Battlefield: Bad Company (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Digital Illusions

In Battlefield: Bad Company speel je als een lid van B-Company, ook wel Bad Company genoemd, een onderdeel van het leger waar allerhande criminelen als kannonenvoer dienen, in plaats van hun gevangenisstraf uit te zitten. Tijdens een fictieve oorlog in Rusland begaat de groep een vergissing waar het leger niet blij om is. Je squad besluit het gezag te ontduiken en op eigen voet achter het grote goud van een huurlingenleger dat in de oorlog mee vecht aan te gaan. Je squad bestaat uit de koelbloedige sergant Redford, de explosievenverslaafde en niet al te slimme Haggard en de aan een stuk door pratende Sweetwater. Aanvankelijk wordt je duidelijk behandeld als kanonvoer, maar naarmate je langer met de drie optrekt ga je echt deel uitmaken van de groep, en behelp je je met een hoop vloeken en zwarte humor door de moeilijkheden die door vier legers voor je voeten worden gegooid.

rockgamer schreef:
tsja, dan moet je niet bij call of duty of battlefield zijn denk ik

Jawel....

Weet je wat jammer is in dit spel?
Je kunt geen party maken!

avatar van boertje22
En jij kunt geen bericht editen...

Je kan wel een party maken in het online menu.

boertje22 schreef:
En jij kunt geen bericht editen...

Je kan wel een party maken in het online menu.

Hoe...?

Deze valt tegenover zijn opvolger behoorlijk tegen. Nu een paar uur erop zitten in de MP en ik vind hem niet lekker spelen. Dit zal ook te maken hebben omdat ik het 2de deel al lang gespeeld heb. Ik ga deze toch weer links laten liggen omdat hij toch niet fijn speeld. Ik geef de MP voorlopig een mager 3tje, als ik hem weer op pak kan het misschien hoger worden.

avatar van andnino
Game-King schreef:

Jawel....

Je kunt je er wel in inleven, maar realistisch? Not by far. Een squad van vier man die in zulke korte tijd een mannetje of vijf- (zes-, zeven?) honderd over de kling jaagt... Zelfs op de moeilijkste moeilijkheidsgraad komt dit nog niet dicht bij de realiteit. Een leuke rambo-ervaring is het wel, met wat luchtige humor tussendoor zelfs.

avatar van patenpac
Heb me bij deze game echt wel rot geamuseerd.
Het feit dat je gewouwen kon opblazen zorgde bij mij voor meer speeltijd.
Nu dat we al wat later zijn is dit gevoel echt wel verminderd.
Je kunt namelijk echt wel vrij hard zien dat wanneer je een gat in de muur schiet dit altijd hetzelfde is.
Ik bedoel hiermee dat alle gebouwen op dezelfde manier kapot geschoten kunnen worden.
Dit maakt het voor mij dan nu weer iets minder.
Maar het is nog altijd een game die niet mag onbreken in je collectie

avatar van jespertje
goeie game!

avatar van Barcel
Een leuke game met wel minpuntjes aanwezig.

Wat ik erg top vind van deze game is dat het erg op de werkelijkheid lijkt. Je voelt hartstikke goed mee en het vechten is gewoon geweldig uitgewerkt. Alles kan kapotgaan en het schieten voelt heerlijk. De speelduur was totaal geen probleem en ik heb er lekker van genoten. Ik ben zeker weten blij dat ik deze game heb meegemaakt en ooit ga ik het tweede deel spelen!

Maar er bevatten helaas ook minpuntjes. Bijvoorbeeld is het veel te makkelijk, zelfs als je het op hard speelt. Alleen ga je wel vaker dood maar het valt allemaal weer mee. De cultfilmpjes vind ik wel behoorlijk overdreven en saai, al vind ik Haggard en Sweetwater wel soms best grappig maar soms vind ik het teveel. Ze acteren ook hartstikke slecht naar mijn mening. Daardoor vind ik de filmpjes alleen maar mwah. Gelukkig zit sergeant Redford er ook in, die mag ik heel graag. Maar het is dus wel een beetje klote dat de filmpjes best een grote rol speelt in het spel.

Gelukkig is het ondanks een paar minpuntjes wel een goed spel, dus een 3,5* oftewel een zeven.

avatar van Boznaldo
nee deze game is het niet voor mij.

wel behoorlijk mooi maar vind de gameplay minder.

avatar van dopey
Beste game ooit gemaakt. Ik speel de multiplayer nog regelmatig. Hier kan geen nieuwe BF of CoD tegen op.

Deze game vond ik laatst voor 5 euro in de locale gamezaak ,gezien het feit ik hem eerder al geleend had van een vriend en online helemaal kapot gespeeld had hoefde ik niet lang na te denken en kocht ik hem.

De singleplayer had ik nog nooit uitgespeeld dus daar begon ik mee , dit duurde slechts een paar uurtje, toch
heb ik me daarin redelijk vermaakt. Het verhaal is niet diepgaand maar kan nog net door de beugel, de personage waren redelijk goed uitgewerkt en voorzien van een beetje humor. Nee deze game moet het hebben van keiharde actie en daarin is het geslaagd. Zo kan je veel wapens vinden en deze verzamelen , toch vond ik de gameplay naar het einde toe wat saai worder , de opdrachten zijn wat herhalend. De voertuigen levels werken goed en zij leuk om te spelen.
Ook leuk dat je voertuigen kan repareren

Grafisch steekt deze game zeer goed in elkaar want het is erg tof om gebouwen te vernietigingen dat ziet er erg spectaculair uit helaas vallen de graphics een beetje in herhaling hier had net wat meer afwisssling mogen zitten. Toch is het prachtig of vanuit je vliegtuig van boven op stukken bos te kijken of over het water.

De a.i van de tegenstanders is redelijk wisselvallig de ene keer zijn ze echt clever en soms lijken ze het iq te hebben van een visstick.

Al met al heb ik toch vermaakt met singleplayer en online is hij gewoon zeer sterk een 3,5

All Seeing Fish
Barcel schreef:
Een leuke game met wel minpuntjes aanwezig.

Bij deze game was het niet eens nodig om de vijand te verslaan, gewoon een sprintje trekken naar de volgend extraction point en de oorlogachter je was verdwenen