Syndicate (1993)

PC / Commodore Amiga / Super NES / Sega Mega Drive/Genesis / NEC PC-98 / Macintosh / 3DO / Atari Jaguar / Commodore Amiga CD32 / Sega CD / PlayStation Portable
Strategy / Action

Ontwikkeld door Bullfrog
Uitgegeven door Electronic Arts, Ocean en Mindscape

De speler krijgt de leiding over een naar de speler genoemd bedrijf (syndicaat) in een zanderige toekomstige wereld. De gameplay bestaat erin opdrachten te geven - en ook zelf uit te voeren - aan een team van vier cyborg-agenten, zoals het vermoorden van stafmedewerkers van een rivaliserend syndicaat, gevangen bondgenoten redden, burgers en wetenschappers overreden om lid te worden van het syndicaat van de speler (met de zogeheten persuedatrons) of eenvoudigweg alle vijandelijke agenten doden.

avatar van Thomas83
Ik wilde dit spel zelf nog toeboegen binnenkort, maar zie dat dat inmiddels al is gebeurd.:)
Dit spel vond ik erg vermakelijk. Die cyborgs 'aankleden' vond ik niet al te interessant, maar het uitvoeren van de missies dan weer wel.
Het isometrische perspectief sprak me wel aan aan dit spel, net als de sfeer. De wereld waarin je je kon bewegen en de wapens, het knallen en de besturing.
Vrij origineel en erg vermakelijk spel. Wel best lastig nog volgens mij. Heb het nooit uit kunnen spelen.

avatar van rpger
Kan me nog herrineren dat er onwijs veel bugs inzaten, was wel een vernieuwende game, de eerste echte RPG/RTS hybrid volgens mij.

Momenteel gratis te downloaden bij origin