Carmageddon TDR 2000 (2000)

Alternatieve titels: Carmageddon 2000: The Death Race | Carmageddon 3

Racing / Action

Ontwikkeld door Torus
Uitgegeven door SCi

Stap wederom in je auto en maak de voetgangers het leven zuur. Je hoeft de race niet uit te rijden om te winnen. Als je al je tegenstanders vernietigd hebt of als je alle voetgangers hebt omgebracht ben je ook de winnaar.

avatar van Manny Calavera
Zeer matige opvolger van de leuke 1e 2 delen. Het nieuwtje was er natuurlijk wel vanaf maar het spel was ook niet lekker uitgewerkt. Een aantal belachelijk moeilijke missies verpestten veel. Trouwens, de tijdmissies waren sowieso klote en onnodig. Carmageddon is vrij rondrijden en auto's en mensen kapot maken. Niet een parcoers in een bepaalde tijd afleggen ofzo.
Daarnaast heb ik ook zombies in het spel gezien en dat was nep.

2*...helaas. Ik reken nog wel eens op een 4e deel, next gen uiteraard.

Inderdaad niet zo leuk als deel 2.
Grafisch is het wel goed te doen, maar de sfeer is weg. De geluiden zijn anders en het leuke geschreeuw uit andere delen is er niet meer (andere geluiden die niet zo leuk zijn). Wel is het hele concept hetzelfde en kun je nog steeds lekker beuken op tegenstanders. Ook hier weer toffe auto's zoals The Suppressor, Shark (ook al heb je daar bitter weinig aan aangezien hij alleen op asfalt kan rijden) en Da Panzer.
Hier heb je om en om een race en een missie, wat best jammer is, want ik houd niet zo van missies. Hier waren er toch nog een aantal leuke missies, maar ook een aantal vervelende.
Het tijdslimiet is inderdaad strenger, maar problemen heb ik er nooit mee gehad. In 3 minuten tijd kun je vrij makkelijk een auto in elkaar botsen (met een fatsoenlijke auto).
Ik geloof niet dat dit bij elke editie zo is, maar ik heb een (originele) editie waarbij je direct al een stuk of 15 auto's tot je beschikking hebt, waaronder de 'Ped Basher', een erg cool uitziend voertuig met voorop 3 draaiende platen met punten erop. Dit is direct ook een van de allersterkste auto's in het spel, dat is wel een beetje vreemd vind ik. Zo is er namelijk totaal geen behoefte aan den nieuwe auto, omdat de enige die ongeveer net zo sterk is (Suppressor) pas op het eind komt in het spel.
Nog steeds goed vermaak, maar niet meer zo sfeervol.