TimeSplitters: Future Perfect (2005)

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox
Action / Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Free Radical
Uitgegeven door Electronic Arts

In TimeSplitters Future Perfect staat de mensheid op het punt weggevaagd te worden door de kwaadaardige TimeSplitters. Cortez, de keiharde held uit de eerdere delen, moet in een race tegen de klok ontdekken waar de TimeSplitters vandaan komen. Met de hulp van een paar oude bekenden jaagt Cortez door verschillende tijdsperiodes een geheimzinnige vijand achterna in een poging achter de oorsprong van de TimeSplitters te komen en daarmee de mensheid te redden.

Ben ik met je eens, ook al is de game vrij linear, door het reizen door de tijd en het leuk vertelde verhaal zit er toch genoeg afwisseling in de game. En de meeste Halo-kloons halen het kwalitatief lang niet bij deze serie.

avatar van batexated
Leuke game met gevoel voor humor

het verhaal met het tijdreizen enzo is gewoon leuk en opzich wel orgineel.

het is leuke shooter die niet snel verveeld. je hebt veel vershillende tegenstanders en veel verschillende wapens.

de multiplayer is ook buitengewoon leuk omdat je ook met bots kan werken. je kunt ook je eigen maps maken wat ik voor een tijdje wel leuk vond..

4.0 Aanrader

avatar van desteven007
Zeer leuke actieshooter, het is nogal druk de vijanden rollen op de grond en zijn zeer snel. De wapens zijn ook goed.

kiriyama schreef:
Erg lekker spel waar ik honderden uren multiplay in heb zitten. De missies zijn saai, graphics en soundtrack zuigen, gameplay is oke. Maar het is echt de multiplayer die dit spel maakt.

dwaas, de graphics zuigen?
voor die tijd echt niet en de soundtracks & alle andere tracks zijn goed.
ben het er wel mee eens dat de missies was saai zijn

gamelord
Prima game deze speelde lekker goed en had een heel fijn tempo.
Het leukste was aan dit spel waren toch de tijdlussen als je jezelf steeds tegenkomt, wat soms een verwarrend effect had.
Maaer wat een game kan bieden heeft timesplitters.
4,5*!!

Offline multiplayer blijft eeuwig leuk, oneindig veel mogelijk heden gewoon... Single player is oké maar niet buitengewoon. Optie om je eigen maps te maken is dan weer leuk.

Echt vette game.
Leuke humoristische single player storymode. Dat is echter nog lang niet alles, de game heeft zoveel te bieden voor zowel singleplayer als multiplayer. De multiplayer offline speel ik tegenwoordig met vrienden nog erg vaak. Het is toch geweldig als je samen loopt te knallen op zombies en koeien zonder kop?!

avatar van RSgame91
ikbenrolf schreef:
Echt vette game.

Helemaal mee eens. Zoals het stukje in dat 'horror huis'. "You go first." Kijkt naar beneden, ziet rokje. "Oke."
_O- Geweldig

De meest complete game voor de Gamecube verkrijgbaar. De singleplayer is heel erg goed; de variatie aan levels en de vele verschillende wapens maken de lineare structuur van het spel ruimschoots goed. Bovendien zijn de humor en de talloze verwijzingen naar films en games geniaal. De multiplayer is zohaast nog leuker (al die characters en wapens! ) en de optie om nieuwe levels te maken is prima uitgewerkt. Ik heb met deze game echt ontzettend veel uren gameplezier beleefd en hij verdient met recht een plaatsje in mijn Top 10 allertijden.

De multiplayer is bij de game zooooooo GRUWELIJK GENIAAL.

single is ook egt cool vind ik.

verder is het zo'n goed verhaal dat ik egt nooit op slechte graphics let 4 sterren

neo (crew)
Ik vond het verhaal, voor zover mij dat boeit bij dit soort games, anders vrij belabberd. Maar het is wel bewust met een knipoog bedacht.

avatar van Donkerwoud
Links en rechts ingehaald door andere shooters, maar desalniettemin heeft het de tand des tijds best aardig doorstaan. Het speelt nog steeds lekker weg en ziet er zeer behoorlijk uit.

Wat een spel is dit zeg wow. Ik heb gisteren uitsgespeeld. Verhaal word interresant verteld. De tussenfilmpjes zijn van hoog kwaliteit en ook de personages is voorzien van een flik portie humor. Daarnaast heb je veel afwisseling tussen de levels en wapes. Het enige nadeel is dat in de co-op je soms automatisch op de plek van de andere speler terecht komt, dat is weleens verwarrend.

Daarnaast heb je een hele grote offline multyplayer, die tot op de dag van vandaag nog steeds erg vermakelijk is. en de met map editor kan je eigen levels maken, ook een interresant mode.

Ik heb besloten er maar een Review over te schrijven

Je hebt een groot aantal games die je met veel plezier in het verleden gespeeld hebt, en na verloop tijd besluit je zo'n game op te pakken voor een tweede playsessie. En kunnen dan 2 dingen gebeuren , of het spel straalt nog steeds als een diamantje of het heeft de tand der tijd simpelweg niet doorstaan. In welke categorie bevat deze Timesplitters ? Dat lees je hier onder.

Timesplitters is een serie die voornamelijk schitterde op de vorig generatie console, het spel liet zich kenmerken door maffe personage en een goede multyplayer. In Future Perfect is dit niet anders. In de singelplayer speel je met Cortez, een kale spierbundel die nodige one-liners over je beeldscherm heen gooit. Een kwade wetenschapper heeft met de tijd lopen knoeien, en het is aan jou cortez om dit recht te zetten, klinkt misschien niet dieper dan een plasje water, maar door de maffe personages is dat al snel vergeven. Zo kom je in deze game onder andere robots en een hippie tegen die aan jou kant strijden. Ook komt vaak jou verleden cortez , en de toekomst cortez jou helpen. Klinkt erg verwarrend allemaal, maar dat went en je zult het prima begrijpen als je dit zult spelen. De omgevingen zijn ook heel divers zo kom je onder andere in een spookhuis achtige setting en een kasteel in Schotland. Dit avontuur is niet moeilijk,integendeel ik vond dit een zeer makkelijk game en zeker in de co-op mode kan je als shooterplayer en makkelijk doorheen lopen.

En dan?

Mocht je uitgekeken zijn met de story mode,of je hebt de story mode tot een goed einde gebracht hoef je deze game niet te laten stoffen in je kast, nee integendeel, vervolgens kan je nog volop genieten van een offline multyplayer game. Met diverse modes zoals Capture the flag en deathmatch , team deadmatch, deze mode is zeer vermakelijk met een groepje vrienden op de bank, ik zou zeggen zet de bier maar in de koelkast en probeer het uit, er zijn talloze personages beschikbaar, en ook heb je hier diverse wapens tot je beschikbaar. Als Slagroom op de taart kan je ook nog je eigen maps maken. Dus voor de creatieve speler is ook een fixe uitdaging om een eigen map te maken. Kortom het totaal pakketje is zeer uitgebreid en ook hederdaags genietbaar. Met recht 1 van de betere games die ik tot op heden gespeeld hebt.

avatar van Mitchel
De op één na beste shooter ooit als je het mij vraagt. GoldenEye 007 is net wat beter, vind ik.
Wat een humoristische en toch actievolle game is dit zeg! Heb me flink vermaakt met dit spel.

5 sterren!