
Ninja Gaiden II (2008)
Alternatieve titel: Ninja Gaiden 2
Xbox 360
Action
single player
Ontwikkeld door Team Ninja
Uitgegeven door Microsoft en Tecmo
In Ninja Gaiden 2 zal jij Ryu Hayabusa moeten begeleiden op een missie om zijn clan te wreken en de ondergang van de mensheid tegen te houden. Bewapend met een arsenaal aan Ninja-wapens zal Ryu helpen om gevaarlijke plekken te overleven. Ryu zal dit keer de hele wereld overgaan. Zo zal hij vechten in Tokyo, maar moet hij ook zijn skills gebruiken in New York, of de duistere netherworld.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=vBmC_5jDFXs
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Ziet er verder goed uit, bloederig, toffe moves en de bosses zijn top

3.5*
ninja gaiden is wel een leuk spel maar is te moeilijjk
de omgeving waar hij is ziet er slecht uit
de kungfu trapjes en al die zijn wel goed en het is bloederig
maar ninja gaiden sigma en deel 2 zijn te moeilijk
Komt dit spel nog uit voor de PS3, lijkt me zeer leuk spel. Bedankt...
eternal hun gaan het zeker ook op ps 3 doen maar na een jaar ofzo
ik weet het zeker dat ze het op de ps3 gaan doen
om meer dukoe te verdienen
uit voor de PS3, lijkt me zeer leuk spel. Bedankt...
eternal als ik jou was zal ik geen xbox360 kopen alleen voor deze spel zou ik niet doen want ik vond het te moeilijk

[permalink] geplaatst op 28 mei 2009, 21:18 uurDus een moeilijk spel krijgt gelijk een 1,5* ? het is mooi toch dat het moeilijk is, het geeft mij altijd een soort van voldoening na het verslaan van pittige boss fights.
vriend ik weet niet wat je praat maar ik ik gaf het een 1,5 omdat het moeilijk is en het verhaal slaat nergens op en teveel eindbazen en ooook in deel 1.

Imperial Figure
[permalink] geplaatst op 28 mei 2009, 21:18 uurDus een moeilijk spel krijgt gelijk een 1,5* ? het is mooi toch dat het moeilijk is, het geeft mij altijd een soort van voldoening na het verslaan van pittige boss fights.
vriend ik weet niet wat je praat maar ik ik gaf het een 1,5 omdat het moeilijk is en het verhaal slaat nergens op en teveel eindbazen en ooook in deel 1.
Zo zo een hoopje agressie heb'k in de gaten, en je uitleg laat de wensen over want het slaat absoluut nergens op, geldt tevens ook op jouw manier van stemmen.
Ninja gaiden 2 en uncharted: drake's fortune beiden een 1,5* geven maar The punisher wel een dikke 4,5* geven

Het zal mij eigenlijk niks verbazen als deze game alsnog naar de PS3 komt, maar dan pas over 1,5 jaar denk ik, in ieder geval dat hoop ik wel.
Haha ik heb wel gelijk hé hij komt alsnog voor de PS3

ZIE:
Ninja Gaiden Sigma II (2009)

Erg onevenwichtig spel, ene keer kom je er met gemak doorheen en op momenten kun je opeens ergens vastzitten voor urenlang. Het hack-n-slash was leuker geweest als er niet altijd horden op je tegelijk afkwamen, de framerate gaat er alleen maar op achteruit.
3,5*
Erg onevenwichtig spel, ene keer kom je er met gemak doorheen en op momenten kun je opeens ergens vastzitten voor urenlang. Het hack-n-slash was leuker geweest als er niet altijd horden op je tegelijk afkwamen, de framerate gaat er alleen maar op achteruit.
Ben ik nu al met je eens, ze komen constant met hordes tegelijk.... daar baal ik soms best van want af en toe is het heel moeilijk en soms is het zo makkelijk dat je die gasten zo neer hebt.

De camera is all over the place, zeker in krappe ruimtes, wat het uitvoeren van moves erg lastig en frustrerend maakt. Daarbij klopt de positie van de camera na het beindigen van een move vaker niet, wat tot complete disorientatie leidt. Aangezien je ongeveer een miliseconde hebt om te beslissen wat je volgende move is helpt dit ook niet natuurlijk.
Daarnaast hebben ze de eerste 2 levels al meteen volgestouwd met de meest irritante enemies in de game (nl. IS Ninjas en Rocket Ninjas), die constant ontploffende projectielen naar je hoofd smijten, waardoor je zowat constant in een zogenaamd invincibility frame moet zitten zodat ze geen damage doen. Dit leidt er dus toe dat je constant dezelfde moves moet spammen (de moves met lange invincibility frames) omdat je anders binnen no-time dood bent.
Ik hou wel van een uitdaging en moeilijke games vind ik meestal een stuk leuker dan een game waar ik zo doorheen kan knallen, maar het moet wel op een goede en leuke manier moeilijk gemaakt worden. Deze game heeft dat absoluut niet en veroorzaakt grotendeels alleen maar frustratie.
Maar: waar ik mij mateloos aan kan storen is dat ik op het makkelijkste niveau soms bijna dood ga omdat de balans van de tegenstanders echt niet goed zijn.
Ik zal het uitleggen: Als er vijanden op je afkomen komen ze in eerste instantie altijd met 4,5 of 6 tegelijk, dat is niet erg want dat hoort wel bij een Hack 'n Slash game. Maar wat wel erg is is dat als je aan het vechten bent de ene groep tegenstanders (van dezelfde soort vijanden) veeeel sterker of slapper zijn dan de vorige.. Er is geen goed evenwicht tussen het moeilijkheidsgraad van de vijanden.

De positieve dingen zijn er wel zoals bijvoorbeeld:
- De gruwelijk vette wapens (zoals eerder genoemd) Claws, Samurai zwaard en de Lunar Staff.

- Het sluipen, over een muur heen rennen en balanceren etc is allemaal ook erg vet.
Ook de tussenfilmpjes zijn erg mooi geanimeerd zeg!

En het verhaal is ook best goed, Ryu Hayabusa is gewoon echt een icoon in de gamewereld geworden door de Ninja Gaiden Serie.
dus over het algemeen is het een redelijk spel, de minpunten zijn voor mij wat groter dan de pluspunten, vandaar dus een niet zo hoog cijfer.


Ik heb Sigma 1 zelfs na heel veel oefenen één keer op Hard uitgespeeld!. Dat was erg vet, en moeilijk. Sigma 1 vind ik wel een erg vet spel, maar soms een paar kleine minpuntjes ( camera, eentonige omgevingen, soms TE moeilijk ), maar het is een topper.


Opzich een redelijk goed spel en het ziet er wel mooi uit en de wapens zijn echt vet zoals die claws bijvoorbeeld.
Maar: waar ik mij mateloos aan kan storen is dat ik op het makkelijkste niveau soms bijna dood ga omdat de balans van de tegenstanders echt niet goed zijn.
Ik zal het uitleggen: Als er vijanden op je afkomen komen ze in eerste instantie altijd met 4,5 of 6 tegelijk, dat is niet erg want dat hoort wel bij een Hack 'n Slash game. Maar wat wel erg is is dat als je aan het vechten bent de ene groep tegenstanders (van dezelfde soort vijanden) veeeel sterker of slapper zijn dan de vorige.. Er is geen goed evenwicht tussen het moeilijkheidsgraad van de vijanden.

Dit idee had ik de eerste keer dat ik op easy speelde ook, maar ik ben er inmiddels achter dat je de moeilijkheidsgraad van een gevecht best goed zelf kan bepalen.
Ten eerste maakt het wapen dat je bij een bepaalde vijand gebruikt echt een wereld van verschil. De dual katanas maken van de Lycans gehakt, terwijl bij je bij die incendiary shuriken ninjas de claws of de lunar staff moet gebruiken.
Ten tweede, is de positie die je uitkiest om te vechten ook erg belangrijk. In heel veel levels kun je enemies spawnen, terug om de hoek springen, waarna je genoeg tijd hebt om een Ultimate Technique te laden en die los te laten op de enemies. Hierna heb je je al ontdaan van een groot aantal enemies en waarschijnlijk geen damage opgelopen wat het gevecht al een stuk makkelijker maakt.
Ten derde, de attacks die je gebruikt zijn ook erg belangrijk. Het is wat minder belangrijk op easy, maar het helpt heel erg als je de moves onder controle hebt die je invicnibility frames geven. De makkelijkste zijn natuurlijk de Obliteration Techniques (enemies insta killen zo gauw ze een ledemaat kwijt zijn), maar een aantal geweldige attacks zijn bijvoorbeeld de Izuna Drop met de Lunar Staff, Flying Swallow into Izuna Drop met de Claws (level 2 voor nodig), en bijvoorbeeld de On Landing 360 UT van de Lunar Staff (dit is wanneer je aan het landen bent je analog stick 360 graden draait en dan heel snel je charge knop inhoud). Deze vermorzelt elke greater fiend met 1 hit.
Ik stapte in eerste instantie ook deze game in met de gedachte dat het een 'mindless' hack n slash was, maar ieder gevecht vereist toch een stuk meer nadenken en planning dan ik had verwacht.


