Emperor: Battle for Dune (2001)

Strategy

Ontwikkeld door Intelligent en Westwood

Gesitueerd in de wereld gecreeërd door schrijver Frank Herbert, is Emperor: Battle for Dune het derde deel in de computerspellenreeks Dune. Keizer Corrino is vermoord door zijn maîtresse Elara en de Landsraad verkeert in een staat van chaos. De Spacing Guild heeft de drie Huizen (Atreides, Harkonnen en Ordos) een nieuwe uitdaging voorgelegd. Ze moeten elkaar bevechten op de planeet Arrakis, tot er slechts één Huis overblijft. Het overwinnende Huis krijgt leiderschap over de Landsraad en daarmee heerschappij over het bekende universum.

avatar van BlackskullB
Zeker weten een van de betere strategy games. Ben deze bij toeval tegengekomen op een of andere game-markt, en het is me erg bevallen. Leuke cutscenes, leuke soundtracks, ziet er zeker niet verkeerd uit. Ook de gameplay viel me erg goed, beter dan dat van Dune 2000. Ik geef deze game een 4,5*

avatar van ReMyTje86
Goed spel, alleen Harkonen en Ordos zijn de beste rasen en Attredis lijkt als of het de slechtste is de palace aanval snap ik helemaal niks van ik zie niks gebeuren. Wel leuk om te zien dat terbium in sun de map bepaling hetzlefde is als in dune dat hebben ze wel mooi uitgewerkt.

RTS.Wat is het.
Dat is waar ik achter kwam op jonge leeftijd toen ik dit spel speelde.
Pas op je karretje gaat kapot waren de eerste reacties.
het begrijpen van het geheel is wat ik deed met dune 2, wat mij betreft jeugd sentiment.
ik ben sinds dat moment fan geweest van het dune principe en om eerlijk te zijn nog steeds mijn )favoriet boven red alert(America rusland en later Japan) of starcraft (Terran/mens,protos en Zerg)
Jammer dat het bleef bij Dune 2000(1998) en Emperor: Battle for Dune (2001).
Ik hoop nog steeds op de ultieme versie van dune.Waar de worm je harverster op eet en de fremen je vijand verrast.

Ik kan nog een tijdje doorgaan met voorbeelden over dune maar ik denk dat het duidelijk is, dit is voor mij de de set up voor een RTS en ik hoop echt dat er komende jaren een ultiem vervolg op komt die online furore maakt.Moet zeggen dat ik dit niet meer verwacht maar het zou mooi zijn... heel mooi.