Crash Bandicoot 3: Warped (1998)

PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable
Platform

Ontwikkeld door Naughty Dog
Uitgegeven door Sony

Brokstukken van Cortex' ontplofde ruimtestation uit crash zijn vorige avontuur razen richting aarde. Daar knallen ze recht op de tempel waar de kwaadaardige Uka Uka opgesloten zit. Door de knal en explosie van de tempel, kan Uka Uka ontsnappen. Hij roept de hulp in van de slinkse Nefarious Tropy. Die heeft een machine gemaakt, de 'Time Twister', waarmee de schurken door de tijd kunnen reizen en daar alle krachtkristallen kunnen halen die ze nodig hebben om de wereldmacht te grijpen. Crash Bandicoot staat weer klaar voor een nieuw avontuur en gebruikt de Time Twister om de krachtkristallen te halen vóór de schurken deze kunnen bemachtigen.

avatar van Bahamut Zero
Leuk spel met veel vernieuwingen t.o.v. zijn voorganger. Motorraces, vliegtuiggevechten en ga zo maar door. Voldoende levels ook om toch flink wat uurtjes vooruit te kunnen

avatar van Yestsida
Warped, de climax van de gehele Crash Bandicoot-trilogie!

In alle opzichten was dit beter dan de twee voorgangers. Uitgebreidere en iets betere gameplay, mooier, genoeg extra's, veel variatie en veel toffe tegenstanders verspreid over totaal verschillende werelden.
Door elke vijand ben en wel eens expres vermoord geweest, want bij elke vijand had je een andere animatie toen je doodging. Hilarisch!

Gewoon platformen en door de levels racen met Crash's huisdier, Polar, waren niet meer de enige gameplay-elementen. In dit deel had je ook onderwaterlevels, moest je op een babydinosaurus (Baby T) rijden, moest je racen met een motor en kon je vliegen met een vliegtuig en ruimteschip. Ook had je speelbare levels met Crash's zus, Coco Bandicoot. Zij moest op haar tijger huisdiertje, Pura, rijden, met een jetski racen en ook een vliegtuig besturen.
Allen waren even plezierig om te spelen!

Oude bekende bazen Tiny Tiger, Dr. N. Gin en Dr. Neo Cortex zijn vergezeld door twee extra's: Dingodile en Dr. Nefarious Tropy. Weer geweldige toevoegingen voor het universum. Ook vergezelde Aku Aku's boosaardige tweelingbroer, Uka Uka, Dr. Cortex in het eindgevecht.
Elke baas moest je weer op een andere leuke manier verslaan.

Na het verslaan van elke baas leerde je een nieuwe skill bij. Mijn favoriet was de appel schietende bazooka.

Legendarische klassieker waar je zeker genoeg waarde voor je geld kreeg!

Hopelijk kan Naughty Dog ooit de rechten van Crash Bandicoot terug kopen.