Battlefield: Bad Company (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Digital Illusions

In Battlefield: Bad Company speel je als een lid van B-Company, ook wel Bad Company genoemd, een onderdeel van het leger waar allerhande criminelen als kannonenvoer dienen, in plaats van hun gevangenisstraf uit te zitten. Tijdens een fictieve oorlog in Rusland begaat de groep een vergissing waar het leger niet blij om is. Je squad besluit het gezag te ontduiken en op eigen voet achter het grote goud van een huurlingenleger dat in de oorlog mee vecht aan te gaan. Je squad bestaat uit de koelbloedige sergant Redford, de explosievenverslaafde en niet al te slimme Haggard en de aan een stuk door pratende Sweetwater. Aanvankelijk wordt je duidelijk behandeld als kanonvoer, maar naarmate je langer met de drie optrekt ga je echt deel uitmaken van de groep, en behelp je je met een hoop vloeken en zwarte humor door de moeilijkheden die door vier legers voor je voeten worden gegooid.

Ja dat is dan een verschil van mening. Ik vond de omgevingen prettiger en scherper ogen in Battlefield, ook de herlaadanimaties zijn een stukje vetter evenals de wapens zelf. Sowieso knallen ze veel harder dan in COD4

Weet nog niet of ik hem ga halen, speel namelijk nog steeds COD4 online en bevalt me nog steeds prima!!

Erg vet spel.

Singleplayer:
Grappig verhaaltje, leuke personages, heerlijke humor, en hele toffe actie!
Een shooter die lekker door knalt, uren lange heftige actie!

Multiplayer:
Leuke mode, helaas maar 1 (Komt later verandering in)
Vette actie, verschillende tactieken, dus erg veel mogelijkheden om het te veroveren. waardoor elke speel ervaring online weer anders is. houd het leuk!

Al met al een geweldige shooter die zeker de strijd aan zou kunnen met Cod4, die ik onderhand wel een beetje zat ben...

4.5*!

hey vet!
Komt deze game ook voor de psp uit? =D dat is wel vet.
Ik hoop dat het een erg vette game gaat worden want ik ga hem zeker halen, ben nu nog met RaC size matters bezig, maar zodra ik daar doorheen ben haal ik deze game zeker!

avatar van Deftones_JP
Zo gister de singleplayer uitgespeeld dus ik presenteer hierbij mij definitieve oordeel:

Pluspunten
+ Karakters en humor
+ Destructie (geld ook voor MP)
+ origineel verhaal
+ Grote levels
+ Oplossing voor machteloosheid tegen armor (lees: veel anti-tank mogelijkheden)
+ Gold-rushmode zorgt voor compacte gevechten wat gezoek naar tegenstanders voorkomt.

Minpunten
- De AI is verschrikkelijk slecht (zowel tegenstanders als medespelers)
- Geen co-op mode
- Uitdaging in hoeveelheid tegenstanders ipv kracht van tegenstanders
- Medic spuit voelt af en toe als cheaten en is op den duur onrealistisch

Al met al heb ik me gewoon uitstekend vermaakt met de singleplayer die eigenlijk maar een groot nadeel had en dat is de A.I. Alle onrealistische gebeurtenissen in deze game zijn namelijk het gevolg van die A.I. (bijvoorbeeld teammates die tegenover vijanden staan en die elkaar gewoon negeren.) De tegenstanders schieten sowieso altijd op de speler ook als jouw teammaat bijna tegen ze aanstaat. Afgezien van de A.I. heb je echter een vermakelijke game met een leuk uitgewerkt verhaal en een soort humor dat net niet te ver over de top gaat. Je krijgt het gevoel dat je in luchtige actiefilm speelt en dat is gewoon een aardige prestatie voor een ontwikkelaar die zich normaal gesproken op de multiplayer focust.

De Multiplayer is dan ook het deel wat het best is uitgewerkt. Enorm veel mogelijkheden die toch uitgebalanceerd zijn. De verschillende klasses vereisen een andere aanpak zodat je veel kan varieren. Er zijn talloze mogelijkheden tot teamwork maar helaas komt dit weing voor maar dat ligt meer aan de spelers dan aan de manier waarop dit ondersteund wordt door de game. Al met al een aanrader voor iedere online shooterfan.

ik vind bad company een redelijke besturing is niet fijn jammer maar wel mooi beeld missies doen best lang gelukkig met veel acties ik geef 4,0

online ben ik nog niet zo kapot van. voor je het weet ben je dood en je ziet nooit door wie of waar

avatar van boertje22
Kratos schreef:

Heb jij wel dezelfde game als mij gespeeld ?

Als je neer wordt geschoten dan wordt het beeld rood en dan komt de naam van diegene die je neergeknald heeft midden in het scherm/beeld te staan, als je wordt neergeknald dan gaat de camara of het beeld altijd naar de richting waar het dodelijk schot wegkwam.

Die namen dat klopt, maar ik bedoel dat als je bijvoorbeeld rustig sluipt en goed om je heen kijkt en vijanden nog ver op je radar staan je vaak plots een explosief of een complete luchtaanval op je kop krijgt. Ik ben COD4 gewend natuurlijk, die speelt toch overzichtelijker en je ziet je vijanden duidelijk lopen in de verte. Ook kun je nog wegrennen als je beschoten wordt, in Battlefield maak ik heel vaak instant kills mee zonder dat je je hebt kunnen verdedigen of weg hebt kunnen rennen en dat is toch jammer.

avatar van desteven007
Als je ook online kan waarom staat hier dan alleen maar single player?

avatar van Chrisdb
Dit is zeker een brute game!!!
Speel nu 3 dagen de single player, zal deze eerst uitspele (beetje oefenen) en dan aan het echte werk beginnen..
Maar ik vind de singleplayer al leuk om te doen, goed verhaal, mooie graphics en super mooi geluid!! (Y)
Top game!!! 4,5 *

Mooi spel

Taken

De gameplay en de (controls) van COD4 voelen idd veel beter aan als Battlefield BC, maar Battlefield BC is geen COD4 ik heb nu meer het gevoel van angst en paniek als ik midden in de actie zit.

Bij COD4 kun je je onwijs goed afschermen van de A.I. waardoor het spel te makkelijk wordt, en bij Battlefield BC blijft de vijand je verrassen.

Moooi spel:D

De graphics van COD4 zijn echt een stuk beter, vooral de bewegende beelden vervagen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat deze graphics ook redelijk goed zijn.

avatar van jaspertje3
Deze week verschijnt er een patch voor Battlefield: Bad Company die het Trophies-systeem in de game introduceert!

Klik

Deze game moet ik eerst uitspelen voordat ik online ga, ik denk dat ik al bij het einde ben.

avatar van killer7
EA geeft de volgende promotie codes vrij, voor diegene die hem nog niet hebben vrij gespeeld :

We are now giving away the 3 weapons originally awarded to those who pre-ordered, signed up to our newsletter and played the demo. The weapons are free, all you need to do is go to the unlock page in the menu and input the following codes:

Recon Kit - QBU88 - your3mynextt4rget

Special Ops Kit - UZI - cov3r1ngthecorn3r

Support Kit - M60 - try4ndrunf0rcov3r

avatar van killer7

Ik heb de singel player nog helemaal niet gespeeld, ben alleen maar online aan het gamen om alles zoveel mogelijkt te halen, als ik dat is heb gehaald ga ik toch maar is de singel player proberen.

Taken

Vandaag speel ik m uit, en dan vanavond online

Taken
Ik heb de singleplayer mode op normaal uitgespeeld en heb er van genoten, met een verhaal dat leuk is om te volgen.
Wat ik heel erg jammer vond van deze game is dat alles wat je neer schiet tussen de savings ook niet meer terug komt als je zelf wordt neergeschoten, het haalt de uitdaging van het spel een beetje weg.
De moeilijkheids graad in het veld is dan wel wat moeilijker als dat van COD4 dat weer net iets te makkelijk is het zou er eigelijk net tussen moeten zitten.

Wat ik ook heel erg jammer vind is dat je met COD4 je tegenstanders goed kan besluipen, dat zou juist veel beter passen in Bad Company, van een aardige afstand zien je tegenstanders je al, en ik mis natuurlijk het kruipen op de buik, en wat zit het mes op een vervelende plek driehoek en daarna R1.

Een kleine 4* (nu nog ff multiplayer)

avatar van eloyyy
Ik heb maar een 5 gegeven voor pc omdat ik er echt op zit te wachten maar weet iemand of hij er uberhaupt wel voor uit gaat komen want ik kan het nergens vinden maar hier staat van wel dus das een beetje vaag :S

avatar van Tha Luz
Huh?Dit spel is toch niet uit voor de pc?
Of zijn ze bezig met een pc versie?

Jack Savage
Heb geen idee of ze bezig zijn met een pc versie maar in ieder geval hij is nu alleen maar uit op ps3 en xbox360.

joeri592
en psp

joeri592
voor de pc is ie der trouwnes wel staat er

Jack Savage
In Bad Company gaat het puur om de multiplayer en die is verslavend.
In bad company kun je te werk gaan als sniper of als een roekeloze soldaat waarbij je een eigen weg kunt maken door een huis te laten exploderen en vervolgens komt binnen stormen om de vijand op rechter wijze te killen.

Call of duty 4 heeft concurrentie.

Taken
Call of duty 4 heeft concurrentie.

Wat betreft de online modus heeft Cod4 een sterke tegenstander, maar de singleplayermode komt nooit niet in de buurt van Cod4.

Taken schreef:

Ik had het idd ook over de multiplayer

avatar van ca$h Money JR
dankzij de multiplayer ben ik weer verslaaft aan gamen
was er net een beetje vanaf en nu is het weer terug
lekker alles kapot knallen wat in me weg staat: huizen,tegenpartij, tanken enz.
en ik geef die soldaten in het spel helemaal gelijk gewoon achter het goud aan gaan =)

Multiplayer vind ik duidelijk echt 10 keer poep.

Een hele dikke 2 voor de PS3 omdat de offline modus ook echt te debiel voor woorden is.

Ik zet hem te koop voor 25 euie exl. verzendkosten

Veritas
Singelplayer was echt tof ,heb me goed vermaakt !
Dus ik d8 multiplayer word nog vetter,maar da viel vies tegen,echt zo saai niet normaal.Ze hadden DM en TDM er in moeten doen was veel leuker geweest nu aleen dat goud boringg like hell.Had beter ander spel kunnen kopen is toch weer 70 euro.