plaatsen waar je speelt! Echt te groot. als je bijv. geen auto of enig ander voertuig hebt dan duurt het erg lang tot je bij de gevechten bent! Hierdoor krijg je vaak maar weinig kills. En erg weinig soorten spellen! Maar 2 (toen ik 'm kocht was er maar 1) , 1'tje met vlaggen veroveren en een ander met kisten. Een grote tegenvaller.
Had van de Multi-Player veel meer verwacht!

Realistisch: Toen ik 'm in het begin speelde vond ik het erg realistisch maar nu ik erop terug kijk is het erg slecht! Volgens mij probeerden ze een namaak van de beroemde Call of Duty te maken! En uit mijn standpunt is dat zeker niet gelukt!

Single-Player 4.5*
Multi-Player 3*
Realistisch 2.5*

Een gemiddelde van 3.33* afgerond naar een 3.5*

Ik moet even mij review veranderen! Ik heb het spel net nog even gespeeld en ik moet zeggen dat de huizen, gebouwen, muren en andere voorwerpen erg realistisch zijn. Ik beoordeelde vooral op de wapens, die zijn wel erg slecht.

Voor de realistisch heid geef ik nu een 3.5!

En nieuwe gemiddelde van 3.7 afgerond een 4

gamelord
Aardige game deze, maar ben toch niet zo tevreden over het eindresultaat van de game. Ergste ergernis zijn je 3 teamleden wel:
Ik heb er toch zo'n schijthekel aan als je teamgenoten je alleen liggen aan te sporen en complimenten geven...terwijl hun de meeste tijd geen schot lossen en als zelf mag doen...veel ergernis en scheldpartijen ten gevolg.
Ook het respwawen na de dood is vaak uhmuhm irritant...Respawnde zonder dat ik het wist naast een vijandelijke tank en ik maar zoeken en denken dat het een allied-tank is.

voor de rest is het een super vermakelijke game..die ik toch wil uitspelen. Zit nu in missie 4, toch een leuk achievement die ik verworven heb = Staying Alive: blijf één Gigantische missie in leven...(missie 3 op normal )
Het goud zoeken gaat ook niet van harte..de vorige missie niets kunnen vinden...ben wel goed op weeg met de collectabels. Ook een grapige Achievement: Maniac woodcutter....vel een klein bos aan bomen. (lijkt gelijk of ik evenveel bomen als mannetjes heb omgelegd. )

De humor in de game is ook super, zowel in de gameplay als in cut-scenes. Blaas ik een huis op blijkt de Sergeant nog in het gebouw te zijn...roepende "What the fuck was that!!"

Ja de humor en de actie maken het een fantastische game..super toch wel. 4,0*!!

ik zou hem kopen, maar heb deze consoles niet en de voorkant vind ik er niet echt spannend uitziet.

P.S. maar ik zou hem toch spelen want dat boeit me niet!

Leuke single player, online speel ik niet, te weinig tijd voor.
Had wel gedacht dat de game langer zou duren. Nu was het einde toch redelijk onverwacht. Op het moment dat er tanks aan te pas komen wordt het een beetje onoverzichtelijk. Het kostte me flink wat tijd voordat ik door had hoe ik tegen tanks moest acteren.
Al met al een hele vermakelijke game, maar toch 3.5* vanwege de korte speelduur.
Ben heel benieuwd naar deel 2.

avatar van rockgamer
ik zit nu in de 3de missie en het is allemaal wel erg leuk en mooi, goede gameplay handig dat jezelf healen zit ook wel humor in, maar op den duur is het wel hééél erg eentonig je doet de hele tijd hetzelfde al 3 missies lang, komt er wat meer variatie? een groot pluspunt is dat alles kapot kan, heerlijk gaten schieten in muren enz. heb ook 3 potjes online gedaan, eerste potje kon ik er niet veel van en vond ik het ook niet zo leuk, maar nu na het 3de potje vond ik het toch erg leuk, ging ook best goed op den duur ik denk dat deze multiplayer even wennen is nadat ik veel call of duty online gespeeld heb, maar mijn vraag is komt er meer variatie naarmate je verder komt ?

[quote]gamelord schreef:

[quote]

ik probeer die achievment nu ook op normal, ook op missie 3 ik ben nog niet dood gegaan:P ik ben al best een tijdje bezig met missie 3, ze duren btw wel erg lang hé?

( review )
ik ga deze game reviewen in zowel de sp als de mp,

online mode :

- levelen gaat erg langzaam,
- je kan je teamgenoten beschadigen en vermoorden

+- maps zijn redelijk, niet heel bijzonder, maar wel vermakelijk
+- er zijn maar weinig modes, maar ik heb er eigenlijk niet veel last van

wat ik dus irritant vind is dat je je eigen teamgenoten kan beschadigen en vermoorden, het gevolg van dit is, om de paar potjes zit je bij een één of andere mongool in het team die alleen maar ze teamgenoten af zit te maken, ik wil niet terug schieten want dan krijg je minpunten, dus je zit telkens maar weg te rennen, op den duur zit zon gast 100den punten in de min ! het is mischien onrealistisch als je elkaar niet dood kan maken, maar dit is echt zéér irritant, ik heb ook een paar keer gehad, dat ik aan het snipen ben bijv. en dan spawnt er een teamgenoot voor me neus net toen ik wou schieten en dan krijg ik 25 punten aftrek voor teamkill...

wat ook irritant is is dat je geen killcam hebt, ik heb echt bij bijna elke dead dat ik benieuwd ben hoe ik gekilld ben, maar dat kan helaas niet, ik snap ook niet waarom je zo lang moet wachten voordat je weer mee mag doen na een dead

de wapens zelf vind ik erg lekker en goed, en het leuke is dat alles kapot kan ik vind het zoiezo leuk om een groot gat in de muur te schieten ( ) maar het is ook erg handig als iemand achter een muurtje schuilt ( omdat ie bijna dood is bijv. ) schiet ik dat muurtje kapot en dan kan je hem zo neerknallen

de variatie in voertuigen is ook fantastisch, tanks, en allemaal andere '' soorten '' auto's boten en helikopters, het liefst vlieg ik niet zelf in een helikopter maar zit ik liever bij de turret, bij de tank rij ik het liefst wel zelf, varen doe ik nauwelijks, mede doordat je gewoon kan worden doodgeknalt als je in een boot zit aangezien je niet overdekt bent met een dak of wat dan ook

ook is het dus erg handig dat je zelf kan kiezen waar je spawnt, als ik telkens weer bij het begin van het level moest spawnen zou ik gek worden door de grote levels

de graphics zijn ook verrassend mooi en goed en zeker voor 2008

- je kan je teamgenoten beschadigen en vermoorden

+- maps zijn redelijk, niet heel bijzonder, maar wel vermakelijk
+- er zijn maar weinig modes, maar ik heb er eigenlijk niet veel last van

singleplayer:

ook de singleplayer is erg leuk, er zit humor in, ook daar is het weer vet dat alles kapot kan, de moeilijkheidsgraad is perfect, het is gewoon erg vermakelijk, wel vind ik dat het redelijk snel verveeld, er zit opzich wel variatie in maar niet heel veel, ik heb hem ook nog niet helemaal uitgespeeld, ik ben wel redelijk ver nu maar speel vooral online, als ik speel speel ik de single player ook niet uren lang maar meestal een half uur of een uur, de missies duren ook iets te lang vind ik, speelduur in totaal is wel redelijk voor een shooter
ook alle perks zijn erg handig, je voertuig laten maken, jezelf healen enz.

+ humor
+ de perks
+ duurt redelijk lang
+ goede actie
+ leuke cut scenes

- verveeld redelijk snel
- ietwat weinig variatie
- missies duren te lang

plus punten als alles kan kapot, mooie graphics veel voertuigen enz. heb ik er niet bijgezet aangezien die ook al bij online stonden, ze gelden wel ook weer voor de single player

al met al een game die niet alleen leuker is dan verwacht, maar ook een game waar ik nu al veel LANGER plezier van heb dan ik gedacht had, dit komt vooral door de online mode, ik had dit spel gekocht voor maar een tientje en dat is natuurlijk een fantastische prijs voor zo'n spel
een goede singleplayer en een hele goede online mode

ik komt uit op zon 4 á 4,5 sterren, hmm ik heb al best lang plezier gehad met de game en ik ga hem ook nog meer spelen ( zowel on als off line ) dus door de lengte ga ik dan maar voor de 4,5 sterren , overtreft ook call of duty modern warfare 1 en 2 vind ik, call of duty world at war is wel weer stukken beter dan deze,

4,5 *

avatar van andnino
Ik heb Bad Company nu bijna drie keer doorgespeeld, een keer op normal, een keer op hard, en nog een keertje stukken van levels op easy voor resterende goudstukken collectables, en ik blijf het leuk om te spelen vinden.
Easy is natuurlijk gewoon leuk als tussendoortje, normal zul je niet vaak meer spelen. Hard misschien wel, want daar ligt een grotere uitdaging, waar je goed voor moet gaan zitten. Met wat concentratie is het goed te doen, bereid je alleen voor op een overdosis auto-injecties en heel veel doodgaan, doodgaan en nog eens doodgaan. Met een heli in de lucht, afweergeschut of meer dan twee tanks in de buurt is het soms niet leuk meer omdat je binnen vier seconden na je respawn alweer naar je game over-scherm verwezen wordt maar met wat doorzetten kom je er wel, en het is natuurlijk een stuk spannender dan easy.

Game-King schreef:

Voor de realistisch heid geef ik nu een 3.5!

En nieuwe gemiddelde van 3.7 afgerond een 4

is dat belangrijk dan, of een game realistisch is

avatar van hitman47
rockgamer schreef:

is dat belangrijk dan, of een game realistisch is

Voor sommige mensen wel,ik persoonlijk hou van realistische games waar je u meer kunt inleven vind ik zelf.

avatar van rockgamer
tsja, dan moet je niet bij call of duty of battlefield zijn denk ik

davidbmaster
leuke game gewoon puur echt oorlog

gamelord
De multiplayer modes gold rush en het downloadable Conquest zijn zeer gaaf te noemen, eindelijk een online-play waar ik van geniet en steeds beter in wordt.
Heb nu 20 van de 40 wapens unlocked en net rank 8 gehaald.

Super tof, ook om samen met davidbmaster te gamen.

davidbmaster
gamelord schreef:
Heb nu 20 van de 40 wapens unlocked en net rank 8 gehaald.

Super tof, ook om samen met davidbmaster te gamen.

dank je gamelord ja zeker is het tof maar met meer mensen kan ook.
alleen veel mensen spellen deze game niet meer maar battlefield bad company 1
is oud maar leuk en grappig.
en een top game