Dark Seed (1992)

Alternatieve titel: Darkseed

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / Macintosh / PC / PlayStation / Sega Saturn

Ontwikkeld door Cyberdreams
Uitgegeven door Cyberdreams, Dro en GAGA

Jij bent Mike Dawson, een manager van een groot reclame bedrijf. Hij besluit ermee te kappen en zijn droom verwezenlijken om een echte schrijver te worden. Ondanks de dubieus lage prijs, koopt hij een landhuis in het rustige dorpje Woodland Hills en vertrekt. In het huis aangekomen voel hij zich plotseling erg moe en valt gelijk in slaap. De volgende morgen wordt Mike wakker met een bonkende hoofdpijn van de vreselijkste nachtmerrie die hij ooit heeft gehad. Het lijkt wel alsof die gruwelijke droom een of ander zaadje in je hoofd heeft geplant, waardoor er zieke gedachtes en angstige hallucinaties blijven groeien. Je gaat op onderzoek uit, om te ontdekken wat er in die bewuste nacht is gebeurt.

avatar van LimeLou
Behoorlijk creepy spel heb ik gehoord. Lijkt me in ieder geval zeer sfeervol en het design is gebaseerd op de schilderijen van H.R. Geiger!

kiriyama
Wow, kwam hier ook pas net achter, erg gaaf. Zal wel niet meer te krijgen zijn, maar ik ga er toch achterna.

En wel graag wat respect he Limelou. Het is Giger! Man moet nog maar eens meewerken aan een spel, wat zou het fantastisch zijn als zijn kunst op de huidige generatie tot zijn recht zou komen!

avatar van LimeLou
Tof dat je er ook interesse in toont En tja, een remake van deze game zou wel tof zijn. Ik denk ook dat deze ietwat te ontoegankelijk is voor meeste gamers nu, maar een nieuwe adventure game (point & click of action-adventure) in Giger's stijl zou erg vet zijn