Resident Evil 2 (1998)

Alternatieve titel: Biohazard 2

game.com / Nintendo 64 / Nintendo GameCube / PC / PlayStation / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Virgin en Capcom

Het eens vredige Racoon City is overspoeld met zombies nadat het T-Virus, een biologische wapen, zijn weg naar het rioolsysteem van de stad vond en van daaruit de gehele stad begon te besmetten. Op 29 september 1998 belanden Leon S. Kennedy en Claire Redfield in de stad. Leon begint er net aan zijn nieuwe baan bij de politie, Claire is op zoek naar haar broer Chris, die spoorloos verdwenen lijkt te zijn. Ze treffen een desastreuze situatie aan en op zoek naar een uitweg vechten ze al gauw voor hun leven tegen de massa's bizarre schepselen die de stad bevolken.