Strife (1996)

Shooter / RPG
single player / online

Ontwikkeld door Rogue
Uitgegeven door Velocity

In de nabije toekomst is de wereldmacht in handen van The Order. Met harde hand regeren ze over de aarde en ze leggen het vrije leven aan banden. Een groep rebellen gaat hier tegenin en ze recruteren jou om een einde te maken aan de onderdrukking.

gerwinf
Ik was helemaal de titel vergeten, en dacht dat Raven Software achter deze titel zat...niet dus. Echt een topper waar je soms medogenloos wordt afgestraft door een aantal huurlingen als je een fout antwoord geeft in een gesprek en gedood wordt. Dat is ook het enige nadeel wat ik kan bedenken...weinig savepoints. Het verhaal steekt erg goed in elkaar en er zit een licht rpg tintje aan. 4,5 sterren.