Final Fantasy VI (1994)

Alternatieve titel: Final Fantasy III

Game Boy Advance / PC / PlayStation / Super NES

Ontwikkeld door Square
Uitgegeven door Square en Sony

Er zijn vele eeuwen voorbij gegaan sinds de oorlog van de Magi. Beschavingen zijn herbouwd met ijzer, machines en technologie. Maar de magische krachten zijn teruggekeerd, en wanneer er een oude Esper wordt ontdekt, komt de oorlogsdreiging weer dichtbij.

Give me a kiss, Squall

avatar van Metalfist
Squall = held! Dus zit er bij de eerste link een verschil tussen Final Fantasy II (US) en Final Fantasy IV (Retranslation)?

Graag gedaan guys!

Jop, die retranslation is een vertaling van de japanse versie, die een stuk moeilijker is en bovendien alle gecensureerde content er weer in heeft. Ook een stuk meer en betere dialoog:

Why would we re-translate a game already translated here in North America? Simple... Square did a HORRIBLE job translating this game! They used bad english, tons of abbreviations, and censored out many important parts of the story that were in the japanese scripts! Also FF2us was based on FF4j Easytype, which was alot easier than the hardtype version which is what we translated. Also in the Easytype version many things (like items and stuff) were censored out, but with this translation you get everything that was origianally meant to be in FF4! including the ever famous Porno Mag!

Van FFVI is ook een retranslation beschikbaar trouwens: hop!

avatar van Metalfist
Hmm, binnenkort na de examens eens verdiepen in de Final Fantasy reeks. Eerst deel 7 maar eens zien uit te spelen, ik zit nog maar aan de eerste disc en al een uur of 15 er op zitten xD In ieder geval bedankt voor de informatie want als ik ze speel, wil ik ze wel deftig spelen.

Veel plezier alvast, Metalfist

avatar van Hadouken
Ben deze nu voor het eerst aan het spelen op een emulator. Fantastische sfeer en leuke personages! Geweldige muziek ook weer. Zelfs hedendaags als nieuwkomer nog de moeite waard.

Veel plezier ermee

avatar van Hadouken
Thanks, en ook uitgespeeld nu Uurtje of 45.

Geen zin om nog een review te gaan typen nu voor een spel van bijna 20 jaar oud, maar zelfs voor iemand als ik, die vrijwel nooit RPG's speelt een niet te missen ervaring. Dat de boel grafisch flink verouderd is vind ik als retroliefhebber helemaal niet erg. Het houdt de boel lekker overzichtelijk.

Goed verhaal, memorabele characters, vrij eenvoudig battle-systeem ook en de game is best wel makkelijk. Mijn party was level 55 op moment van uitspelen en dan was ik nog redelijk overpowered af en toe. Binnenkort maar even opnieuw beginnen met VII of me wagen aan een ander deel.

avatar van LimeLou
Grappig dat jij het in één maand uitgespeeld heb. Ben al 8 maanden bezig met de game

avatar van Hadouken
lol hoe komt het? Interesse verloren of iedereen aan het levelen tot 99?

avatar van LimeLou
1e denk ik. Game niet zo veel meer. En is (net als Syberia toevallig) totaal niet mijn type game.

Final fantasy is een schitterende reeks. Kwaliteit van de deze tot en met nr tien is hoogstaand.

Het blijft toch wel haast pijnlijk hoeveel beter deze game is dan alle delen die erna zouden komen (wat mij betreft komt alleen IV in de buurt) en hoe diep de franchise Final Fantasy anno 2014 gezonken is. Doet weinig af aan deze fantastische videogame. Een krachtig, emotioneel meesterwerk dat me altijd bij zal blijven.

avatar van harm1985
Deze game jaren geleden gekocht voor de playstation maar nooit verder dan een paar uur spelen gekomen. Poos geleden wel FF VII uitgespeeld dus misschien deze ook maar eens opgraven.

avatar van harm1985
En we zijn begonnen. Een uurtje onderweg nu en heeft wel echt die old school FF feeling zeg maar. Stuk moeilijker ook dan latere delen; items zijn een stuk schaarser en ben al bijna een keer game over geweest. Ondanks de gedateerde graphics is de sfeer erg goed, met name vanwege de soundtrack.

avatar van harm1985
Afgelopen weekend uitgespeeld. Bij elkaar zo'n 60 uur plezier mee gehad. Uitgebreide recensie volgt maar voor nu beoordeel ik 'em met 4,5 sterren.