Paratrooper (1982)

Ontwikkeld door Greg Kuperberg
Uitgegeven door Orion

Je wordt aangevallen vanuit de lucht, en met je machinegeweer moet je proberen het luchtruim te klaren en alle vijanden neer te schieten. Deze komen in de vorm van paratroopers, helikopters en bommenwerpers. Schiet ook de bommen die de bommenwerpers laten vallen op tijd neer, voordat ze de grond bereiken. Als er vier paratroopers de grond hebben bereikt vormen ze een menselijke piramide en komen je kanon opblazen, dus zorg dat er geen een voorbij je kanonvuur komt!

avatar van Thomas83
Echt een klassiekertje dit! Dit was het allereerste spel dat ik speelde volgens mij. Om die reden alleen al kan ik geen onvoldoende geven voor dit spel. Al stelt de gameplay niet zo heel veel voor.
Ik herinner me vooral nog het volgens mij nog best dramatisch klinkende muziekje van dit spel. En de gameplay is zo simpel dat ik het me allemaal nog precies herinner.
2.5* dan maar.

avatar van jaspertje3
Is een 2,5 geen onvoldoende dan

avatar van Thomas83
Voor mij niet. Omgerekend naar rapportercijfers van 1 tot en met 10 is het een 5 ja, maar ik geef een 2.5 voor een doorsnee-game, een 3,0 voor net iets beter dan doorsnee, enzovoort.

Die oude spellen stellen nu natuurlijk geen klap meer voor en worden met regelmaat als minigame in een hedendaags spel gebruikt. Daarom best moeilijk hier een cijfer aan te geven. Ik houd het maar op een 3 want het was best een geinig spelletje, dat alleen wat snel ging vervelen.

avatar van Princess Piranha
Ik weet dat ik vaak mee keek hoe mijn broer dit speelde. En dat hij altijd zo snel geirriteerd raakte

avatar van tovenaar
Ik heb dit jarenlang gespeeld. Ik bleef hier maar aan verslaafd, zelfs toen Dooms, Red Alerts, etc al in hun intrede hadden gedaan. Ik kon het niet laten om die XT aan te zetten om paratroo.exe in te typen. Geniaal spelletje.

avatar van wiiplayer
Het stelt echt geen reet voor , maar voor die tijd moet het toch echt prachtig zijn geweest.
Kan mezelf er wel beetje mee vermaken

Goud mensen!!

avatar van John Milton
Thomas83 schreef:
2.5* dan maar.
geen moment in mijn leven ben ik de titel of hoe het eruit zag ook vergeten. En idd, mijn cijfer is voor de lol toen.