Phantom Brave (2004)

Alternatieve titels: Phantom Brave: We Meet Again | Phantom Brave: The Hermuda Triangle

Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Nippon Ichi en System Prisma
Uitgegeven door Nippon Ichi en Koei

Het 13 jaar oude weesmeisje Marona heeft de kracht om met geesten te praten, waardoor ze door haar soortgenoten grotendeels gemeden wordt. Haar beste vriend en beschermer Ash is ook een geest, die, toen hij nog leefde, bevriend was met haar ouders. Als ze merken dat steeds meer mensen in Iviore bezeten worden door een kwade macht, gaan ze met zijn tweeën en met de hulp van de geestenwereld de strijd hiertegen aan.

avatar van Donkerwoud
Typisch Japanse kruising tussen tactiek en JRPG, met als grootste trekpleister dat elk object in de game ook daadwerkelijk gebruikt kan worden als wapen. Van zwaarden tot cactussen, van gieters tot botten en verzin het maar erbij. De graphics zijn sfeervol 2D en de wereld wordt natuurlijk bevolkt met de meest krankzinnige beesten denkbaar. Leuk, maar na een paar uur had ik het wel gezien.