Tenchu: Stealth Assassins (1998)

PlayStation

Ontwikkeld door Acquire
Uitgegeven door Activision en Sony

Het is de 16e eeuw in Japan. Rikimaru en Ayame zijn de sterkste ninjas van Lord Gohda, ze hebben gezworen hem te beschermen en gehoorzamen. Het rijk van Lord Gohda zit vol met dieven en ongure types, die verwijderd dienen te worden. Herinner je de wijsheden van trainer Sekiya, schaduw is een ninja's beste vriend.

feeder
Destijds heb ik me echt kapot geamuseerd met deze game. De graphics waren allesbehalve perfect en de gameplay liet hier en daar te wensen over. Maar wat een sfeer! Destijds zagen vele vrienden van mij deze game als het kleine (en vooral slechtere) broertje van Metal Gear Solid maar ik vond deze game het sterkst. Achteraf gezien is Metal Gear uiteraard beter maar om nostalgische redenen verkies ik toch nog steeds deze heerlijke psx game.

Het was gewoon zo cool dat je op alle daken kon klauteren en allerlei manier kon bedenken om de tegenstander het pierenland in te jagen. Van het bloed dat in het rond spatte wanneer je iemand de keel oversneed tot die overtuigend gebrachte oud-japanse sfeer. Dit spel hád echt iets.

Such happy days

feeder schreef:

Such happy days

Valt weinig meer aan toe te voegen

Heel erg jammer dat deze games geen vervolg hebben op de verdere consoles. Destijds was het een prachtige game op de psx.

ghosthunter schreef:
geen vervolg hebben op de verdere consoles...

Voor mijn gevoel was de serie ook geëindigd na de PS1 days, maar er zijn toch nog meerdere delen van uitgekomen voor de nieuwere gens. Met name over de PS2 en 360 versies goeds gehoord...

IP is nu nog in handen van From, die er met Sekiro al een beetje naar terugwinkte. En Acquire, de originele devs, hebben ook interesse getoond in een PS5 reboot. Die comeback komt er vast wel...

avatar van Maarten0402
Ik weet niet of een Tenchu reboot of iets dergelijks rendabel is in deze tijd. Toentertijd erg gaaf (Deze en 2: Birth of the Stealth Assassins) , maar ik weet niet of het nu nog werkt? Gezien bijv. Sekiro wat Squall Lionheart hierboven al zei.

Een remake van deel 2 zou gaaf zijn als het ook echt werkt, maar gezien alle remakes de laatste tijd. Een nieuwe IP zou ik eerder prefereren.