Far Cry (2004)

PC / PlayStation 3 / Xbox / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Crytek
Uitgegeven door Ubisoft

Welcome to paradise! Jij bent Jack Carver, eigenaar van een zeilboot in Micronesië. Op een dag krijg je bezoek van Valerie. Zij vraagt je om naar een eiland te varen. Als ze bijna daar zijn wordt de boot tot zinken gebracht door een raket. Jack valt in het water en Valerie verdwijnt. Jack wordt wakker op een strand en het blijkt dat het eiland vol zit met zwaarbewapende huurlingen. Jack gaat op onderzoek uit en ontdekt dat dit nog maar het begin is...

avatar van markwiering
Ik verlaag de score van 3 sterren naar 2 sterren.

Ik ben er recentelijk achtergekomen dat je in dit spel de mogelijkheid hebt om lieve varkentjes dood te schieten. Dat vind ik zielig. Dat is dierenmishandeling. Lieve, weerloze dieren doodschieten vind ik afschuwelijk.

Ik had naar Pegi moeten luisteren. Dit is een 16+ spelletje (en terecht!), en ik ben nog maar 15 jaar oud. Ik ben dus te jong om dit te mogen spelen, en nu weet ik waarom. Ik weet nu waarom dit spelletje 16+ is. Pegi is er niet voor niks.

Als ze de mogelijkheid om lieve, weerloze dieren dood te schieten eruit zouden halen, zou dit spel waarschijnlijk 12+ zijn. Dan zou ik dit spel hoogstwaarschijnlijk wel leuk hebben gevonden. Nu vind ik het een gruwelspel. Voortaan hou ik het wel bij kinderspelletjes, want dit is niks voor mij.

avatar van markwiering
Weet je wat? Ik maak er één ster van. Zo walgelijk vind ik het. Ik wil er niet eens meer aan denken met wat je met die lieve varkentjes kunt doen in dit gruwelspel.

Pastichio Rocker
Kleine jongetjes horen niet achter de computer te zitten rond dit tijdstip.

Pastichio Rocker schreef:
Kleine jongetjes horen niet achter de computer te zitten rond dit tijdstip.

Ja, ik had eigenlijk allang al in bed moeten liggen.

Don't feed the troll.

avatar van Evil Eye
Hmm ik heb altijd hard mijn best gedaan om de ultieme site-troll te worden maar Markwiering takes the cake, hij verstoot mij gewoon van de trollentroon. Hier kan ik niet tegenop.

Ik gooi de handdoek in de ring.. Mark jij wint de trollenprijs, gefeliciteerd met deze twijfelachtige eer. Toch knap van een 40+ jarige autist die zich voordoet als een 15 jarige.

avatar van Thorak
En de 2e plaatst wordt overtuigend ingenomen door KoningPhong!

avatar van markwiering
Sinds 7 augustus ben ik 16 jaar oud, maar ik verafschuw nog steeds het feit dat je de mogelijkheid hebt om lieve, weerloze dieren dood te schieten in dit spel. De PEGI klopt niet; het had 18+ moeten zijn i.p.v. 16+.

Als je het niet aankan, speel het dan niet. Het is fictie, het is een spelletje, deal with it!

avatar van Thorak
Verkeerde spel ook nog. Daarnaast zijn de meesten ook niet bepaald weerloos...

Xenomorph
markwiering schreef:

In mensenjaren ben je wellicht 16. In hondenjaren ben je 2,3 jaar oud, dat is wel toepasselijker gezien je reacties hier.

Xenomorph
Xenomorph schreef:

En dat sloeg helemaal nergens op, merk ik nu.

avatar van Herobrine
Deze game is echt een pracht game. Schitterende natuur, schitterende story. Die knakt wel iets in als de mutants komen, maar toch . Ook de AI is echt schitterend. Welke beslissingen ze maken: . Echt een aanrader!

avatar van hitman
Ik heb de grootste moeite met de boat mission, dat je die domme helicopter neer moet knallen. ik werk ZONDER cheats.

Dat is ook niet meer dan normaal meneer.

avatar van hitman
Dat vraag ik niet ik vraag hulp

avatar van Aazhyd
Het stikt van de pagina's en video's waar staat hoe je dat moet doen.

How do you kill crow in helicopter from boat? - Far Cry Answers for PC - GameFAQs

avatar van hitman
Ik ben nu toch wel bij de moeilijkste level aangekomen, dat stuk met lava, en al die wezens. man ik kom er maar niet door heen ook niet met hulp van youtube.

avatar van hitman
YES: helemaal uitgespeeld op eigen kracht, top game

avatar van Aazhyd
Zie je nou wel. En nu FC3 (FC2 is kut).

avatar van hitman
Oh ik ben nu met 2 bezig, best aardig maar wel totaal anders idd.

markwiering schreef:

Nu ben je 18. Wat vind je er nu van?

avatar van wolff
Heel gaaf spel dat op bepaalde momenten frustrerend is. De 3 situaties waar ik zo vaak ben dood gegaan is snipers met bazooka's, die volgepropte kamer aan het begin van Volcano en het laatste deel waar heel van die dikzakken zijn

wolff schreef:
staat deze in de top 250?
dit spel had ik na me 1ste keer spelen nooit meer gespeelt..
ik had het een paar uur gespeelt maar ik vond de gameplay zooo saai...

voor mij was dit een dikke miskoop gewoon

Oh deze reactie van 2011 zie ik nu van mijn mindere snuggere internet tijdperk
Ik denk dat ik het destijds verwarde met een ander spel dat ik had.

MDRAIJER schreef:

Nu ben je 18. Wat vind je er nu van?

Ik verafschuw het vermoorden van lieve, onschuldige dieren nog steeds. Ongeacht dat ik nu achttien jaar oud ben, is dit toch teveel voor mij. Het had eigenlijk 23+ moeten zijn.

avatar van Aazhyd
Nou, kom over 5 jaar nog maar eens terug. En haal die stem weg, want het is duidelijk een troll-stem.

avatar van wolff
oh boy markwiering is terug

Sorry, mijn schuld

mister-fool
Uitstekend spel, totdat de mutanten hun intreden doen. De gameplay irriteert mij ietwat vanaf dat punt.

wolff schreef:

Weer eens gespeeld! Nog steeds een fantastisch spel met een vloeiende gameplay, gave maps, lange speelduur en veel uitdaging. Vooral dat laatste is een dingetje, verbaasd me niets dat veel mensen dit spel zat waren naarmate de moeilijkheid flink word opgekrinkt vanaf ongeveer halverwege. Ik speel op normaal (2de van de 3 moeilijkheden) en ik heb denk ik nog nooit een spel uitgespeeld waar ik zo vaak ben dood gegaan. Toch is het allemaal echt nèt te halen voor mij (hier en daar kan de juiste tactiek een enorm verschil maken) waardoor het toch goed voelt als je na lang safes reloaden weer verder komt.