Ar tonelico: Melody of Elemia (2006)

Alternatieve titel: Ar tonelico: The Girl Who Continues to Sing at the End of the World

PlayStation 2

Ontwikkeld door Gust
Uitgegeven door Banpresto, 505 en Nippon Ichi

De wereld Sol Ciel bestaat uit twee vliegende eilanden en een grote toren, genaamd Ar Tonelico, die de twee met elkaar verbindt. Er waren in de twee vorige eeuwen twee grote rampen geweest in Sol Ciel, die de vroegere planeet hebben gereduceerd tot wat hij nu is. Het lijkt of nu ook een derde ramp zal gaan plaatsvinden, als er een vreemd mens-in-monster veranderend virus opduikt. De Knights of Elemia in het torenstadje Platina, zijn de enigen die hier iets tegen doen. Een van hun ridders, Lyner Barsett, zal ontdekken dat hun lot en dat van hun hele samenleving afhangt van de mysterieuze Hymn Crystal.

Hier de Intro en hier de eerste Boss-Battle.

Ziet er erg mooi uit die anime cut-scenes, game zelf doet een beetje ouderwets aan, maar ziet er wel erg leuk uit, gamespot is niet zo enthousiast, 6,3, maar user score is 8,3. Denk dat ik hem wel dig.

avatar van metaledje
YEAH!! gust en nippon ichi!! ziet er best gaaf uit, ook voor mij eentje om op de lijst te pleuren!! Alleen die boss battle ziet er een beetje onoverzichtelijk uit. je krijgt teveel zooi op je buis voorgeschoteld, dat vind ik wel weer minder..

avatar van Bahamut Zero
Ik vondt Ar Tonelico een hele leuke game op te spelen. Heb hem nog niet helemaal uitgespeeld (ben in chapter 3) maar toch een vermakelijke game. Ook het 'dive' system vondt ik grappig maar aan de andere kant was het ook weer vervelend omdat het toch elke keer hetzelfde was. Toch 4* voor dit spel

avatar van metaledje
Waar is deze game verkrijgbaar?

avatar van Bahamut Zero
Ik had hem destijds bij deze zaak gekocht. Maar dat is al weer een mooi tijdje terug...

avatar van Jer0en
Ookal kan ik Ar Tonelico niet meer verder spelen nu, ik heb het wel lang genoeg gespeeld om een oordeel te geven. Ar Tonelico viel tegen.

Het gebruiken van song magic in het battlesysteem is lekker vernieuwend. Iets wat ik nog niet eerder in een rpg heb gezien dat is zeker. Een nadeel aan deze song magic is dat het een bepaald level moet bereiken voordat je skills kan uitvoeren. In welke mate dit ook was bedoeld ik vond het ontzettend vervelend. Sommige skills in de game heb ik gewoon nooit of nauwelijks kunnen gebruiken omdat ik niet in de buurt van het juiste level kwam.

Met de characters in de game had ik niks, Lyner is een ongelooflijk plat character met weinig tot geen persoonlijkheid. De moeilijkheidsgraad van Ar Tonelico is laag. Je gaat dan ook vrij snel levels omhoog en boss fights zijn over het algemeen weinig uitdagend. Het dive systeem was dan weer eens wat anders. Het is een soort virtueel verhaal waarin je song magic kan upgradenen nieuwe costuums kan unlocken voor Aurica en Misha. Wel grappig gedaan maar ik kreeg al snel de neiging het eindeloze dialoog door te drukken.

Best moeilijk om een oordeel te geven, de game is namelijk door de lage instapdrempel wel verslavend om door te spelen. ik ga voor een 3,0. Niet veel bijzonders naar mijn mening.

avatar van Bahamut Zero
Jammer, jammer. Ik was vrij ver met dit spel (chapter 3) maar heb het zo lang niet meer gespeeld, dat ik het hele verhaal kwijt ben en nu geen idee meer heb waar ik heen moet. Dat word overnieuw beginnen