Ghostbusters (2009)

Alternatieve titels: Ghostbusters: The Video Game | Ghostbusters: The Video Game Remastered

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Terminal Reality, Red Fly en Saber
Uitgegeven door Atari, Sony en Mad Dog

In Ghostbusters: The Video Game speel je met de ghostbusters Ray Stantz, Peter Venkman of Egon Spengler en ga je achter diverse geesten en ander demonisch gespuis aan. Dit alles speelt zich af in 1991, twee jaar na de gebeurtenissen van de film Ghostbusters 2. Om de spoken te vangen heb je de beschikking over een flink aantal wapens, zoals proton packs, shotguns en proton torpedo's. Bij goede prestaties kun je je wapens upgraden waardoor ze meer vuurkracht krijgen. Vang alle spoken en zorg ervoor dat de stad spookvrij wordt.

avatar van Mega Man
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken en of de originele theme song uit de twee films word gebruikt. De enige game van de Ghostbusters die ik heb gespeeld was deel 2 op de NES. Op een plattegrond van de stad kon je naar verschillende huisjes rijden waar spoken zaten verstopt. Het vangen van een spook was een piece of cake maar de rest van de game kon soms knap lastig zijn. Het laatste level was het enorme trappenhuis waarbij je contstant op A moest drukken om de ghostbusters de trappen op te laten lopen. Achterna gezeten door spoken die je tijdelijk kon aflijden met speciaal Ghost-food. Geen slecht spel maar ik heb in het NES tijdperk ook veel betere games gekend.

avatar van rpger
Leuk detail is dat Harold Ramis, Dan Akroyd en Bill Murray aan de game meewerken middels video en hun stemmen, spel is zelfs mede geschreven door Ramis en Akroyd.

avatar van Princess Piranha
Mega Man schreef:
...en of de originele theme song uit de twee films word gebruikt...

Dat zou wel heel erg gaaf zijn!

avatar van Iron Rose
Mega Man schreef:

(is trilogie btw)

avatar van jaspertje3
Helaas is de game uitgesteld naar een nader te bepalen tijdstip in 2009. Release zal waarschijnlijk gecombineerd worden met het 25e verjaardag van de film.

avatar van Deftones_JP
De physics en dergelijke zagen er ook goed uit in deze game. Alles lijkt erop dat ze wel wat bijzonders willen maken van deze game. De setting trekt mij echter niet. Ik heb eigenlijk niks met de ghostbusters.

avatar van killer7
Als het goed is wordt de game niet meer Uitgegeven door Sierra, vandaar dat hij ook is uitgesteld.

avatar van kArIzMa_TuRk
Insidegamer geeft aan dat de release 19 juni is.

avatar van killer7
Dit is een leuke Trailer in HD Kwaliteit : GhostBusters The Video Game

avatar van rpger
Ziet er goed uit hoor.

avatar van Mafurios
Ik keek net naar de trailer en deze game lijkt me echt vet grappig. ga deze denk ik gelijk kopen als hij uitkomt.

ik ben benieuwd!! trailer ziet er gaaf uit!!

avatar van Tha Luz
Er was toch zo een hele hype om deze game?Dat die zo vaak werd uitgesteld enzo

Tha Luz schreef:
Er was toch zo een hele hype om deze game?Dat die zo vaak werd uitgesteld enzo

Ja, zou volgend mij al in december uitkomen als ik het goed heb.

kArIzMa_TuRk schreef:
Insidegamer geeft aan dat de release 19 juni is.

De website van het spel zegt 16 juni

Ik denk dat je de film leuk moet vinden al wil je dit spel kopen. Lijkt mij niet zo heel leuk namleijk.

Dit lijkt me best een euk spel .

DarthSolidKevin schreef:
Dit lijkt me best een euk spel .

De wordt volgends mij gewoon top! IK voel het gewoon helemaal!!

avatar van wiiplayer
Klinkt leuk en overbodig.

wiiplayer schreef:
Klinkt leuk en overbodig.

Wat bedoel je?

avatar van wiiplayer
Het lijkt me wel een leuk spel, maar tegerlijker tijd is het weer niet nodig. Dit spel moet nog uit komen en ik vind hem al aardig overdatum. Als je bedenkt dat de gelijknamige film nu al zo'n 20 jaar oud is.

Het is een spel in de geest van de film.....

avatar van wiiplayer
Snap ik, maar dat ze daar nu opeens mee komen...

wiiplayer schreef:
Snap ik, maar dat ze daar nu opeens mee komen...

Ja, daar snap ik dus ook niks van

avatar van jaspertje3
Ze zijn bezig met dit spel omdat de eerste film 25 jaar geleden is uitgekomen. Dit spel is dus een soort eerbetoon aan de (vooral de eerste) geniale films. Er zullen ongetwijfeld ook weer special editions uitkomen op dvd en Blu-Ray. Maar de echte filmliefhebber heeft de films natuurlijk al

Imperial Figure
Krijgt van IGN een dikke 8, een nog hoger cijfer dan die van prototype
De multiplayer schijnt ook goed te zijn.

Dus dit wordt de Beste FilmGame ooit denk ik!

Imperial Figure
De beste lijkt me sterk maar misschien wel 1 van de beteren.

avatar van Mega Man
GoldenEye blijft veruit de beste filmgame. Wat betreft Ghostbusters, er staat een derde film in de planning voor 2012 met alle spelers van de oude films. Verder weet ik niet of ik deze game ga aanschaffen. Als 't maar geen game wordt met tunnelgameplay. Daar hadden Everything or Nothing en vooral King Kong erg last van.

Hier verheug ik mij op!