Pit-Fighter (1991)

Alternatieve titel: Pit-Fighter: The Ultimate Competition

Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / PlayStation 3 / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / Xbox 360
Fighting

Ontwikkeld door Domark
Uitgegeven door THQ, Tengen en Atari

Als speler kruip jij in de huid van worstelaar Buzz, kickboxer Ty, of karateka Kato en moet je deelnemen aan een illegaal vechttoernooi. Je kunt worden uitgedaagd door andere vechters, maar ook kun je zelf mensen uitdagen om een gevecht aan te gaan. Probeer de meeste gevechten te winnen en wordt een gevreesde vechter.

avatar van LimeLou
Wow, ben de eerste hier die een berichtje plaatst. Het enige wat ik weet over deze game is dat een vriend van me 'm heeft gekocht op koninginnedag. Ik kijk er nu al naar uit!

Deel van de nieuwe Midway verzamelaar op PS3 en xbox, joepie: een mega-flop:-)

Ik vond het eigenlijk wel meevallen destijds. Op de midway collections op de ps2 was het spel jammer genoeg volledig broken omdat het te snel afspeelde - maar ik heb er best wel wat lol mee gehad 20 jaar terug. Destijds waren die digitized graphics erg cool om te zien en de gameplay was toendertijd ongehoord brutaal - het leek wel een beetje een voorloper van Mortal Kombat,

In 2012 is er niet veel reden meer om het te spelen natuurlijk, buiten een uurtje of wat nostalgie - maar goed dat heb ik dus ook met Mortal Kombat, de meest overhypte fighter ooit.

avatar van Waackx
Deze game is toch ook uitgekomen op de Gameboy Classic ?

Ja. Deze is ook op de gameboy classic in glorieus zwart / wit. Maar eh,..net als zoveel ports best wel slecht. Slechter zelfs dan om het even welke andere versie.

avatar van Spirit_Catcher
Leuke game voor Martial Arts fans waarvan in die tijd vele zulke films uitgebracht werden
deze game toendertijds meermaals gehuurd met een maat. toch nog redelijk plezier aan beleefd enige minpunt was de weinige moves die je had. pluspunten waren dat je co-op kon vechten en destijds goeie graphics!
toch wel gedateerd. ik geef dan ook punten op hoe ik het in die tijd ervaarde.
net voldoende 2,5*

0,5
Zonder enige twijfel een van de meest slechte games die ik ooit gespeeld heb.

Grafisch ziet het er vaag uit, totaal geen controle over je character, en geluidseffecten die werken op de lachspieren. Deze game wordt door ons nog steeds weleens aangehaald wanneer er een discussie over games is, en dan vooral de grootste rotzooi ooit.

Een klassieker om al de foute redenen!

avatar van theo79
Vandaag deze game (Snes versie) voor een paar euro gekocht. Lachwekkend slechte game maar ik wou hem wel graag voor de verzameling hebben. Ik heb mij trouwens laten vertellen dat de Sega Megadrive versie wel een vrij goede game is. Wie weet scoor ik die ook ooit eens. Voor de Snes versie in ieder geval 1.5 ster

avatar van theo79
Deze game heb ik nu inmiddels ook op de Sega Megadrive. Daar is het inderdaad een betere game op dan op de Snes. Mn waardering van 1.5 ster verhoog ik naar een 2.5 ster