God of War: Chains of Olympus (2008)

PlayStation 3 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Ready At Dawn
Uitgegeven door Sony

God of War: Chains of Olympus speelt zich enkele jaren voor het originele God of War af, in een periode waarin Kratos tien jaar lang trouwe dienst moet bewijzen aan de Gods of Olympus. Hij reist naar landen waar nog nooit eerder een sterveling is geweest. Terwijl de wereld in eeuwige duisternis is gehuld en de Goden machteloos toekijken, neemt Kratos het op tegen de meest gevreesde figuren uit de Griekse mythologie. Uiteindelijk wordt Kratos gedwongen om te kiezen tussen zijn persoonlijke verlossing of het redden van de historische wereld van een zekere vernietiging!

Imperial Figure
De begin jaren van kratos (alles wat zich afspeelt voor de eerste gow voor ps2).
Het is zeer interessant om te zien hoe de Griekse god van sterkte en kracht probeert te overleven in een avontuur waar het allemaal mee begint.
Voor mij is chains of olympus veel verslavender dan de officiële god of war delen voor de ps2 maar dat is persoonlijk, ik kan haast niet wachten op deel 3 voor de ps3.

ps2gamer
Heel goede game en in tegenstelling tot GOW II wou ik hier wel blijven doorspelen en bleef ik benieuwd naar wat er nog zou komen.
In vele reviews kreeg de game de kritiek (te) kort te zijn, maar dat valt echt goed mee. Ik speelde de game op het spartan (hard) niveau en ik heb er toch een dikke zeven uur over gedaan. Sommigen kunnen het blijkbaar in vijf uur, maar goed, dat zal wel te maken hebben met mijn gamegebreken zeker

O ja, 4 sterren (voor de goede (level)opbouw van het spel, het verhaal, de bossfights (terwijl enkele reviews beweren dat er te weinig zijn of te weinig voorstellen) en zo kan ik blijven doorgaan)

avatar van AmazingPP
superdross schreef:
ben gewend aan msn

en wtf wie boeit dat nou

Mij! Ik erger me dood aan dat MSN taaltje....

avatar van AmazingPP
Imperial Figure schreef:

Ik ook niet!! Maart 2010 lijkt nog zo ver weg...

avatar van Hadouken
Is er voorkennis nodig om deze game te kunnen begrijpen en spelen? Lijkt me wel een leuke game, maar geen van voorgaande delen gespeeld...

avatar van kaholiic
Toch weer een uniek en prachtig spel. Om kratos te zien in zijn eerdere jaren begin je steeds meer over hem te weten. De bosses zijn erg leuk bedacht en het verhaal is ook weer top. De wapens die je vind en het verhaal er achter zijn weer leuk bedacht.
De omgevingen zijn nog wel het best en de goden en titanen zien er weer prachtig uit!

avatar van kaholiic
Hadouken schreef:

Bij dit spel hoef je volgens mij niet de andere spellen gespeeld te hebben.

Imperial Figure
kaholiic schreef:

Bij dit spel hoef je volgens mij niet de andere spellen gespeeld te hebben.

Klopt je hoeft de vorige delen niet eerst gespeeld te hebben want chains of olympus speelt zich voor deel 1 en 2 af, oftewel chains of olympus is het allereerste deel.

avatar van Hadouken
Oke bedankt

avatar van PsxPs2Ps3
heb deze game niet en ook geen psp,toch maar eens gaan aanschaffen maybe?

PsxPs2Ps3 schreef:
heb deze game niet en ook geen psp,toch maar eens gaan aanschaffen maybe?

Voor slechts één echt goede game zou ik het echt niet doen.

Een super toffe game maar jammer dat het zo gruwelijk kort was, de eerste keer uitspelen in 4u en later in 2.5 a 3u...
Heel jammer dat het zo kort was, daarom ook maar een 4

blackhawk500
ik HAD de game . ik heb maar een deel gespeeld en toen is hij kapot gegaan opnieuw kopen ga ik ook niet doen .

maja een 4 voor het deel wat ik gespeeld heb

avatar van gamelou
ik vind hem geweldig, echt een goed god of war spel ik heb deze minstens 15 gespeeld en nog steeds blijft ie een meesterwerk top gedaan.

Dr. Salvador
Er komt een nieuwe GOW game voor de PSP!.

Erg goed nieuws voor de PSP bezitters!, maar minder goed nieuws voor mij aangezien ik geen PSP heb .

Hier zelfs al enkele screens!

Dr. Salvador
Je zou er bijna een PSP voor willen aanschaffen....

dit spel is gaaf!

Dr. Salvador
Maar de game is toch nooit op de PS2 verschenen?

nee maar ik heb ook sinds kort een PSP

Dr. Salvador

dit spel ziet er een beetje uit als een prince of persia sfeer, zag er heel cool uit, ik baal echt dat ik een ds koos in plaats van psp!

ik krijg hem 5 december ik heb veel goede dingen er over gehoord heb hem wel al gespeeld op ps3 ben benieuwd
dus ik laat mee verassen

Kwam deze game maar naar de PS3

avatar van LILma
aan dit spel raak je echt verslavend,
een top game vond hem wel meer verslavender dan de orginele God of War games.

speciaal psp geleend voor dit spel, (hij had dit spel ook, en uitgespeeld).

een vraagje over de besturing:
LB <-> RB staat er dan soms
wat moet je dan doen, ingedrukt houden of gewoon indrukken, indrukken, indrukken etc. ?

avatar van jirachi04
Dr. Salvador schreef:
Kwam deze game maar naar de PS3

En ja , hij komt ( als je ooit nog eens (op een ander account) hier kijkt)

YouTube - ‪God of War Origins Collection E3 2011 Trailer [HD]‬‏

avatar van steffengamer
Geweldige psp game, alleen ergerde ik me wel een aantal keren
aan die scan lines in beeld. Deze kwamen veel te vaak voor. Helaas ook vrij kort.
Maarja Kratos is gewoon de coolste gameheld ooit.

psp
Wat een fantastisch spel! De gameplay is echt heerlijk, ook leuk dat je telkens nieuwe aanvallen leert enz. Ik ben nu bijna 8 uur bezig, dus heel kort vind ik het niet ( zeker voor een psp game). Ik ben nu geloof ik echt bij de eindbaas maar het lukt me maar niet om die te verslaan. Na een stuk of 10 keer dood te gaan komt er in het beeld of je het niveau wilt verlagen naar easy (ik heb het hele spel op normal gespeeld) maar ik weiger het te doen, ookal is de verleiding er wel. Graphics zijn ook (Zeker in de filmpjes) prima maar daar let ik nooit zo heel erg op. Het verhaal is ook beter als verwacht, ben zeer tevreden met deze game! 4.5*

avatar van J0rea
Is het de moeite waard om deze voor de ps3 te kopen? qua graphics...