Resident Evil 2 (1998)

Alternatieve titel: Biohazard 2

game.com / Nintendo 64 / Nintendo GameCube / PC / PlayStation / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Virgin en Capcom

Het eens vredige Racoon City is overspoeld met zombies nadat het T-Virus, een biologische wapen, zijn weg naar het rioolsysteem van de stad vond en van daaruit de gehele stad begon te besmetten. Op 29 september 1998 belanden Leon S. Kennedy en Claire Redfield in de stad. Leon begint er net aan zijn nieuwe baan bij de politie, Claire is op zoek naar haar broer Chris, die spoorloos verdwenen lijkt te zijn. Ze treffen een desastreuze situatie aan en op zoek naar een uitweg vechten ze al gauw voor hun leven tegen de massa's bizarre schepselen die de stad bevolken.

RE123
nou ik vond resident evil degeneration toch wel een leuke film

avatar van LimeLou
Meningen verschillen dan

AvMerode
Resident Evil: Degeneration is zoals RE123 vermeld een leuke film, niet wat ik uiteindelijk had willen zien maar stukken beter dan die Hollywood crap.
Ze hadden met Degeneration alleen een nieuwe start moeten maken, een nieuw verhaal en dus geen spin-off met een verhaal die moet aansluiten aan de game serie waarbij het verhaal en plot te mager is, voelt net aan als een extra/bonus DLC level van RE2.

EarthQuake
prachtige game is dit. ik heb hem gister nog eens uitgespeeld. het blijft toch een van de beste spellen ooit gemaakt. de soundtracks zijn ook geweldig vooral deze vind ik cool

YouTube - ‪Resident Evil 2: Experiment Room Soundtrack‬‏

ik zie trouwens ook dat resident evil 2 bijna deel 4 heeft ingehaald in de top 250 , mooi zo

Samen met silent hill de top in survival horror

Ik heb dit spel vandaag in een paar uurtjes uitgespeeld.

Resident Evil 2 wordt door veel gamers gezien als het beste deel uit de reeks. Dus ik dacht bij mezelf, ik download het spel via PSN en ik ga er maar even mee beginnen.

In 1998 heb ik dit spel ook gespeeld. Maar toen zat ik helaas vast in het politiebureau. Ik wist op een gegeven moment niet wat ik moest doen. En in die tijd kon je niet even naar youtube surfen om een walkthrough filmpje te bekijken Mijn Engels was destijds ook niet echt vaardig genoeg om er goed mee uit de voeten te kunnen. Dus daar is het toen ook bij gebleven.

Het spel is me wel altijd bij gebleven mede door de schrikmomenten (met de lickers etc). Daarnaast heeft de Resident Evil serie mij sowieso altijd wel aangetrokken.

Ik was vandaag in eerste instantie van plan om gewoon even een half uurtje te spelen. Maar ik kon niet stoppen en bleef maar door gaan. Ik heb het spel uiteindelijk in 1 run uitgespeeld

Ik vind het spel persoonlijk niet heel moeilijk. Op sommige momenten kan het wel lastig worden omdat de controls niet altijd goed meewerken. Maar zonder die controls zou het wel heel makkelijk worden om langs een zombie heen te rennen. En krijg je ook niet dat beklemmende gevoel. Dus dat hoort gewoon bij dit spel.

De soundtrack vond ik echt gruwelijk. Vooral het laatste stukje waar je moet ontsnappen

Of dit de beste Resident Evil is ? Ik kan het niet zeggen. Ik heb naast RE2 alleen RE4 en RE5 helemaal uitgespeeld. RE1, RE3 en Code Veronica heb ik vroeger allemaal gespeeld. Maar nooit volledig uitgespeeld.

Mijn favoriete Resident Evil blijft RE4. Maar het is vervelend om RE4 met RE2 te vergelijken. Alleen al vanwege de graphics... Resident Evil 4 is ook meer actie gericht. Terwijl Resident Evil 2 toch een echte survival-horror game is.

Hopelijk gaat Resident Evil 6 weer terug naar de roots. Als ik de berichten mag geloven... wordt het gameplay gedeelte van Leon in RE6 weer survival-horror. En is het gedeelte met Chris gewoon pure actie net als Resident Evil 5.

Maar goed, al bij al heb ik zeer genoten van Resident Evil 2. Ik vond het een erg vette game, maar het gaf me geen WOW gevoel ofzo. Dat kan ook komen omdat het spel grafische natuurlijk zwaar gedateerd is.

Ik ga binnenkort ook even met Claire spelen. Want ik las dat RE2 verschillende eindes heeft.

Ik hoop dat Capcom ooit een HD Remake gaat uitbrengen voor RE1, RE2 en RE3. Want het zijn echte klassiekers...maar grafisch is het gewoon bijna niet meer te doen. RE2 en RE3 zijn nog te doen. Maar de graphics van RE1 zijn gewoon te outdated om er plezier aan te hebben. Daar wordt je echt niet vrolijk van.

Je hebt op de GameCube natuurlijk een remake van RE1. Maar als je geen GameCube hebt dan heb je er ook niets aan.

avatar van LimeLou
Goede en eerlijke analyse!

Ik was even vergeten te melden dat de enige minpunt voor mij toch wel de speelduur is.

Backtracken neemt ook wel wat tijd in beslag. Maar als je weet wat je moet doen kan je dit spel in 2 á 4 uurtjes uitspelen denk ik. Ik heb er 5/6 uren over gedaan. Dat vind ik persoonlijk wel wat aan de korte kant. Zeker voor een eerste playthrough. Resident Evil 4 heeft bijvoorbeeld een hele lange speelduur (als je niet gaat rushen).

Een andere sterke punt (soundtrack is al genoemd) is toch wel de sfeer. Qua sfeer is dit zeker wel de beste Resident Evil. Ik heb het best vaak gelezen... "Resident Evil 5 mist het typische Resident Evil-sfeertje" En als je alleen Resident Evil 5 hebt gespeeld weet je misschien niet eens wat ze daarmee bedoelen.

Speel RE2 en je zal het merken.

Bij Resident Evil 4 was de sfeer er nog wel een beetje. Een aantal enge stukken werden goed afgewisseld met spanning en actie. Bij Resident Evil 5 is de RE sfeer helemaal verdwenen. En is het uiteindelijk een knalfestijn geworden ipv Survival-horror. Dat maakt het spel zeker niet slecht. Het is alleen geen echte Resident Evil game.

avatar van roman123
SonofGod schreef:

Je hersenen gebruiken misschien?

avatar van CarealotCarrot
Beetje late reactie, maar toch.
Ik zat ook vast in het politiebureau. Ik kon de gouden eenhoorn medaille (:P) niet vinden.
Bleek ik er verkeerd te hebben gestaan voor de plek waar ik hem kon krijgen. Ik moest wel heel precies zijn, beetje miereneukerig van Capcom. Gelukkig heeft het internet mij kunnen helpen .

een klassieker in het survival horror genre die ik tot op vandaag nog altijd graag speel.

avatar van Sateck
In mijn ogen nog steeds het allerbeste spel wat ik ooit gespeeld heb. De beleving die ik toen had, heb ik nooit meer gekregen bij het spelen van een spel. Alsof ik in een film zat. Goed verhaal, ook al is het niet heel diepgaand. Maar dat was voor iemand als ik(ik was toen 11 jaar) misschien juist wel goed.

Het moment dat het ''lik beest' uit de muur kwam. Jeetje wat schrok ik toen! Het laatste level in de trein. De puzzels. Echt geweldig.

Hopelijk brengen ze ooit de hele trilogy opnieuw uit. Net wat ze bij Metal Gear Solig hebben gedaan. Want deze spellen zijn klassiekers. Je hebt The Beatles, The Godfather en Resident Evil. Legendarisch.

Deel 2 blijft voor mij legendarisch. Deel 1 en 3 mogen er ook best zijn, en ook Code Veronica was sterk. Deel 4 is het niet mee te vergelijken. Dat is eigenlijk al een ander spel. Ook niet verkeerd natuurlijk.
Na Resident Evil 4 heb ik het eigenlijk nooit meer gespeeld. Als ik al die verhalen op internet lees, en als ik zie wat voor monster(?) er nu in het spel zitten. Dat is in mijn ogen Resident Evil niet meer.

avatar van Maarten0402
Sateck

Ze komen volgend jaar met een Remaster van dit deel net als ze bij RE1 hadden gedaan. Alhoewel dat weer een HD van de Gamecube versie was. Maar ik kijk ernaar uit. RE2 was een van mijn fav. RE games!

Beste spel ooit voor mij. De sfeer de muziek de puzzels alles is gewoon perfect. Hoop dat ze net zoals deel 1 ook ooit een remake maken

avatar van Sateck
Maarten0402 schreef:
Sateck

Inmiddels bijna een jaar verder, en nog steeds geen aankondiging voor een remake van RE2. Erg spijtig. Ik heb wel Resident Evil Origins Collection gekocht. Heel erg vet om die spellen weer te spelen.

Ik had idd gehoopt dat we meer te horen zouden krijgen tijdens de e3

Laatst wel weer bevestigd door Capcom. Soon, hopelijk dit jaar nog, ook erg benieuwd naar.

Onlangs is ook nog Vendetta verschenen, een animated movie. Hier het hele interview.

avatar van Maarten0402
Lol, had ik het toch niet verkeerd. Ik begon al aan mijn post te twijfelen.
Ik had toen ergens een bericht gezien van deze Remake met een datum wanneer ie zou verschijnen.

Daarna lange tijd niks meer van gehoord en kon ook geen info er meer over vinden. En dat eerdere bericht wat ik had gezien ook niet, dus begon ik te twijfelen of ik zelf iets verkeerd heb gezien of gelezen, maar dus toch XD

Berichten verplaatst naar Resident Evil 2 (2019)