God of War: Chains of Olympus (2008)

PlayStation 3 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Ready At Dawn
Uitgegeven door Sony

God of War: Chains of Olympus speelt zich enkele jaren voor het originele God of War af, in een periode waarin Kratos tien jaar lang trouwe dienst moet bewijzen aan de Gods of Olympus. Hij reist naar landen waar nog nooit eerder een sterveling is geweest. Terwijl de wereld in eeuwige duisternis is gehuld en de Goden machteloos toekijken, neemt Kratos het op tegen de meest gevreesde figuren uit de Griekse mythologie. Uiteindelijk wordt Kratos gedwongen om te kiezen tussen zijn persoonlijke verlossing of het redden van de historische wereld van een zekere vernietiging!

avatar van JohnWilliams
Dit is echt één van de mooiste Covers die ik ooit heb gezien!

avatar van dvdfreak123
spijtig dat deze games niet op ps3 uitkomt

Kratos gaat opnieuw terugkeren!
Maar natuurlijk niet beschikbaar voor de PlayStation 3...
Ach, wij krijgen wél God of War III!

avatar van JohnWilliams
Dat vorige plaatje vond ik mooier...

avatar van JohnWilliams
Maar met deze is niks mis mee hoor..

avatar van jaspertje3
Ik heb de poster vervangen, dit is de Europese boxart, en leek me dus geschikter voor op de site

vast een mooi

dat waren 1 en 2 zeke wel

superdross
jammer dat die op the psp komt dat is wel lelijk

avatar van jaspertje3
Kun je ook normaal Nederlands typen?

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Berichten verwijderd, normaal Nederlands typen is inderdaad wel een voorwaarde hier.

ben gewend aan msn

en wtf wie boeit dat nou

avatar van JohnWilliams
Het leest wat makkelijker snap je.

avatar van dvdfreak123
heb juist psp gekocht met vooral de reden om deze game te kunnen spele man wat kijk ik uit naar dit spel

avatar van JohnWilliams
Die Covers zijn altijd zo mooi bij God of War.
Deze is ook prachtig!!!

deze

Waneer is de release eigenlijk?

avatar van Bart Tönjann
Die op je link vind ik nog stukken mooier dan die we hier boven zien.(Al is die ook schitterend)

avatar van JohnWilliams
Vooral die achtergrond op de link is prachtig.
Misschien dat iemand hem kan verkleinen?

avatar van JohnWilliams
Overigens had ik eerst deze cover hier boven gezet...ook die vind ik mooier dan deze eerlijk gezegd.

deze

Maar dat is mijn mening natuurlijk...

Wow, wat een ontzettend goede game. De combo's zijn gewoonweg bruut, Kratos hakt er weer lekker op los, en de graphics lijken wel van de PS2 af te komen...
De volle laag voor deze ultieme hack-n'-slash game.

Wat met trouwens opvalt is dat van het gebrek aan een tweede analoge stick heel goed gebruik is gemaakt. Als je bijvoorbeeld een nieuwe omgeving inloopt draait de camera rustig, niet te snel en niet te langzaam, naar het gewenste camerapunt.
Bij andere games was het nog vaak zo dat er van de L en R knoppen gebruik werd gemaakt, wat dan resulteerde in een irritante camera die je zelf moest bijstellen.

De graphics zijn uitmuntend. Geen woorden voor.

Oh, er ging iets fout.

Tharoy schreef:
Oh, er ging iets fout.

Wat dan?

avatar van MeanD
Eindelijk weer een MUSTHAVE voor de PSP!!
Heb je een PSP en vond je de vooraf gaande versies op de PS2 te gek?....ren naar de winkel en kopen deze game...!!!

avatar van AmazingPP
superdross schreef:
ben gewend aan msn

en wtf wie boeit dat nou

Mij. Je hebt toch niet voor niets op school gezeten?

avatar van AmazingPP
Schitterend spel en ook nog eens heel speelbaar op de PSP. Heb verbaasd zitten kijken welk een grafisch geweld er ook mogelijk is op de kleine PSP. Daarbij is het spel ook gewoonweg subliem te noemen. Er zitten hier en daar wat rustigere stukken in en de puzzels zijn ook niet al te moeilijk, maar het is en blijft een topspel!
4,5 *

Melle
ik was bang dat deze God of War zou gaan tegenvallen vanwege de graphics maar dat was dus niet nodig. dat ze dit soort dingen kunnen op de PSP. echt een top game.

jerul
Vergeleken met God of War 2, vind ik dit spel toch wel wat minder..
dit komt niet door de besturing (die trouwens geweldig is vormgegeven), of door de graphics die zoals altijd weer prachtig zijn..

Maar doordat ik bij dit spel het idee had dat het bijna alleen maar ging om afslachten van de monsters.. het gaat vaak een beetje zoals: kamer in, monsters verslaan, kamer uit, saven, andere kamer in, monsters verslaan, kamer uit, saven.. wat wel jammer is omdat ik bij god of war 1 en 2 wel eens moeite had bij bijvoorbeeld: een puzzel of iets anders waarbij ik niet meteen begreep hoe ik verder moest en wat me best wel eens wat tijd koste om achter te komen iets wat ik bij dit spel totaal niet had.
Hierdoor was er voor mij minder uitdaging (hoewel de monsters verslaan ook niet altijd even makkelijk was).. En hierdoor werd de gameplay voor mij nog wat korter.. terwijl hij al best kort is vergeleken met de andere 2 god of war spellen, met name deel 2.

Wat wel goed beviel was het verhaal, toen ik op internet las wanneer het verhaal van dit spel zich af zou spelen, was ik niet al te enthousiast en ik was eigenlijk al een beetje bang dat het puur om het killen zou gaan en er nauwelijks verhaal bij te kijk zou komen. Gelukkig is dit niet zo, en is dit verhaal zelfs heel leuk, spannend en origineel.

Misschien leek ik vrij negatief over dit spel maar niks is minder waar, dit is het beste spel voor de psp gegarandeerd en mensen die een psp hebben MOETEN deze aanschaffen.

4,5 stars

Goeie Score!

Jack Savage
Melle schreef:

Je moet een game niet alleen maar beoordelen op graphics

joeri592
genomineerd tot het beste psp spel

avatar van JohnWilliams
Waar kan je dat lezen Joeri?

joeri592
tmf game awards, Ik ben het er wel mee eens