Jack Keane (2008)

Ontwikkeld door Deck13
Uitgegeven door CDV

Jack Keane heeft een nogal pech. Hij moet van zijn koningin naar Zuid-Afrika, maar onderweg begeeft zijn vliegtuigje het. Hij stort neer op een mysterieus eiland, waar hij vanzelfsprekend weer zo snel mogelijk vanaf wil komen. Dit doet hij echter niet alleen, hij wordt hierin bijgestaan door een tweede persoon: Amanda. Blijkbaar is het lot hem nog steeds niet gunstig gezind, want op hetzelfde eiland bevindt zich een geflipte dokter die vlijtig aan een apenleger aan het werken is. Dit zorgt voor een hele berg aparte situaties, problemen en puzzels. Jack en Amanda gaan samen op onderzoek uit.

avatar van ken1978
Dit spel gebruikt dezelfde setting als monkey island..
Lijkt me wel een leuke game weet iemand of er al een engelstalige
demo van deze game uit is??

avatar van Deftones_JP
Op de officieele website staat niks dus ik denk het niet. De game staat volgens die website op Q4 2007 dus hij zou eigenlijk nog deze maand uit moeten komen. Het ziet er op zich aardig uit maar het lijkt wel een beetje een Monkey Island ripp-off. Misschien check ik de game als er een 360 versie komt.

avatar van kArIzMa_TuRk
Ziet er erg avontuurlijk uit.

avatar van Shangri-la
Lijkt me een leuke game van de makers van Ankh, ik kijk hier erg naar uit.

avatar van Hadouken
Ik ook, de trailer zag er superleuk uit!

Inderdaad leuke trailer!

avatar van jaspertje3
Vanaf nu ook een demo te downloaden, kijk hier

avatar van Hadouken
Beter haal je hem van Gamershell, daar is de overdrachtssnelheid bij mij ruim 7x zo veel.

avatar van jaspertje3
Ik heb em al binnen, ongeveer 650 kb per seconde. Tijdens het avondeten aangezet, nu issie binnen. Straks maar eens uitproberen!

avatar van Hadouken
Ben hem aan het installeren. Heb er een enorm goed gevoel over, dus de kans dat ie tegenvalt is groter.

avatar van jaspertje3
Dat is zo ja, maar hopelijk niet! Ik zal straks wel even een reactie geven over de demo.

avatar van Hadouken
Eerste indrukken zijn leuk, maar geen topper. Het introfilmpje wekt niet echt de interesse en ziet er ook niet bijzonder uit. Daarna ontmoet je Jack Keane. Hij zit vastgebonden ( Guybrush in EFMI?) en met een paar keer klikken weet hij te ontsnappen. Helaas zag dit er erg suf uit en totaal niet specatculair. De bewegingen van de characters waren maar matig. Ook lijken de cutscenes soms al te zeggen wat je moet doen. Ook jammer.

En het zal wel aan mij liggen, maar ik zat al meteen vast op die lift. Ik had een bezem en een doek in m'n pocket, 2 badguys hingen naast me aan een touw en het enige wat ik kon aanklikken was de badguy en de ton. Wat doe ik verkeerd? Ook lijkt het dat je je cursor niet kan veranderen in een oogje, mondje, actieknop of wat dan ook. Als je je cursor op een voorwerp houdt wijst het zichzelf wat je ermee moet doen.

Verder lijkt Jack Keane toch wel een leuk character en het stijltje en sfeertje spreken mij zeker aan. Ook de vele keuzes uit de dialogen spreken mij aan. Een leuk verhaal erbij en bovenstaande minpunten wegen al veel minder zwaar. Ik ben benieuwd.

avatar van jaspertje3
Ik ben al wel een stukje verder, het is niet zo moelijk hoor. De graphics zijn inderdaad niet overweldigend, maar dat was Ankh ook niet. En eigenlijk maakt het me ook niet zo uit, het spel zit vol met humor, en grappige puzzeltjes.
Als deze een keer wordt afgeprijsd neem ik em zeker mee!

Dit is wat je moet doen Hadouken:

Die bezem moet je onder dat vat klikken, dan kun je dat groene schoonmaakdoekje pakken, die je vervolgens in de emmer dopen

Daarna moet je wel weer verder kunnen denk ik

Ok bedankt, maaarrrrr....
Dan ben je dus nog boven? Ik had die knoop al losgemaakt en de lift zakte naar beneden. Door de schommelingen schoof de ton van het doekje af ( ik had daarvoor dus geen bezem nodig) en toen stond ik halverwege de afdaling stil met de lift ( probeer maar eens). Maar daarna kan ik naar mijn weten niet meer omhoog of omlaag en sta ik dus vast (aangezien de emmer boven staat).

Zou een enorm minpunt zijn als je daadwerkelijk vast kan komen te zitten in het spel.

avatar van Thomas83
Wist niet dat er al een demo uit was en zo.
Van de week maar eens downloaden dan. Ben benieuwd of de Monkey Island-feeling er een beetje in zit. Ik vrees een beetje een matige rip-off.

avatar van Hadouken
Vond hem eigenlijk bij momenten vrij vervelend. Deck13, de makers van Ankh. Ankh was best leuk, Ankh 2 ben ik halverwege mee gestopt omdat het me allemaal niet echt meer aanstond. Jack Keane gebruikt helaas dezelfde grafische stijl en interface. En als je dat niet echt meer bevalt ga je je vaker aan dingen ergeren.

Het verhaaltje is niet baanbrekend. Gewoon een mengelmoes van clichés. De humor is aanwezig en soms best grappig, soms ook wat geforceerd. De meeste grapjes kennen we al. De voice-acting van vooral Jack vond ik goed, alleen vreemd dat de zinnen soms aan het einde opeens worden afgekapt, alsof het laatste woord wordt ingeslikt. Storend.

De puzzles zijn van hetzelfde onlogische niveau als Ankh of Monkey Island, een walkthrough is dus handig. De besturing en camera vond ik ook vaak storend en verpeste soms echt m'n speelervaring. Nee, ik ben een beetje klaar met Deck13, totdat ze overstappen op een andere stijl...