Risky Woods (1992)

Alternatieve titel: Jashin Draxos

Atari ST / Commodore Amiga / PC / Sega Mega Drive/Genesis / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Platform / Action

Ontwikkeld door Dinamic en Zeus
Uitgegeven door Electronic Arts, The Hit Squad, Tec Toy, Dinamic, Piko en QUByte

De jonge avonturier Rohan moet zich begeven in de Risky Woods om de oude monniken te bevrijden. Deze zitten gevangen in stenen standbeelden, en als Rohan ze niet redt gaat met hun de wijsheid van de Lost Lands verloren.

avatar van Thomas83
Dit was een apart spel. Ik heb het niet lang gespeeld en ook niet uitgespeeld en ga dus geen stem uitbrengen, maar herinner me het spel nog wel om de aparte sfeer en vrij hoge moeilijkheidsgraad.
Het spel had ook een vrij mooie en best aparte stijl.
Kan me ook nog iets herinneren van een wapenwinkel of zo, aan het eind van de levels.

Imperial Figure
Dit is een zeer goede platform game op de amiga, toppie.
Heb hem nog niet uitgespeeld dus geen cijfer.

avatar van PC.ENGINE.FAN
De megadrive versie week wat af van DOS en Amiga, ik snap niet zo waarom. Mocht de hoofdpersoon van deze game niet op Rambo lijken of zo. Ik heb geprobeerd om dit nog eens een keer op te pakken, maar het blijft gewoon een bloedeloos saai spelletje. Beetje oneerlijk dat je zo makkelijk geraakt wordt en een muntje te veel verloren en je verandert weer in Rambo. Het is mij nog altijd onduidelijk welke objecten je nou wel en niet mag oppakken. Soms zijn de de objecten goedaardig en de andere keer word je zomaar teruggeteleporteerd in het level. En het is ook lastig om juist de goede objecten op te rapen als alles zo dicht bij elkaar ligt. En de gameplay is me wat té lineair. Dat ondanks redelijke graphics en uitmuntende muziek.