Carmageddon TDR 2000 (2000)

Alternatieve titels: Carmageddon 2000: The Death Race | Carmageddon 3

Racing / Action

Ontwikkeld door Torus
Uitgegeven door SCi

Stap wederom in je auto en maak de voetgangers het leven zuur. Je hoeft de race niet uit te rijden om te winnen. Als je al je tegenstanders vernietigd hebt of als je alle voetgangers hebt omgebracht ben je ook de winnaar.

1,5
Dit was echt een flinke tegenvaller. Mijn broertje had hem voor een paar euro origineel gekocht, in de veronderstelling dat het wel weer net zo tof zou zijn als deeltje 2. Helaas...

avatar van Artifact
Was dit niet ontzettend geflopt?

1,5
Jep. Ik vind het ook niet zo gek. Er was een strenge tijdslimiet, het zag er helemaal niet beter uit en het leek wel alsof de hele sfeer weg was.

Ik vond het er wel een stuk beter uitzien maar het was gewoon veel minder om te spelen. De tijdslimiet was inderdaad veel te streng. Je kreeg er ook maar erg weinig tijd bij als je wat voetgangers doodreed. Ook de levels waren minder dan in deel 2. Ik heb toch nog wel wat lol gehad met dit spel toen ik zelf wat aanpassingen maakte en ervoor zorgde dat ik meer tijd had.

avatar van sinterklaas
Best wel kut dat als een auto ook maar een veertje aanrijd meteen pernament uit elkaar stort.

TeN
Op school veel plezier mee gehad (tegen elkaar) gezien de multiplayer optie, vandaar de 3*.

Zeer matige opvolger van de leuke 1e 2 delen. Het nieuwtje was er natuurlijk wel vanaf maar het spel was ook niet lekker uitgewerkt. Een aantal belachelijk moeilijke missies verpestten veel. Trouwens, de tijdmissies waren sowieso klote en onnodig. Carmageddon is vrij rondrijden en auto's en mensen kapot maken. Niet een parcoers in een bepaalde tijd afleggen ofzo.
Daarnaast heb ik ook zombies in het spel gezien en dat was nep.

2*...helaas. Ik reken nog wel eens op een 4e deel, next gen uiteraard.

1,5
Het vierde deel is al een jaar geleden gecanceld, dus ik denk niet dat er nog snel een nieuw deel komt helaas.

Legan
Nadat eerst de nodige problemen om het op windows 2000 te draaien, stelde de game mij erg teleur. Er was weinig meer van Carmageddon behouden.

renkum
Slechte opvolger vergeleken met deel 2. De missies maken het spel slechter. Wel mooie maps, auto's etc. Leuke extra wapens.

Manny Calavera schreef:

Dat is lulkoek want dat was in deel 1 en 2 ook en daarbij maakt dat het spel juist leuker en uitgebreider. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je die parcouren niet hoeft te rijden om te winnen.
Je kan nog steeds lekker de andere auto's kapot beuken en een eind in de wilde weg rijden.

Ik ben het dus niet met je standpunt eens.

Dat kán wel maar is bijna niet te doen aangezien je hier veel te weinig tijd erbij krijgt als je een voetganger overhoop rijdt of een tegenstander kapot maakt.

Inderdaad niet zo leuk als deel 2.
Grafisch is het wel goed te doen, maar de sfeer is weg. De geluiden zijn anders en het leuke geschreeuw uit andere delen is er niet meer (andere geluiden die niet zo leuk zijn). Wel is het hele concept hetzelfde en kun je nog steeds lekker beuken op tegenstanders. Ook hier weer toffe auto's zoals The Suppressor, Shark (ook al heb je daar bitter weinig aan aangezien hij alleen op asfalt kan rijden) en Da Panzer.
Hier heb je om en om een race en een missie, wat best jammer is, want ik houd niet zo van missies. Hier waren er toch nog een aantal leuke missies, maar ook een aantal vervelende.
Het tijdslimiet is inderdaad strenger, maar problemen heb ik er nooit mee gehad. In 3 minuten tijd kun je vrij makkelijk een auto in elkaar botsen (met een fatsoenlijke auto).
Ik geloof niet dat dit bij elke editie zo is, maar ik heb een (originele) editie waarbij je direct al een stuk of 15 auto's tot je beschikking hebt, waaronder de 'Ped Basher', een erg cool uitziend voertuig met voorop 3 draaiende platen met punten erop. Dit is direct ook een van de allersterkste auto's in het spel, dat is wel een beetje vreemd vind ik. Zo is er namelijk totaal geen behoefte aan den nieuwe auto, omdat de enige die ongeveer net zo sterk is (Suppressor) pas op het eind komt in het spel.
Nog steeds goed vermaak, maar niet meer zo sfeervol.