Far Cry (2004)

PC / Xbox
single player / online

Ontwikkeld door Crytek
Uitgegeven door Ubisoft

Welcome to paradise! Jij bent Jack Carver, eigenaar van een zeilboot in Micronesië. Op een dag krijg je bezoek van Valerie. Zij vraagt je om naar een eiland te varen. Als ze bijna daar zijn wordt de boot tot zinken gebracht door een raket. Jack valt in het water en Valerie verdwijnt. Jack wordt wakker op een strand en het blijkt dat het eiland vol zit met zwaarbewapende huurlingen. Jack gaat op onderzoek uit en ontdekt dat dit nog maar het begin is...

Mijn eerste toevoeging

En niet een van de minste als je het mij vraagt. Deze game bracht mij echt het ultieme vakantiegevoel. Echt prachtige stranden, helderblauwe zee, evenals de lucht en palmbomen *kwijl*.

Naarmate het spel vordert verdwijnt de zon en ga je steeds meer op binnenlocaties vechten. En dat was best ergerlijk. Zo'n mooie locatie...sowieso leek het me echt leuker als ze het realisme erin hielden, weg aliens dus. Maar goed, deze game is zeker een grote naam en is goed voor vier sterren.

Hadouken schreef:

Daarbij waren de graphics echt schit-te-rend! Mooie ragdoll-physics en textures. Het was een puur orgasme haast. Totdat de aliens/mutanten kwamen....

Eens

avatar van Car-freak
echt een geweldig spel

avatar van gemaster
Die vakantiesfeer herken ik heel erg. Het was ook fantastisch om met die hangglider over dat eiland heen te vliegen. Fantastische sfeer. Helaas werd het later in de game meer 'gangetje-gangetje'. Heel erg jammer.

Toch 4* voor het meesterlijke eerste gedeelte.

avatar van martinstegenga
Goeie game, goed verhaal maar ook mooie graphics. Voor mij is deze game met geen enkele andere game te vergelijken. Maar toch ontbreekt er iets bij deze game... Waardoor ik hem helaas maar 3.5 Sterren geef

avatar van waxs
Hadouken schreef:

Idd, sinds Splinter Cell was dit weer een game waardoor ik echt onder de indruk was van de techniek op grafisch gebied.

avatar van Hadouken
Die eerste indruk deed me trouwens gelijk denken aan het moment dat je de tunnel uitkomt in het begin van het spel. Je bent op een berg en je kan echt mijlenver kijken. Je ziet de zee, de heldere lucht, het vele groen, een paar enemies chillen, een paar hutjes. Je kon het zachte zomerbriesje bijna voelen

avatar van martinstegenga
Ahaa, nooit opgevallen. (Graphics op Pc waarschijnlijk )

MusicMeter schreef:
nr. 204 in de top 250

Aah.. wat laag. Ik heb 'm een 5.0 gegeven, misschien komt ie wat hoger ^^

avatar van WeZet
Super game, tot de mutantenkomen....

***3.5***

avatar van martinstegenga
Dat is juist zwaar lijp toch? ...

avatar van W B
W B
Helaas niet zo verslavend als Call of Duty, maar de graphics zijn geweldig. Ook het eiland is echt super en voor die graphics heb je nog niet eens zo'n hele zware pc/videokaart nodig.
Zeker weten 4*

avatar van Belhifet
Het eerste deel van Far Cry is inderdaad beter dan het tweede deel. Lekker stealthy vanuit de bosjes huurlingen uitschakelen . Later komen de mutanten en wordt het meer simpel ren-en-schiet werk. Multiplayer is best grappig, maar stelt niet heel veel voor.

avatar van arnevr
Mijn eerste toevoeging

Ga Lost kijken!

avatar van Hadouken
Hehe ik geloof best dat het een uitstekende serie is, maar ik ben nu meer bezig met animé en games dan films en series. Maar ik ga het zeker ooit nog eens bekijken.

Ben je ook toevallig bezig met Hentaipron? Vast wel

avatar van moromir
Prachtig spel!
één van de beste jungle shooters die ik ken,
echt wel totale jungle oorlog,
hoe ze het bedacht hebben.....formidabel!

avatar van Deftones_JP
Was inderdaad een super spel en die mutanten suckten zwaar. Toch heb ik met name door de A.I. binnen ook wel mooie momenten meegemaakt. Op een geven moment kom je in een soort Labaratorium waar je voor het eerste die grote beesten ziet liggen. Erna volgt een shoot-out met een soort SWAT team (dudes met goede pantsers enzo.) Dat was echt wel ff zweten voordat die dood waren. Bovendien sloten ze je ook nog eens in dus je moest voortdurend opletten. Heerlijke ervaring.

avatar van Hadouken
Grappig dat echt íedereen de mutanten kut vindt. Blijkbaar heeft Crytek echt een misstapje gemaakt.

avatar van Deftones_JP
En toch stug weer met aliens aan komen zetten in crysis. Rare jongens die duitsers. Bovendien hadden ze hun menselijke tegenstanders halverwege het spel dusdanig slim gemaakt en zo'n uitrusting gegeven dat die ook zeer moeilijk te verslaan waren. Dus ze hadden die beesten er geeneens in hoeven doen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
In Crysis krijg je pas in het einde slechts een uurtje te maken met de aliens als ik de verhalen mag geloven.

avatar van Freestyle
Deze game is ge-wel-dig, totdat de gemuteerde apen hun intrede doen. De graphics zijn werkelijk verbluffend en waren voor 2004 (voor de release van doom3 en HL 2) revolutionair. Volgens mij was dit ook de eerste game dat gebruikt maakt van de zogehete next-gen GFX. Een combinatie van FPS en Freeroam wat ook het concept vernieuwend maakt. De sfeer, A.I. en de omgeving waren/zijn een lust voor het oog.
Jammer genoeg wordt het spel na het laatste eiland level steeds minder interessant. Op een gegeven moment ben ik ook afgehaakt. Desondanks toch een fantastische game.

avatar van Jermaine
Echt een geweldig spel waarbij je tegen zeer intelligente vijanden vecht op schitterende locaties. Naarmate het spel vordert en je meer binnenlocaties bezoekt verliest het spel zijn kracht en begint het meer op Doom of Half-Life te lijken. Zonde, anders 5 sterren, nu "slechts" 4.

avatar van Davincstyle
Matige shooter, heel vaak niet eng maar wel erg slimme vijanden ja. Jammer van het ééntonige strand enzo, 2 sterren.

een heel leuk spel totdat de mutanten komen word het iets minder

gamertje schreef:
een heel leuk spel totdat de mutanten komen word het iets minder

Helemaal mee eens. Ook jammer van de levels die zich indoor afspelen, de buitenlevels zijn veel en veel leuker.

Ook 4,0*

coole game, dikke sfeer, mutanten zijn iets minder, ik wil hem nog eens spelen, heb hem nooit uitgespeeld, maar mijn cd-versie geeft problemen, ik ga de dvd-versie eens proberen, nice

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Een versie van dit spel met ingebouwde ads is gratis te downloaden via Fileplanet. Als je je computer niet 20 uur achtereen aan kan laten hoef je geen moeite te doen want Fileplanet is zo'n beetje de langzaamste en slechtste downloadsite van het internet.

Ik ben benieuwd hoe die ads gaan werken dus ik zie wel hoe ver mijn download komt.

avatar van Zuzuu
20 uur is inderdaad veel. Dat wordt dus extra betalen aan NUON.

avatar van Thorak
Zuzuu schreef:
20 uur is inderdaad veel. Dat wordt dus extra betalen aan NUON.

Waarom niet gewoon met 5 euro naar Bart Smit dan?