Age of Empires III (2005)

PC / Macintosh
Strategy

Ontwikkeld door Ensemble
Uitgegeven door Microsoft en MacSoft

In deze nieuwe uitgave van de Age of Empires franchise van de Ensemble Studios, verplaatst de speler zich in de tijdsperiode tussen 1500 en 1850. Hij begint waar hij bij Age of Empires II: The Age of Kings is gestopt. Als speler probeer je je imperium verder uit te breiden door de strijd aan te gaan met Noord en Zuid Amerika en te koloniseren.

Aardige game, meer niet. 3D is niet altijd grote vooruitgang. Ik miste de AoE feeling.
Het boeide me niet zo lang.

Lad
Ben altijd wel een "Age of Empires"-fan geweest en ook deze game kon me goed bekoren.

Het is wel leuk dat het allemaal in Amerika afspeelt, tussen de indianen enzo. Maar jammer is dan weer dat je niet specifiek een indianenstam kunt zijn, alleen maar bepaalde Europese landen + Rusland en Turkije die Amerikaanse gebieden willen veroveren. Dan ben ik al meteen bij het grootste minpunt van de game, al ligt dat in dit geval meer persoonlijk. Ik had op meer indianen gehoopt, maar hier kun je ze alleen pakken als "mercenaries" voor je gelederen. Het zou, voor mij toch, zoveel plezanter geweest zijn (nog) moest je een stuk of 3 indianenstammen ook kunnen kiezen. Brengt meer variatie/afwisseling in het spel en zou ook nog eens extra leuk geweest zijn voor de missies zelf (uitgebreider?).

Wat wel heel fijntjes is in het spel zijn de gevechten zelf. Heerlijk om te zien als je met je kanonnen vuurt dat je tegenstander letterlijk enkele meters wegvliegen. Ook het vuren met de geweren wordt zeer realistisch weergegeven. Chapeau daarvoor!

De missies en de verhaallijn op zich zijn ook zeker de moeite! Leuk om een keer te spelen. Er zitten enkele fraaie missies tussen.

3,5 sterren, ben tevreden over het spel.